וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אודי S3 החדשה. פניה חדה

ארבעה צילינדרים, שמונה מזרקי דלק, שישה הילוכים והנעה בכל הגלגלים. אודי S3 מעלה את רמת הכיף. אבל לאן נעלמו 20 סוסים?

מבחן אודי S3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי S3 החדשה/קובי ליאני

למרות שזו הייתה שעת בוקר מאוחרת מאוד, ממש על גבול הצהריים, התנועה בנתיבי דיכאון דרום התנהלה באיטיות מחרידה ולא אופיינית לחלון זמן זה. הסיבה, כך הסתבר אחרי חצי שעה של זחילה, היא בסך הכל מכונית ששבקה חיים כשחציה בשול השמאלי וחציה על הנתיב וזה מספיק כדי לתקוע את עורק התנועה הראשי של גוש דן. אבל ההמתנה הזו רק הביאה את הרצון שלנו להתרשם שוב מהמכונה הגרמנית, לכדי רתיחה.

עוד באפריל של השנה הקודמת נהגנו בה כשהושקה בגרמניה. היא הממה אותנו אז. הדור השלישי של ה-S הקומפקטית לא רק שהצליח להאפיל על שני הדורות שקדמו לו, למרות שהכניס אלמנטים רבים הדואגים לסביבה (ואמורים היו לפגוע בו), הוא הצליח לגרום לנו לאהוב פחות אפילו את ה-RS6 החדשה והמפלצתית שהושקה במקביל - לא צריך המון כוחות סוס והמון קילוגרמים כדי ליהנות. מתכות קלות, מנוע, הגה, מתלים ותיבת הילוכים כפולת מצמדים נרקחו כאן יחד בצורה שנושקת לשלמות ויצרו חוויית נהיגה חדה ומהנה שחשבנו שאודי כבר שכחו איך עושים, או לא רצו לעשות.

אבל אז קרה משהו תמוה. ה-S3 אחרה לעשות עליה לארץ הקודש וכשכבר הגיעה, 20 סוסים ברחו מהאורווה. מדוע? והאם היא עדיין תהיה מהנה לנהיגה על כבישי ישראל כפי שהייתה על האספלט הגרמני האיכותי? כל התשובות בפנים.

מבחן אודי S3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי S3 החדשה/קובי ליאני

מדינות חמות נהנות פחות

שניות לפני שהתנועה מאיצה קדימה לאחר סצנת המכונית התקועה, העברנו את מצב המנוע לספורט ופרצנו קדימה. מיד עם הלחיצה, תיבת ההילוכים מגיבה בהורדה של הילוך אחד או שניים, פרפרים נפתחים באגזוז ומעלים בכמה אוקטבות את רמת הניגון ודוושת הדלק נעשית עצבנית יותר ללחיצה. הבטן נמעכת, הצוואר נמתח וגם החיוך שעל הפנים. היא יודעת להאיץ הגרמניה הזו.

אבל את זה אנחנו כבר יודעים ולמרות שעברה כמעט שנה מאז שנהגנו בה לראשונה, נחת זרועה עדיין זכורה לנו היטב. ה-S3 הזו קיבלה את הגלגול החדש של מנועי ה-TSI המוגדשים של קונצרן פולקסווגן. לזה יש 2.0 ליטרים בנפח, מגדש טורבו מהיר, חיכוך מופחת בצילינדרים, קירור יעיל יותר לאוויר המוגדש ולא פחות מ-8 מזרקי דלק. שניים לכל צילינדר. ארבעה מזריקים את הדלק ישירות אל חלל השריפה (הזרקה ישירה) לטובת שיפור העבודה בסל"ד נמוך ובינוני ורביעיה נוספת מזריקה דלק אל סעפת היניקה כדי לשפר את העבודה בסל"ד גבוה. התוצאה הייתה, לפחות בגרמניה, 300 כ"ס בכל התחום שבין 5,100 ל-6,500 סל"ד ו-38.7 קג"מ שזמין ברצועה שטוחה בכל התחום שבין 1,800 ל-5,100 סל"ד. המשמעות של המספרים האלה היא לא רק הנאה צרופה, אלא גם גמישות וליניאריות מדהימה בתפוקת הכוח.

אבל אנחנו שוב חייבים להיות מיוחדים ובגלל שאודי חושבים שבמדינה שלנו חמה ולחה מדי, קוזזו לנו 20 סוסים בהספק (המומנט נותר ללא שינוי) על ידי שינוי תוכנת ניהול המנוע. יכול להיות שמדובר בסיבה הגיונית, אבל מוזר שההיגיון הזה לא קיים במרצדס או ב.מ.וו בגרסאותיהן השריריות המקבילות.

אז הלכנו לבדוק מה המשמעות של הקיזוז ושמחנו לגלות שהשד לא נורא כל כך. 4.9 שניות זה הזמן שהגרסה הישראלית זקוקה לטובת המיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש (4.7 בגרסת ה-300 כ"ס) ואילו ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש אורכת 4 שניות קצרצרות בלבד במצב ספורט (4.2 במצב קומפורט, 4.6 במצב אפישנט) כך שהסיכוי שתחושו בהבדל כל שהוא, קטן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מבחן אודי S3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי S3 החדשה/קובי ליאני

דבוקה לכביש

תאוצות הן ממש לא בעיה עבור האודי הזו. רק מדביקים את הרגל, וכל מה שנמצא לצדכם הופך להיסטוריה לא רלוונטית במראות. הגמישות הזו במנוע יחד עם העבודה המהירה והרהוטה של תיבת ההילוכים מצליחים להעלים את 1,395 הקילוגרמים שלה כאילו לא היו. הדור השלישי קל יותר אפילו מהדור הראשון.

בדרך אל כבישי הנהיגה, קל מאוד לגלות שאפשר לשייט איתה גם בנסיעה רגועה. ה-S3 מוקשחת ומונמכת כמובן ביחס לדגם ה"עממי", אבל הנוסעים לא משלמים מחיר גבוה מדי בנוחות הנסיעה. אין קפצוצים מיותרים או נענועים מציקים בכל פעם שפוגשים את הזלזול של החברה הלאומית לדרכים בסלילה וזה מצוין. כי כשהמנוע פועם בקצב של 2,200 פעימות בדקה כשמחוג המהירות מצביע על 100 קמ"ש, הקבינה מצליחה להיות גם שקטה יחסית עם 67 דציבלים בתנאים אלה.

פונים ימינה, מפנים את הפרונט אל ההר הקרוב ואז מתחיל הכיף האמיתי. אודי S3 החדשה הרשימה מאוד באירוע השקתה וזה בדיוק מה שהיא עושה כאן על הכבישים הישראליים. צריך פשוט להאמין לרמת היכולות שלה ולצבור ביטחון מפניה אחת לאחרת. עוד שמאלית, דחיקה לימנית, בלימה, האצה וחוזר חלילה. ה-S3 דבוקה לכביש חזק מאוד.

ההגה שלה אמנם מתוגבר חשמלית, אבל לא רק שזה כורח המציאות, אלא כאן מציג שיפור של ממש בדיוק ואפילו בתחושות. ההיגוי שלה מהיר וחד מאוד וכשמוסיפים לזה את רמת האחיזה הגבוהה ואת העובדה שהכוח עובר לכל הגלגלים בעזרת מערכת קוואטרו, מקבלים טיל יבשתי שמצליח לשנות כיוון מהר יותר מכל אודי שנהגנו בה עד כה וגם מהנה יותר. ה-S הזו מצליחה לגרור המון מהירות לתוך פניות עד שהיא מועכת אותנו לדופן כיסאות הספורט ומזיזה את האברים הפנימיים שלנו בכאבים. פתאום מקבלים פרספקטיבה אחרת על העולם. הוא לא נמדד יותר בכמה חזק צריך לבלום אל תוך הפניה, אלא בכמה מהר אפשר לדקור את השיא שלה ומשם להאיץ בכוח אל נקודת ההשקה ביציאה. נראה שהיא מסוגלת להכל. כשמנתקים את בקרת היציבות והאחיזה, הכיף רק ממשיך להתעצם, כי תת היגוי כמעט ולא פוגשים בה. הגלגלים הקדמיים מחדירים אותה חזק לעומק הפניות ואם חוזרים לגז בדיוק בשיא הסיבוב, היא תגיב גם בהוצאה של החלק האחורי בהחלקת כוח מדודה ומדויקת.

מבחן אודי S3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי S3 החדשה/קובי ליאני

אפורה יותר, נעימה לא פחות

אותו פקק מעיק באילון דרום אפשר לנו להתמקד בתא הנוסעים שלה. מצאנו שם את רוב הצפוי - בחירה של חומרים איכותיים מאוד, דיפונים רכים, ירידה איכותית מאוד לפרטים וגם הקפדה על שלמות הציפוי והבניה - אודי כמו שמצפים מאודי להיות. אבל הבעיה מתחילה כמובן כשהרכב עובר תרגום והתאמה לשוק הישראלי. אז פתאום נעלם הצבע מתא הנוסעים והכל נראה קודר מדי ומסביב לנוסעים יש רק חמישים גוונים של אפור. גם המושבים עצמם נראים פחות ספורטיביים מאלה שהוצעו לנו באירוע ההשקה.

אולם יותר מכך, רשימת האבזור הצטמצמה מאוד עד לכדי המינימום ההכרחי ביחס למחיר הגבוה המבוקש. יש כמובן בקרת אקלים מפוצלת, יש מושבים משולבי עור, יש מערכת מולטימדיה וממשק תפעול ה-MMI של אודי. יש גם שליטה מגלגל ההגה, 7 כריות אוויר, מראות מתקפלות וכיבוי הרכב בזמן עמידה, אבל לא הצלחנו להבין עדיין מדוע ברכב שנמכר בשנת 2014 אין שקע USB. על העדר בקרת שיוט ברכב ספורטיבי כזה עוד אולי אפשר לסלוח, אבל USB? מן הראוי שבזמן שנגני ה-CD כבר נעלמו מהעולם, שגם אודי יתקדמו אל הטכנולוגיה הבאה שגם היא אוטוטו נעלמת. הדבר תמוה לפחות כמו שהגולף GTI מגיעה לארץ בלי הג'נטים של הגולף GTI. הדבר משאיר רושם שחוסכים עלינו ולא במקום הנכון.

מבחן אודי S3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי S3 החדשה/קובי ליאני

302,800 שקל

אז לקחו לנו 20 סוסים ולא נתנו גם שקע USB ובקרת שיוט, אבל כל דקה מאחורי ההגה של ה-S3 החדשה יכול להיות עונג אמיתי. יש לה מנוע מוכשר מאוד (שמועות מדברות שאודי עמלים כרגע על מנוע חדש לדור הבא שיציע כ-360 כ"ס בגרסת ה-S וכ-450 כ"ס בגרסת ה-RS) שפשוט תענוג לדחוק בו חזק מאוד, יש לה מתלים הדוקים ששולטים היטב בהעברות המשקל וגם מספקים נוחות, יש לה הגה חשמלי מצוין וגם בלמים עוצמתיים. לרוב, זה מספיק. רצוי היה למצוא בה מעט יותר אבזור מפנק.

מולה בתחרות יש את הסדרה 1 של ב.מ.וו והמרצדס A קלאס, אבל חסרה לאחרונה גרסת ביניים שתתאים לתחרות מול ה-S של אודי. המחיר אינו זול כלל וכלל, בטח שעבור מכונית קומפקטית יוקרתית, אבל מי שממילא נמצא בתחום היכולת הכלכלית ומחפש מכונת נהיגה מהנה מאוד, ימצא באודי הזו כמעט את כל מה שצריך. אנחנו מצאנו.

עוד על אודי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן אודי S3 החדשה. קובי ליאני
מבחן אודי S3 החדשה/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully