וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי סונטה החדשה נחשפה

הסונטה שהוצגה בקוריאה מכוונות בעיקר לארה"ב ואוסטרליה, ותישא בחזיתה מנועי בנזין 4 צילינדרים או היברידים

יונדאי סונטה 2014. אתר יצרן
יונדאי סונטה החדשה/אתר יצרן

יונדאי חשפה בדרום קוריאה את הסונטה החדשה שתושק רשמית לקראת תערוכת הרכב בניו-יורק בחודש אפריל. המשפחתית הגדולה, המבוססת על פלטפורמה משותפת ל-i40 הנמכרת בישראל, תשווק (שוב) בגרסה היברידית או עם חטיבות בנזין ארבעה צילינדרים בסיסיות, בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות או ידנית.

הסונטה החדשה גדולה יותר מקודמתה כמעט בכל סעיף, וכן אמצה את המראה הספורטיבי על פי נוסח Fluidic Sculpture 2.0 - שפה עיצובית שהולבשה לאחרונה גם על הג'נסיס סדאן החדשה שנחשפה בנובמבר אשתקד, מכונית סאלון שלמעשה הופרדה מהקבוצות העממיות וייסדה תת מותג יוקרתי בפני עצמו, ואולי תנדוד גם לישראל בעתיד הלא רחוק.

בקו המנועים של הסונטה הטריה אין הרבה חידושים, מלבד ויתור על מנועי V6 זללנים (עוד מהפעם הקודמת). כרטיס הכניסה יהיה מנוע 2.0 ל' עם 168 כ"ס, מעליו 2.4 ל' GDI עם הספק מרבי של 193 כ"ס, וכן מנוע 2.0 ל' LPI היברידי עם 150 כ"ס ו-20 קג"מ. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות או ידנית.

יונדאי הקצתה משאבים לא קטנים לשיפור חווית הנהיגה והמשתמש כדי ליישר קו עם הג'נסיס (וגם עם תקנות זיהום האוויר בין היתר). היא עשויה מתרכובות חזקות יותר מהדגם היוצא, מרווחת, איכותית יותר, שקטה יותר (NVH), וכן זכתה לתא נוסעים בעל הנדסת אנוש משודרגת, כולל מנגנון הפעלת תא המטען על ידי הושטת רגל תחת הסינר האחורי.

בנוסף לכך, מתגאים ביונדאי במעטפת הגנה אקטיבית ופסיבית עשירה למדיי בקבוצת המנהלים האמריקנית. זו כוללת שימוש בבקרה לניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, סטיה מנתיב, כרית אוויר לברכיים ובקרות משיכה ויציבות חדישות. באגף הבידור והנועם מושבי עור מחוממים, מערכת מולטימדיה משוכללת עם כניסות USB ו-AUX, בלוטות', ואופציה לצגי מגע בגדלים שבין 4 ל-8 אינטש, בכפוף לרמת האבזור.

הסונטה נמכרה בעבר בישראל עד להגעתה של ה-i40 שפותחה במרכז התכנון בגרמניה. היא ירשה את מקומה של הסונטה המזדקנת הן בשל זמינות מנועי הדיזל, והן משום שנעדר מהיצע הסונטה מרכב סטיישן שימושי שהינו הלחם והחמאה של תושבי אירופה. יחד עם זאת, סביר שה-i40 הבאה והסונטה חולקות יותר מכיפוף מעוצב בדלת תא המטען, ואם חלק ממערכות הבטיחות החשובות תכנסנה לפחות כאופציה ב-i40, תהיה זו תוספת מבורכת.

האם יונדאי ג'נסיס החדשה בדרך לישראל?
עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully