וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן שמה סוף למכוני השטיפה: רכב דוחה לכלוך

ניסאן מפתחת טכנולוגיה מבוססת חומר דוחה לכלוך, שמנים, אבק וכל חומר מטנף שעשוי לייתר את הנסיעות למכוני השטיפה. האמנם פתרון למחר?

אתר יצרן

קפצת למכון השטיפה, הפקדת 100 שקלים על רחיצה מוקפדת ושעתיים אח"כ גשם של בוץ ואבק טינף לך את הרכב. ממש כסף לפח. אז מה עושים? ובכן, פתרון לסוגיה הזו עשוי להגיע מקרביה של חטיבת ניסאן אירופה, שפתחה לאחרונה יחד עם חברת UltraTech International Inc ציפוי חיצוני לרכב (מוטמע בפח) שמונע מחומרים מבוססי שמן או מים מלוכלכים להתעלק על האריזה החיצונית. במילים אחרות, ניסאן מכריזה שלראשונה בעולם תהיה "מכונית שמנקה את עצמה".

לפי התיאורים הטכנולוגיים של חברת אוטלרה-טק, הנוט החדשה, שנבחרה לקדם את הפטנט המהפכני, לובשת שכבת מגן מיוחדת (ננוטכנולוגיה) שיוצרת בידוד "אוויר" בין הפח לסביבה החיצונית, ובכך מונעת מכל סוג בוץ או לכלוך מלהכתים את קימוריה המעטים. לפי הסרטון שפרסמה היצרנית היפנית, עושה רושם שה-Ultra-Ever Dry paint כפי שהוא קרוי בפי יוזמי הרעיון, לא בדיוק "מצחצח" את הרכב ותואם להכרזותיה, אלא פועל כבולם. מצד שני, לא ברור אם זה יעיל נגד לשלשלת יונים - אחת מהתרכובות הצואתיות המזיקות ביותר לכלי-רכב.

ניסאן בוחנת את הנוט עם חומר הדחייה בימים אלה, אולם מדגישה כי אין כוונה להכניס את האולטרה-דריי פיינט לרכב סדרתי, אלא להציע אותו כאופציה בתוספת תשלום. כך או כך, ספק אם נמצאה כאן אלטרנטיבה למכוני השטיפה, שיכולים כנראה להמשיך בעבודתם באין מפריע.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully