וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה iroad תכבוש את העיר

שלושה גלגלים, מנוע חשמלי וכישורי תמרון של אופנוע. טויוטה רוצה לשנות את העולם עם ה-iroad, רכב אישי, שימושי וידידותי לסביבה שהחל כעת להבחן בטוקיו

אתר יצרן

טויוטה הכריזה השבוע שהמכונית החשמלית הקטנה iroad שהוצגה כדגם ראווה לפני כשנה לערך, נכנסה לפעילות במסגרת פיילוט ארוך טווח על כבישי טוקיו. יצרנית רכב הגדולה בעולם מכנה את הדגם הקומפקטי "כלי תחבורה אישי", שכן הוא משלב בין יכולות תמרון של כלי דו גלגלי, לבין יתרונותיו של רכב רגיל, בין היתר בזכות מעטפת קשיחה המגוננת על הנהג/רוכב ואבזור מרשים.

ה-iroad נשען על שלושה גלגלים ומספק מקום הושבה לאדם בודד. מלבד היותו מונע באמצעות מערכת חשמלית עם אפס זיהום אוויר, המספקת טווח נסיעה של כ-51 קילומטרים בין טעינות (סוללות לי'תיום איון קומפקטיות), הוא מצויד בבקרת Active Lean technology, המאפשרת לו לשמור על יציבות גם בעיקולים חדים על ידי שינויים מבוקרים במרכז הכובד.

טויוטה מבטיחה שהדגם הסופי יהיה טוב בהרבה מרכב המבחן. כרגע מדובר על מידות של כ-2.36 מ' לאורך, רוחב שנופל ממטר, גובה של 1.40 מ' ומשקל שמגרד את ה-300 ק"ג. הוא ישודרג עם מנוע חשמלי בעל טווח נסיעה גדול יותר ומתוגבר ל- 3 כ"ס, שדה הראייה ישתפר וכך גם איכות הגימור הפנימית. גם מהירותו המרבית תטפס ל-50 קמ"ש לעומת 46 קמ"ש. משך הטעינה משקע ביתי יארך כ-3 שעות, או כמחצית מכך מעמדה חיצונית במתחם ציבורי.

טויוטה מקווה לעורר מודעות בקרב תושבי הערים הצפופות. היא קראה לנהגים מכל הגילאים לבוא ולקחת חלק בניסויים לצד חוקרים בכירים של טויוטה. "אנחנו נאסוף את המשוב מהקהל, ונפיק לקחים לפי התגובות שלהם. נבחן היבטים של קלות שימוש, תחושות ואת היתרונות בהגעה עימו ליעדים שונים", כך בכירי החברה. התכנית תסתיים ב-24 ביוני, ולאחר מכן יופנה להמשך פיתוחו.

עוד הרבה על טויטה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully