וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רנו תחייה את מותג אלפיין

בעקבות התפוגגות הברית עם קייטראם הבריטית, תחתור רנו להקים מחדש את מותג אלפיין הספורטיבי בשנה הבאה

רנו אלפיין A 110 קונספט. אתר יצרן
רנו אלפיין. חוזרת?/אתר יצרן

לפני כשנתיים כשרנו חשפה את האלפיין A110 קונספט במסגרת אירוע פורמולה 1 במונטה קרלו, נדמה היה שמדובר ברעיון שישאר על שולחן העיצוב. אבל דברים שנשא במעמד הבכורה בכיר המעצבים לורן ואן דן אקר הצביעו על רצינות מצד היצרנית מצרפת לסגור מעגל ולהשיב את המותג לחיים. השאלה היא, האם תעשה זאת בגפה, או שמא תמשיך לחפש פרטנרית שתסייע לה?

ובכן, תשובה חלקית מגיעה כעת מדיווח שפורסם בכלי התקשורת בפריס, משם עולה כי בשל קריסת מערכת היחסים עם קייטרהם הבריטית, עימה דנה לגבי שיתוף פעולה להפקת מכוניות ספורט ייחודיות, תפנה רנו למיזם "אלפיין" בכוחות עצמה יחד עם חטיבת רנוספורט.

רנו וקייטראהם הגיעו להבנה אשתקד, לפיה כל חברה תשקיע כ-50% במכוניות שתצאנה לכביש ב-2016, אבל "משהו השתבש ברגע האחרון", כך על פי 'רויטרס', שם מוספים כי היו גם חילוקי דעות לגבי אופיין הדינמי של המכוניות, בין נשיא רנו קרלוס גוהסן לראשי המותג הבריטי.

לרנו יש את האמצעים הכלכליים והטכנולוגים להחיות את אלפיין, מותג ספורטיבי שנולד ב-1955, וכיכב לפרקים בענף הרכב בשנות ה-70, וה-80, והגה כמה יצירות מוטוריות נדירות, בהן ה-110 המקורית והרנו אלפיין A310 V6 טורבו לה-מאן, שהייתה למעשה האחרונה, עד להופעת הקונספט ב-2012. רכב הראווה המודרני שנשען על רנו מגאן ספורט, צעד לכאורה בעקבותיה של הלה-מאן, עם מנוע מרכזי-אחורי המפיק 400 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית.

ההיצע של אלפיין נותר בגדר תעלומה, אבל נראה שהמכונית הראשונה תהיה דו-מושבית קומפקטית עם מנוע טורבו בינוני ותיבת הילוכים ידנית. המחירים צפויים להיות גבוהים כדי להעניק לאלפיין חלק מההילה היוקרתית של מותג ספורט נפרד, גם ביחס לרנוספורט. ייתכן שסנונית ראשונה תופיע כבר בתערוכת פריס בספטמבר הקרוב.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully