וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה GT4 סטינגר: כוח קוריאני

קיה מביטה היישר לסובארו, טויוטה וניסאן בעיניים ומשחררת את הסטינגר GT4 עם הנעה אחורית ומנוע המפיק 320 כ"ס. אב טיפוס בדרך לייצור?

תערוכת הרכב בארה"ב מקבלת בשעות האחרונות צורה של תחרות הורדות ידיים. אחרי שטויוטה הציגה אמש (שני) את ה-FT1, קיה העלתה לבמות מכונית קופה ספורטיבית בשם GT4 סטינגר מצוידת במנוע חזק והנעה אחורית. ויש לה גם עיצוב שמושך הרבה תשומת לב מהסובבים בדטרויט.

קיה מכוונת אמנם ישירות למכוניות ספורט כמו סובארו BRZ וטויוטה GT86, אבל בו בעת טוענת לקרוא תגר אפילו על דגמים מיתולוגיים כמו פורד מוסטאנג, שקיבלה אף היא גרסה חדשה בחודשים האחרונים (כולל הפצה רשמית לאירופה). מבחינת קיה, ה-GT4 אמורה לספק לה מענה הולם לחסרון של רכב ספורט מהוקצע, כזה שיוכל להעניק לנהגים הרבה שעות של הנאה. השאלה היא, האם הדגם יגיע לייצור כך, או שמא יעבור המרות למשהו מתון יותר?

בחזיתה של הסטינגר שוכן מנוע 2.0 ל' טורבו GDI 4 בעל תפוקה מרבית של כ-315 כ"ס מחובר לתיבת 6 מהירויות ידנית המעבירה את הכוח לגלגלים מאחור. קיה טוענת שהמכונית שוקלת כ-1.3 טון, ומכאן שהיא מיועדת לביצועים שיגרמו למתחרות שלה לעבוד די קשה.

הפרופרציות הנאות מסתירות מכונית קומפקטית. אורכה מקצה לקצה הוא 4.31 מ', רוחבה 1.88 מ' ובסיס הגלגלים שלה מתייצב על 2.61 מ'. היא נמוכה מאוד, כשתקרת הגג שלה מגרדת 1.27 מ' בלבד - נמוכה מקיה ריו בכ-10 ס"מ, לשם הדוגמא.

העיצוב ותא הנוסעים פותחו על ידי פיטר שרייר, שלא מאשר שום דבר לגבי עתידה של המכונית ורק אומר שהיא "נותנת הצצה לדגמי העתיד של המותג". הרעיון לדבריו היה לייצר קוקפיט שעוטף את הנהג בשדה ראייה עם 270 מעלות, עמוס זגוגיות גדולות ותחושה קרבית. יחד עם זאת, שרייר לא מאשר דבר באשר לעתידה של הסטינגר, אולם קיה התוודתה לא פעם ולא פעמיים שהיא מאוד רוצה מכונית ספורט עממית, כך שגם אם ה-GT4 סטינגר תשאר כדגם ראווה, שרייר אוסף רעיונות למכונית שעשויה להתגבש בקרוב כתשובה למאזדה מיאטה או סובארו BRZ. בכירי המותג יגידו את דברם במועד.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

קיה GT סטינגר. אתר יצרן
קיה GT סטינגר/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully