וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן שוללת רודסטר, מאשרת פייטון

חטיבת פולקסווגן תוותר על מכונית רודסטר עממית וספורטיבית לאחר התחבטות ממושכת, אולם נתנה אור ירוק למכונית הדגל פייטון בגרסה אירופית חדשה

פולקסווגן 'בלוספורט' רודסטר. אתר יצרן
פולקסווגן בלוספורט קונספט. לא תהיה, כנראה/אתר יצרן

ראש מחלקת הפיתוח של פולקסווגן, היינז יאקוב נאוסר, אישר בפני כלי התקשורת בבריטניה עימם שוחח במסגרת תערוכת ז'נבה, כי המכונית הספורטיבית הקטנה, בלוספורט רודסטר, ירדה מהפרק אחרי סבב דיונים ממושך שנערך בימים האחרונים ובו הוחלט שאין לה מקום בשורותיה של החטיבה הגרמנית.

נאוסר סיפר בראיון שנערך עימו, כי הוא "אוהב את הרעיון של מכונית כזו באופן אישי", אך מודע להתכווצות הסגמנט ולכן לא נמצאה עבורה הצדקה כלכלית ראויה. ישנם דיווחים כי פולקסווגן נטשה את המיזם בגלל התעניינות באלפא רומיאו, אולם כלי התקשורת באירופה חלוקים בעניין זה מאחר ויו"ר פיאט מרקיונה אמר באופן תקיף שאין לו שום כוונה למכור את המותג האיטלקי.

הבלוספורט עלתה וירדה מהכותרות לפרקים מאז שהוצגה בשנת 2009 בתערוכת דטרויט. למעשה, פולקסווגן פתחה את המכונית על פי תרשים שהוצג 6 שנים קודם לכן בפרנקפורט, פולקסווגן קונספט R, שלא הגיע אפילו לשלב מקדמי בדיוני החברה. אולם כשנחשפה הבלוספורט, היא תוכננה כגרסה מגובשת עם מנוע מרכזי בנפח 2.0 ל' טורבו דיזל TDI המחלץ 180 כ"ס משודך אל תיבת הילוכים רובוטית DSG והנעה אחורית. משקל של 1.2 טון, אפשר לה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות ועד 230 קמ"ש מרביים.

רבים ראו בה יורשת יורחנית לקרמן גיהה, או אפילו לפורשה 356 רודסטר, אלא שהחלום על מתחרה גרמנית למאזדה מיאטה נראה כעת רחוק מתמיד.

אז למרות שפולקסווגן טרקה את הדלת על מיזם אחד, היא משאירה פתח די גדול להחזרתה של הפייטון לקדמת המותג הגרמני. הלימוזינה המזדקנת, שעדיין נמכרת בחלק מהשווקים, תשמש עבור השקת פלטפורמה טכנולוגית משודרגת, לפחות עד לנקודה בה תוצג יורשת, כך אומר נאוסר בעקבות פרסומים דומים של מנכ"ל החברה מרטין ווינטרקון אשתקד באתר הכלכלי 'בלומברג'. "כמו שאמרנו בפעם הקודמת, היא תעמוד בחוד חנית הקטגוריה בקרוב, עם הידור יוצא דופן ומערכות משוכללות".

גם מעצב העל של פולקסווגן, וולטר דה סילבה, התייחס לפייטון לאחרונה, וציין כי עיצובה יהיה "נאמן לקווים של פולקסווגן, אבל עם שינויים משמעותיים שיצביעו על העתיד לבוא". לדבריו, הפייטון תבוסס על פלטפורמה משותפת לאודי A4, וכן תיוצר בתרכובות אלומניום כדי לשמור על משקל נמוך ככל הניתן. קונספט של הפייטון עשוי להופיע כבר בתערוכת פריס בספטמבר. האם נכונה לה הצלחה? לאור פריחת פלח היוקרה, מותר להמר שהפעם סיכוייה טובים בהרבה.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully