וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה תעבור להנעה אחורית?

למרות העלייה העקבית במכירות, קבוצה של מהנדסים במאזדה מנסים לשכנע את ההנהלה לעבור להנעה אחורית כדי לבדל את המותג

אחרי שמאזדה קיצצה את ה-RX8 משורותיה, המכונית היחידה שנותרה עם הנעה אחורית במותג היפני היא לא אחרת מאשר ה-MX5 (מיאטה). אלא שבימים האחרונים, עולה כי כמה אושיות בכירות בחטיבת ההנדסה של מאזדה הקימו מעין קבוצה לוביסטית שתוכל לשכנע את מקבלי ההחלטות לייצר מכוניות עממיות רגילות עם הנעה אחורית. הנימוק שלהם? "מאזדה אף פעם לא הייתה חלק מהזרם המרכזי, ולכן יש לבדלה".

האחראים לפיתוח המכוניות טוענים שאסטרטגיה חדשה שעיקרה הסבת המכוניות להנעה אחורית, לא תפגע בקצב הצמיחה המרשים של מאזדה אלא להפך - תשמר את מסורת ה-ZOOM ZOOM בצורה הרבה יותר ממוקדת, כזו שמתרכזת בהנאה מנהיגה, תחושות ותמורה לכסף.

המשפחתית האחרונה של מאזדה שעשתה שימוש בהנעה אחורית הייתה ה-323, או הפימיליה דור 3 שיוצרה עד 1980.

בשלב זה, ובאופן מובן, לא נרשמה התלהבות גדולה בקרב סופרי האפונים של מאזדה, שכן עלות פיתוח פלטפורמה להנעה אחורית כרוכה בהוצאה כספית שמאזדה לא מוכנה להתחייב לה כעת. מצד שני, מאזדה עשויה לחפש פרטנר לתכנית הזו עימו היא תוכל לחלוק את הרכיבים, כמו למשל קרייזלר-פיאט עימה היא פיתחה בשנה האחרונה את המיאטה החדשה ואת האלפא ספיידר עבור אלפא רומיאו.

אם הניסיון הזה ייכשל, סביר שמאזדה תרד מהרעיון לגמריי, אולם המהנדסים מבטיחים שגם מכוניות עם הנעה קדמית, כאלה שתגענה בעתיד, תהיינה מהנות יותר לנהיגה, קלות יותר והרבה יותר "מאזדאיות" באופיין. מה זה אומר בדיוק? לא ברור. אבל העיקר שבמיאטה אף אחד לא מתכנן לחולל שינויים מרחיקי לכת.

מאזדה 3 החדשה נחשפת

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully