וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של אגדה: מיצובישי אבו נגנזת

מיצובישי אבולושן תסיים את דרכה באופן רשמי בסוף השנה הנוכחית אחרי 22 שנים. האבו הבאה? כנראה היברידית, ובעוד שלוש שנים

מיצובישי לנסר אבו 10. אתר יצרן
מיצובישי אבו 10. זהו, סוגרים את הסדרה/אתר יצרן

מיצובישי נערכת לסייים את ייצורה של גרסת הספורט-סדאן אבולושן 10, כך מסתמן על פי דיווחים של עתון החדשות 'ניקאן ג'ידושה שימבון' המתפרסם ביפן. הלנסר הספורטיבית תרד מרצפת ההרכבה בפעם האחרונה ברבעון האחרון, 22 שנה מאז שחשפה מיצובישי את הלנסר אבולושן הראשונה, שהפכה ליריבתה המיתולוגית של סובארו אימפרזה טורבו, מחוץ למסלול הראלי וכן על דרכי העפר והאספלט התחרותיים. היקף מסירותיה מ-1992 מסתכם ב-154 אלף יחידות.

כמו כל יצרנית שבאמתחתה מכונית ספורט, מודעת מיצובישי לעובדה שמהדורות מסוג אלה הומצאו לצרכי קידום תדמית או חיזוק מעמדה בספורט המוטורי. אלא שחיבה והערצה לא יכולים לבוא על חשבון הכנסות ורווחים, ולאור הצניחה בבביקוש והשינו החברתי בעקבות מצב כדור הארץ פנתה מיצובישי לכלי רכב אקולוגיים וחסכוניים (ע"ע מיצובישי אאטלנדר הייבריד), ועל כן רוב משאביה מוקצים כיום לטכנולוגיות הינע קומפקטיות ודלות בזיהום אוויר.

הרעיון של האבולושן נגזר כמו בסובארו מדגם "מנהלים" עם מנוע חזק. זו ניצלה את הלגאסי כדי להשתיל באימפרזה מנוע 2.0 ל' טורבו בשידוך להנעת AWD סימטרית, בעוד מיצובישי עשתה זאת שעה שהיא שולפת ממיצובישי גאלנט VR-4 את מנוע ה-2.0 ל' המוגדש וחיברה אותו לקרביה של לנסר כפולת ההנעה. שתי המכוניות היפניות קצרו הצלחה כבירה בסבב הראלי בזכות נהגים מוכשרים כטומי מאקינן (מיצובישי) וקולין מקריי המנוח (סובארו), ואחריו ריצ'רד ברנס (שנפטר מספר שנים מאוחר יותר ממחלת הסרטן). מטבע הדברים, שתיהן היו אחראיות להקמת אינספור מועדוני מעריצים.

אז מה צופן עתידה של מיצובישי אבו? ובכן, בשנים האחרונות נדמה היה שנרקם שיתוף פעולה ייחודי עם רנו במסגרתו האבו הבאה תשען על פלטפורמה של רנו מגאן ותצויד במערכת הנעה היברידית עם כ-300 כ"ס או יותר. אולם דיונים שנערכו במיצובישי בתקופה האחרונה מצביעים שאם וכאשר תהיה גרסה נוספת של האבולושן היא תפותח באופן עצמאי, ובכל מקרה תעלה לכבישים לא לפני 2017.

האבו הנוכחית שתמכר לפחות עד סוף השנה (אולי קצת מעבר לכך), מצוידת במנוע 2.0 ל' טורבו עם הספק מרבי של 291 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-41.4 קג"מ מ-4,000 סל"ד. ניתן לציידה בתיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמד TC-SST. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות.

האבו 9 נמכרה בעבר בישראל במחירים שנעו בין 280 ל-300 אלף שקלים.

מבחן: מיצובישי אבולשן 9 על הקצה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully