וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא ספיידר תהיה פיאט או אבארת'?

במסגרת תכנית ההבראה של פיאט, מסתמן כי אלפא רומיאו ספיידר החדשה תיוצר תחת מותג פיאט או אבארת'

אלפא רומיאו ספיידר. אתר יצרן
אלפא רומיאו ספיידר הבאה תיוצר עבור פיאט או אבארת'?/אתר יצרן

לאחרונה פרסם קונצרן פיאט-קרייזלר תכנית שיקום/הבראה לכלל מותגי הליבה לחמש השנים הבאות. בין ההחלטות שהתקבלו, עולה כי לנצ'יה המקרטעת תוותר על הדלתא, תשאר עם אפסילון ותגביל את מכירותיה לאיטליה. עוד במסגרת האסטרטגיה של יו"ר הקונצרן סרגיו מרקיונה, פיאט תגדיל את שורותיה, תפצל בין מותים עממים לדגמי ספורט או פנאי, תעמיק את כניסתה לארה"ב ותפתח כלי רכב חדשים, בהם קרוסאוברים עירוניים. בנוסף לכך, אלפא רומיאו תהפוך למותג נפרד בתוך הקונצרן ומזרטי תצמיח לפחות עוד 3-4 דגמים, בהם גם רכב פנאי כאמור.

בתוך כך, המיזם המרתק ביותר שנרקם בשנים האחרונות נתקל בקשיים ישומיים לאור הפרסומים ממטה החברה בארה"ב. לפני כשנה וחצי דיווחנו כאן אודות הברית הטכנולוגית שקמה בין אלפא רומיאו למאזדה, במסגרתה אלפא רומיאו תחייה את הספיידר בעוד מאזדה תפתח את המיאטה החדשה. הפלטפורמה שנבחרה תהיה משותפת, אולם כל אחת תזכה להטמיע במכונית מנוע עצמאי (סקיי אקטיב ביפנית ומולטי-ג'ט או מולטי-אייר באלפא רומיאו).

ואולם לאחר מספר חודשים, התפצלו הכוחות ומרקיונה יצא בהודעה רשמית שאלפא רומיאו לא תפתח מכוניות מחוץ לאיטליה כל עוד הוא מכהן בתפקידו, שכן לפי התכנית המקורית שתי המכוניות עתידות לעלות לרצפת ההרכבה של מאזדה בהריושמה יפן. מכאן, שגורלה של הספיידר תחת מותג אלפא נותר בגדר סימן שאלה.

החלופה לאלפא הדו-מושבית, כך זה נראה, תגיע באמצעות פיאט או אבארת'. העקרבים פנו למרקיונה מוקדם יותר השנה בשל התעניינותם במכונית ספורט פתוחה וקומפקטית עם מנוע קטן נפח מוגדש טורבו שתתחרה במיאטה. היו"ר השיב כי נשקלת אפשרות להשיב לחיים דגם ברוחה של הברקטה, כך שאם וכאשר תהיה פיאט ספיידר אבארת' תופקד רק על גרסת ביצועים נפרדת, בדומה ל-500 או פונטו, ובמכסה מוגבלת.

כך או כך, הספיידר החדשה תהיה נאמנה לכיול הבסיסי ביותר, משמע הנעה אחורית, משקל קליל ותיבת הילוכים ידנית. תשובות קונקרטיות תהיינה זמינות לקראת תערוכת פריס שתפתח בעוד כארבעה חודשים לערך. הכוון בכל אופן חיובי, השאלה היא מה באמת יתפתח בפועל נוכח השינויים המבניים שצפויים בכל המותגים.

עוד הרבה על אלפא רומיאו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully