וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו: "אל תחכו ל-BRZ STI"

התקוות לסובארו BRZ STI נגוזו בעקבות דברים שאמר לאחרונה נשיא המותג באוסטרליה. "המשאבים שלנו עדיין מוגבלים"

סובארו BRZ STI. אתר יצרן
סובארו BRZ. כבר לא תהיה STI, כנראה/אתר יצרן

כן תהיה, לא תהיה. סובארו BRZ, מכונית הספורט-קופה שפותחה יחד עם טויוטה (GT86), תאלץ להסתדר עם מנוע אטמוספרי רגיל ו-200 כ"ס, לפחות בשנים הקרובות. כך עולה לאחרונה על פי דברים שנשא בכיר סובארו אוסטרליה ניק סניור בראיון לירחון המקומי 'מוטורינג'.

לדבריו, הוגשו הרבה המלצות מצד מנהלי חטיבת הספורט להוציא לפועל גרסת STI מושחזת עבור ה-BRZ בעלת ההנעה האחורית, אולם בדיקה מחודשת של המאזן הכלכלי טרפדה את המיזם. "הפוקוס היה להגדיל את מכירות סובארו מסביב לעולם. ואנחנו עדיין קטנים בענף הרכב ומשאבינו מוגבלים. משמע, בשלב זה אין מקום לדגם STI נוסף מלבד האמפרזה".

ה-BRZ הוכתרה לאחת ההפתעות הגדולות ב-2011. שילוב בין משקל קל, היגוי מצוין, מנוע טוב והנעה אחורית התחבר לתמהיל מיוחד שכבש נהגים רבים. התלונה היחידה שהייתה לבעלים ולמעריציה נבעה ממחסור בעוצמה, ולמרות דיווחים שונים שסובארו מפתחת גרסת STI BRZ, התברר כי היצרנית כיווצה את הנתונים לכדי קיט קוסמטי סמלי, בעל אזכורים מיתוגיים.

דברים אלה אינם באים בהפתעה מוחלטת כמובן. גם טויוטה ביטלה גרסת קבריולה של ה-GT86 בגלל נתח מכירות זניח של מהדורת הקופה. מצד שני, סובארו הפיקה מספיק לקחים מהדור הנוכחי, כך שאולי הדור הבא של ה-BRZ יזכה לתוספת אנרגטית שתשפר ביצועים ותצמצם ביקורות. אבל כל זאת כאמור, במחזור הבא ועד אז, תמתינו בקטנה לאמפרזה טורבו החדשה ששיווקה יחל בישראל בעוד פחות מחודשיים.

סובארו BRZ במבחן דרכים

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully