וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מיני קופר החדשה

דור חדש של מיני קופר יוצא לדרך חמוש מנועי בנזין חסכוניים, עיצוב מעודכן והרבה יותר צבעים ותוספות בתא הנוסעים. בישראל תנחת המכונית באפריל הקרוב

באירוע חגיגי בלונדון, לציון 107 שנים להולדתו של סר אלק איסגוניס, הוגה מיני, חשפה היום (שני) ב.מ.וו את מיני קופר החדשה (F56) שתוצג בעוד יומיים גם במסגרת תערוכות לוס אנגל'ס וטוקיו. הבריטית הקטנה, שמיוצרת בפיקוח הבווארים ממינכן כבר למעלה מעשור, הוצגה לפני כמה חודשים בגרסת קונספט ("מיני ויז'ן") וכבר אז, רמזה על הרכב השדרוגים של הדור החדש שאמור להיות הטוב ביותר עד כה, ומבטיח לשמור אמונים לכל סימני ההיכר של המותג מימיו הראשונים ב-1959.

על המנועים החדשים של מיני סיפרנו לכם לא מכבר, אך נזכיר כי לאור מגמת הקיטון השוררת בענף נוכח תקנות הזיהום, גם המכונית הקטנה והשובבה מצטיידת במנועים הקומפקטיים בנמצא. לצורך כך, תפרה ב.מ.וו למיני מנועי "בסיס" צנומים ואקולוגיים, המגיעים בהזנת דיזל או בנזין. לאלה נפח של 1.5 ל' טורבו שלושה צילינדרים עם הספק של 115 או 136 כ"ס, בעוד מיני קופר S תקבל 190 כ"ס (האצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 ש') ומעליה גרסת ג'ון קופר וורקס בעלת הכיול הספורטיבי הממוקד עם 223 כ"ס. המנועים הבסיסיים קיזזו את צריכת הדלק בשיעור חד של כ-27% ביחס למנועים הקודמים.

כל המנועים של מיני מצוידים במערכת 'עצור וסע' (כיבוי מנוע בעת עמידה ממושכת) כדי לשפר את צריכת הדלק ולהפחית את זיהום האוויר, וחיבור אל תיבות הילוכים ידניות 6 מהירויות, או אוטומטיות מגובות מיפוי לוויני. תיבות אלה מנטרות את זווית הפנייה או העיקול, ומסנכרנות את ההילוכים (גז ביניים אוטומטי) בהתאם לטופוגרפיית הכביש (טכנולוגיה שמקורה בדגמי הפאר של רולס רויס כאמור). בנוסף, תהיה למיני בקרת נהיגה סלקטיבית עם מספר מצבים (ספורט, ירוק, ונוחות).

הפלטפורמה תהיה משותפת לסדרה 2 החדשה (בארץ בשנה הבאה), ובמיני מבטיחים שהקבינה תהיה מרווחת יותר לארבעה נוסעים (בסיס הגלגלים הוגדל ב-3 ס"מ) ואפשרויות ההטענה נוחות יותר (קיפול 40/60) של השורה השנייה. נפח תא המטען יעמוד מעתה על 210 ל' (160 ל' בדגם היוצא).

במרכז הקבינה חוזרים על עצמם המוטיבים הקלאסיים של מיני, בהם לוח שעונים עגול, וצג ענקי ממורכז בגודל 8.8 אינטש בו מופיעים כל נתוני הרכב ונשלטים על ידי בקרת idrive. בנוסף לכך, נעשה שדרוג בבידוד הרעשים והיכולת הכללית (בעיקר תחת עומס) השתפרה.

מיני תשמש בתבנית החדשה של הקופר כדי לצרף את יתר בנות המשפחה החדשות, בהן קאנטרימן, פייסמן וכן הלאה, בין אם על הנעה קדמית או כפולה, וכן הותאמה הפלטפורמה למערכות הנעה היברידיות (בנזין וחשמל). בסך הכול, תעמיד מיני בשורותיה כ-10 דגמים.

מיבואנית ב.מ.וו ומיני לישראל, דלק מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי המיני קופר החדשה תגיע לארץ באפריל.

עוד הרבה על מיני בוואלה! רכב

מיני קופר החדשה. יצרן, ניר בן טובים
מיני קופר החדשה/ניר בן טובים, יצרן
מיני קופר 2014. יצרן, אתר יצרן
מיני קופר 2014/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully