וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המשטרה תשתק מכוניות נמלטות מרחוק

פרויקט אכיפה מיוחד של האיחוד האירופי יקנה לשוטרי התנועה באירופה את היכולת הטכנולוגית לנתק מכוניות נמלטות מרחוק. יישום אפשרי אולי ב-2020

משטרת בריטניה. אתר יצרן
משטרת בריטניה/אתר יצרן

על פי פרסומים בכלי התקשורת בגרמניה, בכירים הממונים על אכיפת התנועה במדינות אירופה עובדים על מיזם סודי, שבמרכזו טכנולוגיה חדשנית שתאפשר לשוטרי התנועה לסיים מרדפים מסוכנים בלחיצת כפתור מהניידת. על פי דיווחים בצרפת, המיזם נמצא בשלבי תכנון מתקדמים של ENLETS, ראשי תיבות ל-Network of Law Enforcement Technology Services שאחראים על הידוק הקשרים בין רשויות האכיפה ביבשת.

הרשת קוראת לחייב את כל היצרניות להתקין במכוניות שנכנסות לשוק האירופי "פתרון טכנולוגי" בדמות מתג "כיבוי" שיקנה לשוטרי התנועה מענה מיידי כשהם דולקים אחר עבריינים. לדבריהם, קיימת חשיבות עליונה להפחית את המרדפים שמתנהלים במהירות מופרזת, שכן אלה מובילים לתאונות קטלניות, בהן נהרגים חפים מפשע, בני ערובה וכמובן לובשי המדים.

כמו בישראל, גם באירופה לא רשאים שוטרי התנועה לנהל מרדפים במהירות גבוהה אשר טומנים בחובם סכנה מיידית לשוטרים או לעוברי אורח, וכן מרדפים שתנאי הסביבה מוגדרים מלכתחילה כמאוד מסוכנים. על פי מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, עולה כי 90% מהמרפדים החלו בעקבות עבירה תנועה קלה והיתר בעבירות חמורות. עוד עולה כי מתוך המרדפים שהוגדרו במהירות מופרזת, 42% הסתיימו במוות של צד שלישי שאינו מעורב ישירות.

לא ברור בינתיים אם התכנית הזו תצא לפועל עד שנת 2020, ומהם בדיוק האמצעים הטכנולוגיים שיעמדו לרשות השוטרים באירופה. כך או כך, זה נשמע לנו קצת יותר הגיוני לנסות ליירט פורע חוק שמשתולל תוך מטרה להפחית את הסיכון לסביבה, מאשר לעצור מישהו שלכאורה ביצע עבירה, גם אם השוטר בכלל לא ראה אותה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully