וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו: טויוטה ורסו תחנוך מנוע טורבו דיזל

במסגרת שיתוף הפעולה בין טויוטה וב.מ.וו, הכריזו השתיים כי טויוטה ורסו תערוך בכורה למנוע גרמני בחרטומה. לא בישראל, כנראה

טויוטה ורסו, המיקרוואן היפני הפופולרי, יהיה הדגם הראשון של היצרנית היפנית שיונע באמצעות מנוע דיזל של ב.מ.וו, כך הוכרז היום (ב') על ידי שתי החברות. זהו שלב ראשון במסגרת הסכם חוזי שנחתם ביניהן לפני כשנתיים, כשבין היתר ישנם דיונים על מכונית ספורט אקזוטית, כפי שדיווחנו לאחרונה.

הרחק מפנטזיות אודות מכונית-על, טויוטה רואה במנוע של ב.מ.וו חיזוק משמעותי לכוחותיה באירופה. חטיבת הכוח של הגרמנים בנפח 1.6 ל' טורבו מפיקה 111 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-27.6 קג"מ מטווח של 1,750 סל"ד. הפרטים החשובים, בהם הביצועים או צריכת הדלק לא פורסמו, אך נתון ה-CO2 יעמוד על 119 גק"מ.

דידיה לירוי, מנכ"ל טויוטה אירופה: "אנחנו מאמינים שגישה ירוקה לסביבה לא צריכה להתמקד באופציה אחת בלבד. טכנולוגיה היברידית היא אולי הנדבך החשוב ביותר שלנו, אבל אנחנו נמלא תפקיד משמעותי במנועי דיזל נקיים באירופה". עוד הוא מוסיף, כי עבודה משותפת עם ב.מ.וו היא תהליך חשוב לתעשייה. "איחוד כוחות עם ב.מ.וו מאפשר לקצר זמני הפקה ולקזז עלויות ייצור".

המנוע עצמו, ה-1.6 D-4D מיוצר במפעל של טויוטה בטורקיה, שם מורכבת גם טויוטה ורסו. כיום נמכרת בארץ ורסו עם מנוע 1.8 ל' בנזין (147 כ"ס) בחיבור לתיבה רציפה. מחירה כ-161 אלף שקלים.

עוד נמסר מפי שתי החברות, כי שיתוף הפעולה יורחב בעתיד הקרוב לפיתוח מערכת תא דלק מתקדמת, מכונית ספורט כאמור, פיתוח חומרים קלי משקל וחזקים, ומיזם שעיקרו סוללות לי'תיום אוויר.

טויוטה ורסו במבחן דרכים

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully