וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מרצדס S65 AMG

מרצדס S65 AMG מצוידת במנוע טורבו 6.0 ל' עם 630 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש במהירות קיצונית. פינוקים וביצועים בלי פשרות

אתר יצרן

צילום: יצרן

מרצדס הולכת עד הסוף עם הגרסה המופרעת ביותר של מכונית הדגל S קלאס החדשה. החברה הגרמנית שטוענת שמדובר במכונית הטובה בעולם, מציגה את ה-S65AMG החדשה שלוקחת את הביצועים בקבוצת הפאר לרמה אחרת לגמריי, ומוסיפה לה כמה בקרות אלקטרוניות מתקדמות ותיבת הילוכים תחרותית. התוצאה על הכביש צריכה להדאיג אפילו כמה מכוניות-על.

ה-S65 AMG משתמשת במנוע 6.0 ל' V12 בי טורבו שמפיק 630 כ"ס ב-5,400 סל"ד ו-101 קג"מ החל מ-2,200 סל"ד. כך שבהשוואה לאחותה ה"צנועה", ה-S63 AMG, מדובר בעלייה של כ-60 כ"ס בקירוב ועוד כמה אחוזים לא מובטלים בעקומת המומנט.

הכוח עובר לגלגלים מאחור (כפולה ב-S63) דרך תיבת AMG ספיד שיפט פלוס 7 הילוכים, אשר מחליפה תיבת 5 מהירויות וותיקה שהייתה היחידה בקרב המותג שהצליחה קודם לכן לטפל במומנט הדמיוני של הלימוזינה הגרמנית.

הפעם, עם הנעה אחורית בלבד כאמור, אבל עם הרבה יותר פיקוח על ההזנה ובקרת הריסון, המכונית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות ועד 250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. מרצדס טוענת שבסיועה של התיבה הרובוטית ניתן גם לשלוט בצורה טובה יותר אפילו על צריכת הדלק, כשזו השתפרה קלות ועומדת כעת על כ-8.4 קילומטרים לליטר בנזין בנסיעה משולבת.

תחת המעטה המפואר שוכנת ערכת המתלים האדפטיבית "מרצדס מג'יק בודי קונטרול', שלמעשה מופקדת על תרגום העוצמה לתנועה מאוזנת מחד, ושמירה על נוחות מרבית מאידך לפי בחירה סלקטיבית של הנהג באמצעות בורר שיכוך ממוחשב. בנוסף לכך, ה-S65 קלה יותר מה-S63 בלפחות 150 קילוגרמים מה שמבטיח לנהג גם טיפה יותר תחושה מהמרכב.

את רוב האופציות הקיימות ב-S550 אפשר למצוא גם ב-S65, אבל AMG הטביעה את חותמה בקבינה עם מושבי ספורט, גלגל הגה ייחודי, לוגואים, דיפונים בגוון קרם מיוחד והוסיפה מערכת שמע מבית 'בורמסטר' עם 24 רמקולים וכן לוח מחוונים בעל שתי חוגות דיגיטאליות בהן מופיע כיתוב V12 בי-טורבו מצד אחד ו-AMG באחר.

מבחינה חיצונית הטיפול פחות מודגש, אך גם שם יידעו הסובבים שזו אינה S קלאס רגילה, זאת בזכות כיתובי AMG, חישוקים ענקיים ומפלטים בעלי שאון פליטה עמוק ובשרני לפי מיטב המסורת.

המחיר שדיימלר תדרוש עבור המפלצת המלכותית יעמוד בגרמניה על 220 אלף יורו (כמיליון שקלים). לישראל היא תגיע במהלך 2014.

מבחן למרצדס S קלאס החדשה: שיא הפאר והטכנולוגיה
עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

מרצדס S65AMG. אתר יצרן
מרצדס S65AMG/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully