וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה לא בשלה לרכב ספורטיבי טהור

קיה נסוגה מהצהרותיה לפיהן תייצר רכב ספורטיבי ממוקד שמיועד להתחרות בנישה העממית. "נפח המכירות בסגמנט קטן מידי כרגע"

קיה GT סטינגר. אתר יצרן
קיה GT4 סטינגר. החזון לא יראה אור, בינתיים/אתר יצרן

מבט מהיר על הפרופיל של קיה מלמד על מכונית משפחתית לכל מטרה, כולל מיניוואן (קרניבל) חדש שיגיע בקרוב לכבישים. אולם למרות העושר שבסדרות הבית, בולטת בהעדרה מכונית ספורט אמיתית, מעל קיה פרו-סיד שלמעשה ממלאת את החוסר בצורה סמלית בלבד, שכן ביצועיה שווי ערך לסיד הרגילה פחות או יותר. בחודשים האחרונים רמזה קיה על הפקת מכונית ספורטיבית מן המניין, אלא שהתכניות נדחו כעת בעקבות דברים שאמר לי סון האם, מנהל השיווק של קיה שמצנן את ההתלהבות באופן חד משמעי.

סון האם אומר, כי על עף שהמותג מעוניין להתרחב, ואף אישר מיזם של מכונית ספורט חדישה, בהשראת ה-GT4 סטינגר (בתמונות), נראה שהמותג הקוריאני עדיין לא ערוך לעמוד מאחרי מכונית כזו. "אין כאן מרווח גדול להכנסות כרגע, ואנחנו גם לא חושבים שהיא תסייע לנו כל-כך מבחינה תדמיתית - זה לא בדיוק האיפיון העיקרי של קיה", כך מסביר.

קיה הציגה מכוניות ספורט בכמה פעימות ובאמצעות מספר אירועי ראווה, בהם תערוכת לוס-אנגל'ס 2011 במסגרתה חשפה את ה-GT קופה, שהייתה בין המכוניות הראשונות שפיתח פטר שרייר עבור מיזמים ספורטיביים עתידיים. ה-GT התגלגלה לשני קונספטים נוספים, בהם ה-GT4 סטינגר שנחנכה בתחילת השנה בדטרויט כתשובה אפשרית לסובארו BRZ, מאזדה מיאטה או אפילו פורד מוסטנג (ערכים שהיו כפופים לכיול של המנוע והבסיס השלדתי).

מכל הרעיונות שעמדו על הפרק, הסטינגר נראתה כמועמדת בטוחה להגיע לייצור בכמה שינויים כבר בסוף 2016, אבל לפי דבריו של מנהל השיווק, אין תמימות דעים בהנהלה. "אם מותג סיני יחשוף מכונית ספורטיבית - זה ישפיע על התפישה הצרכנית בצורה מסוימת? אני חושב שלא", מציין סון האם, ולפי שעה, סותם את הגולל על המיזם.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully