וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה: משפחתית עם בשורה לעתיד

הונדה הציגה בארה"ב את ה-FCEV, התשובה שלה לטויוטה האקולוגית. בקנה: עיצוב מתקדם, משקל נמוך, טווח של כ-490 ק"מ ומרחבים לכל המשפחה

כתשובה למכונית המימן של טויוטה, הונדה חשפה לאחרונה את ה-FCEV קונספט, מכונית ראווה מימנית בדרך לייצור, הסוללת את דרכה של היצרנית היפנית לעתיד נטול זיהום אוויר.

הונדה מוכרת כיום באמריקה - בכמות מוגבלת, את ה-FCX קלאריטי (מ-2008) בכמה נקודות אסטרטגיות. אך היות ומדובר בדגם ראשוני, טווח הנסיעה מוגבל ל-240 מיילים, שהם כ-386 קילומטרים. לטענת הונדה בכל אופן, הקלאריטי הייתה רק נקודת ההזנקה, וה-FCEV מסמנת פריצה לעולם חדש ונקי יותר בכל המובנים. השאלה היא, האם דברים אלה יבואו לידי ביטוי גם במחיר לצרכן?

ה-FCEV עדיין לובשת הופעה של מכונית קונספט שנחנכה במסגרת תערוכת לוס אנגל'ס. ויש לכך בהחלט סיבות חשובות שכשמפרקים אותה לגורמים. המכונית שונה מאוד מכל דגם מימני (תא דלק) שהוצג בשנה האחרונה, שכן הונדה אחסנה את כל הרכיבים בתא המנוע (בהפרדה), על מנת לשמור על שימושיות המרכב, ולאזן את המשקל בצורה הטובה ביותר.

הונדה FCEV. אתר יצרן
הונדה FCEV/אתר יצרן

הונדה טוענת שפיתוחים טכנולוגיים משמעותיים, אפשרו לה לכווץ ב-33% את גודל המערכת על כל רכיביה, ולהעלות את התפוקה הכללית בלפחות 60%. על בסיס המערכת החדשה, הונדה חוזה כי ה-FCEV תוכל לנסוע למרחק של כ-482 קילומטרים בין הטענות, וכי משך ההזנה יימשך רק שלוש דקות תודות ללחץ דחיסה של 70mpa.

העיצוב של ה-FCEV מסתיר סידור הושבה לחמישה אנשים, והונדה מספרת שהיא לא חסכה נפח גם מתא המטען כדי להראות שהרבה לא ישתנה עד הדגם הסדרתי. "ההונדה FCEVרומזת על הכוון העתידי של מכוניות תאי הדלק בהונדה", כך אומר טאטסו יאמורה, נשיא הונדה ארה"ב. "למרות שמכונית זו היא רעיונית, היא מדגימה בפני הקהל עתיד מציאותי לגמרי".

הונדה FCEV. אתר יצרן
הונדה FCEV/אתר יצרן

ארה"ב היא שתדלנית גדולה של טכנולוגיית תאי דלק על בסיס מימן, ומלבד ה-FCX קלאריטי, גם טויוטה נעזרת בשירותיהן של רשויות ארה"ב כדי לקדם פתרונות ידידותיים לסביבה. שיתוף פעולה בין גופי פיקוח אמריקניים, ספקיות גז, מימן וטכנולוגיות אחסון, מזרזות את פרישת רשת הטעינה עבור המכוניות המימניות, ונראה שכל מי שפונה לעסוק בתחום זה, מקבל סיוע כספי ולוגיסטי.

בהונדה בכל אופן, מפנים כעת משאבים לטיפוח מערכת היחסים עם ג'נרל מוטורס, עימה היא נכנסה ליזמות בתחום הנעת מימן ביולי אחרון. שתיהן מעריכות, שעד שנת 2020 תהיינה לא מעט מכוניות תא דלק מימן על הכבישים, כשרק שאלת המחיר עדיין נותרה פתוחה.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully