וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד פוקוס RS חוזרת, בגדול

הפוקוס RS תקום לתחייה עם מנוע משותף לפורד מוסטאנג החדשה שיחלץ כ-300 כ"ס או יותר. "לא מתחייבים כרגע, אבל יש כוונות"

פורד פוקוס RS. אתר יצרן
פורד פוקוס RS חוזרת? כנראה שכן/אתר יצרן

פורד פוקוס RS עשויה לעשות קאמבק בעוד כשנה וחצי, כך עולה מפרסומים שונים בכלי התקשורת בבריטניה. הגרסה החמה של המשפחתית הנמכרת בעולם אשתקד תתברג מעל ה-ST הנוכחית, ותשלים היצע של שלוש מכוניות ספורט קרביות לצד הפיאסטה ST. ה-RS נעלמה מהנוף המוטורי לפני כשלוש שנים במסגרת השקת הפוקוס החדשה.

הפוקוס RS, ראשי תיבות ל-Rallye Sport, היא הגרסה הספורטיבית ביותר של המשפחתית העממית. היא הופקה על בסיס הדור הראשון ב-2002 והציגה ביצועים אטרקטיביים (212 כ"ס) שהגדילו משמעותית את ההערכה כלפיה בענף הרכב, ובמיוחד זכתה למחמאות מצד המתחרים דאז - מיצובישי לנסר אבו וסובארו אימפרזה WRX, שתי יריבותיה המיתולוגיות.

הדגם החדש, שעל פי התחזיות יגיע לכבישים במהלך 2016, יבוסס על הדור הבא, וישאב את העוצמה מפורד מוסאטנג החדשה (גם היא גלובאלית, ואף תופץ לישראל בעתיד). ההספק המרבי יעמוד על כ-300 כ"ס ממנוע 2.3 ל' טורבו אקובוסט, אם כי ייתכן שפורד תעבה את שריריה ותסחט אחרי כיול מחודש כ-350 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית, הנעה קדמית במקום כפולה ודפרנציאל מוגבל החלקה. זו תהיה הפוקוס RS החזקה בכל תולדות הסדרה, אפילו יותר מה-RS500 שנמכרה באירופה לפני 3 שנים לה ערכים דומים.

בכירי פורד אירופה הסגירו בעבר כי בכוונתם לחזק את משפחת הפוקוס, אלא שאמרות אלה יוחסו למכוניות היברידיות. אולם מנכ"לית פורד ביבשת המערבית, בארב סאמרדיך, מסננת את השמועות. "אני לא יכולה להתחייב על זה כרגע, אבל פוקוס RS היא בפרוש מכונית שאנחנו רוצים לראות במשפחה. זו תהיה גאווה אמיתית". עמיתיה למטה באירופה אף הדגישו את דבריה ו"זרקו" קדימון לאוויר. "יש לנו מורשת ארוכה עם גרסאות ה-RS ואנחנו לא נתן למתחרים לעקוף אותנו. תהיו סמוכים שהצוות שלנו כבר עובד על זה".

ההנחה היא שהפוקוס RS תיוצר מתישהו ב-2016 עם בכורה כמה חודשים לאחר מכן. המחיר ינוע באיזור ה-30 אלף יורו לערך.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully