וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול הנורבורגרינג ניצל מסגירה

מסלול המירוצים הגרמני שהפך למקדש של חובבי הנהיגה בעולם, נרכש על ידי קבוצת משקיעים מגרמניה בתמורה ל-100 מיליון יורו. "פוטנציאל אדיר"

פיג'ו EX1 חשמלית שוברת שיא נורבורגרינג. אתר יצרן
הנורבורגרינג. היה קרוב לפשיטת רגל/אתר יצרן

בשורה מהתנור לחורכי האספלט: מסלול המירוצים המפורסם, הנורבורגרינג חולץ מקריסה כלכלית. חברת קפריקרון הגרמנית המתמחה בפתרונות טכנולוגיים לענף הרכב, הזרימה להצלת המתחם סכום של 100 מיליון יורו (כחצי מיליארד שקלים), ונטלה את השליטה על "הגיהנום הירוק" לאחר שזה הוכרז פושט רגל לפני כ-20 חודשים. המפקח על המכירה, יינס לייסר, סיפר ל'בלומברג' שלשולחנו הגיעו שתי הצעות, אולם ההתכנות של קפריקורן הייתה לדבריו "בעלת פוטנציאל הצמיחה המרשים ביותר לטובת האזור".

העסקה, מסמנת את פתיחת עונת 2014 כסדרה, שכן קפריקון התחייבה במסגרת הדיון הראשוני להשקיע לפחות 25 מיליון יורו בפיתוח המתקנים במהלך השנה הנוכחית, לפני שתוכרז רשמית כבעלת הבית בתחילת השנה הבאה. בין המיזמים שיוקדמו, פיתוח של מרכז טכנולוגי חדיש להצגת כלי רכב עתידיים ומתחמים נוספים, שיבואו בין היתר על חשבונן של אטרקציות תיירותיות במקום, כמו רכבת ההרים 'רינג רייסר' שתסגר.

בראש הקבוצה, שתקרא "קפריקורן נורבורגרינג", עומדים ד"ר רוברטינו ווילד, לשעבר אלוף פרארי צ'אלנג 2000 ואדם אוסייקה שמתחרה בסדרות מירוצים קצרות. בכלל, מדובר כנראה בשני יזמים שאוהבים להריח דלק בארוחת הבוקר ומעידים על עצמם כמכורים למירוצי מכוניות. "כתומך נלהב של ספורט מוטורי, הנורבורגרינג תמיד היה מקור לתשוקה עבורי. זיהינו כאן פוטנציאל אדיר, לא רק לקיום תחרויות, אלא גם במתקן הטכנולוגי שנקים", אומר ווילד. "זה היה מותח, לא ישנתי שני לילות עד לרגע ההחלטה", כך מוסיף אוסקה בהתרגשות.

מסלול הנורבורגרינג הגרמני שהוקם לפני קרוב ל-90 שנה, שוכן כ-120 ק"מ צפונית-מערבית לפרנקפורט. הוא מסוגל לאכלס כ-150 אלף איש, אורכו כ-26 ק"מ, כולל המקטע הצפוני נורדשלייפה ובהקפה מלאה תמצאו בו 172 פניות. הוא שימש בעבר לסבב הפורמולה 1, עד 1976 אך כיום מנוצל בעיקר לימי מסלול בתשלום לקהל הרחב, לסדרות תיור, סיבולת, אופנועים או מוקצה למסגרות ניסוי של יצרניות רכב.

עוד הרבה על הנורבורגרינג בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully