וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט קורבט ZO6: מעבר לשיא

שברולט חשפה את הגרסה החזקה והמתקדמת ביותר של הקורבט בתולדות המותג האמריקני. ה-ZO6 מציעה לכם 625 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. "תחרות לכל מכונית על"

אתר יצרן

שברולט קורבט ניצבת בחוד החנית של GM, והיותה מכונית ספורט עילאית מכוון את פניה להאבק במכוניות קיצון מאיטליה, גרמניה, צרפת ולמעשה מול כל יצרנית שקוראת תגר על מיטב הפורמה האמריקנית. הקורבט החדשה שנחשפה בשנה הקודמת היא מהטובות אי פעם, על זה אין מחלוקת. אבל, בשברולט יודעים עד כמה חשוב להוקיר מורשת ספורטיבית ברוח מודרנית, ולכן הם החליטו שב-2014 הקורבט תקבל אחות מופרעת שיכולה לקרוע את מסלולי המירוצים. ה-ZO6 טראק אדישן ומהדורת ה-Z07.

ה-ZO6 אוצרת הרבה חידושים, בהם הטכנולוגיה המנועית ותיבת ההילוכים. הכוח מגיע, בפעם הראשונה בקורבט ממנוע מוגדש-על ("סופרצ'רג'ר) בנפח 6.2 ל' שמונה צילינדרים עם 625 כ"ס ו-87 קג"מ. זהו מנוע די מתוחכם, המאפשר לנהג לבחור בין שימוש ב-4 צילינדרים, 8, או 8 עם סיוע מהמגדש. אפשר לחבר את היחידה לתיבת 7 מהירויות ידנית הכוללת תיאום טורים בהעברות ההילוכים, או 8 הילוכים אוטומטית מסדרת 8L90 עם תפעול מנופים מגלגל ההגה. שברולט טוענת ל-160 פקודות בשנייה, ובמצערת מלאה פעולת התיבה מהירה מזו של פורשה 911 (כפולת מצמדים).

טאדג' יוכטר (בסרטון), המהנדס הראשי של שברולט מוסיף כי השיקול שעמד לפניהם היה לתת לנהג את הטוב מכל העולמות, ולכן בחרו בתיבה ידנית עם יכולת תחרותית וכן תיבת אוטומטית סופר מהירה. עוד הוא אומר כי שלדת האלומניום קלה ב-50 ק"ג מהדגם הקודם וכן קשיחה ב-60%. "היא מאפשרת לנו לאזן את המכונית וכן להציע אותה עם גג נפתח".

בשברולט מקפידים לציין שהמכונית אינה תולדה ישירה של הסטינגריי, אלא מכונית ממוקדת בפני עצמה עם קיט ZO7 כאופציה לחיזוק הביצועים והמראה החיצוני. היא מקבלת כסטנדרט, בלמים חזקים ומשודרגים מבית ברמבו, צמיגי ספורט (מישלן פיילוט סופר ספורט יעודיים), מתלים מגנטיים מכוילים בצורה שונה וקיט חיצוני לשיפור האחיזה, שדרוג כניסת האוויר והפחתת החיכוך. "זוהי בהחלט לא קורבט רגילה", מציין טום פיטרס, מעצב העל של סדרות הקורבט.

את הפרטים הטכניים של ביצועי המסלול שברולט לא מציינת, לכאורה משום שטרם בחנה את המכונית עד לגבולותיה. מי שבכל זאת ייקח אותה למסלול סביר שיגרד 3 שניות ל-100 קמ"ש, ומסביב לו ימצא בתא הנוסעים פריטים חיוניים כמו בקרת נהיגה סלקטיבית, מחשב מיאוצים ומושבי ספורט עם לוגואים מיוחדים.

"המטרה שלנו עם הדור השביעי של שברולט קורבט, הייתה להנגיש את מכונית הביצועים שלנו. קודם עם 425 כ"ס וכעת - בגרסת ה-Z06, עם 625 כ"ס ויכולות בלתי רגילות", כך יוכטר. הגרסה תושק רשמית לקראת 2015, במועד זה יפורסמו גם העלויות.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully