וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 היברידית נחשפה ביפן

ה-3 ההיברידית מצוידת במנוע משולב חשמל שמחזיר כ-30 קילומטרים לליטר בנזין. תגיע לישראל?

בניגוד לטרנד ההיברידי המציף את ענף הרכב, מאזדה מעדיפה לסחוט את תום את יכולות מנועי הבנזין הנוכחיים שלה בטכנולוגיית 'סקיי-אקטיב', על מנת להגיע לצריכת הדלק הנמוכה ביותר לצרכן. עם זאת, גם היא החלה להפנים שנוצר ביקוש נרחב בעולם למכוניות סופר-חסכוניות ואקולוגיות במחיר עממי, ועל כן היא חושפת על פלטפורמת ה-3 החדשה מנוע היברידי שיושק לראשונה בתערוכת טוקיו בחודש הבא.

מאחר ומאזדה לא יכולה להשקיע הון עתק במחקר ופיתוח, בטח לא עבור דגם ספציפי, היא לקחה את מנוע ה-2.0 ל' הקיים שלה (סקיי-אקטיב) והלבישה עליו מערכת היברידית שהיא רכשה מטויוטה ובאופן ישיר, מדובר בזו המשרתת את טויוטה פריוס. בהיבט הטכנולוגי, היא התקינה על המנוע והמרכב את הסוללות והמנועים החשמליים של הפריוס, וחיברה אותם לחטיבת הכוח הבכירה.

את הכוח המשולב, סביבות 170 כ"ס, שנתוניו המלאים אינם ידועים בשלב זה, היא מעבירה לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה CVT במקום אוטומטית 6 מהירויות כפי שקיימת במאזדה 3 הרגילה. אבל את הפרט החשוב ביותר, צריכת הדלק, הסגירה החברה כבר לפני החשיפה: זו תעמוד על 30.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, ולו רק בזכות המערכת ההיברידית אלא גם בשל שימוש בבקרת ה-i-ELOOP שאוגרת אנרגיה מבלימה ומפנה אותה לרכיבים אלקטרוניים חיוניים ברכב. מערכת זו יש לציין, אינה נמכרת עם ה-3 בישראל שכן היבואן בחר להתקין רכיבים אחרים במפרט האבזור.

מאזדה תהיה החברה היחידה במדינת המוצא שלה שתמכור מכונית מונעת בנזין, דיזל והיברידי בעת ובעונה אחת. את דגם הכלאיים לא נראה בישראל כנראה. טרם נמסרה תגובת היבואנית דלק מוטורס.

מבחן למאזדה 3 החדשה
עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully