וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי R8 מתחזקת ויורה ליייזר

לרגל פרישתה המתקרבת, אודי הפיקה גרסת R8 LMX מיוחדת הפולטת קרני לייזר מבתי התאורה במהירות של 60 קמ"ש ומעלה. ויש גם 570 כ"ס

אודי R8 LMX. אתר יצרן
אודי R8 במהדורת LMX. לייזר ו-570 כ"ס/אתר יצרן

מכונית הספורט של איש הברזל, ה-R8 אולי מתקרבת לסוף חיי המחזור הנוכחי כשהיא כבר בת 6 שנים (הדגם הבא יוצג ממש בקרוב). אבל אין זה פוסל מחטיבת היוקרה של פולקסווגן לחלץ עוד כמה מהדורות מיוחדות כבונוס, למי שמוכן לוותר על כ-200 אלף יורו בתמורה לגרסה משופרת קלות, ומצוידת בהתקן תאורה מתקדם הפולט לייזר למרחק ומשפר משמעותית את שדה הראייה תחת חשכה. הכירו את גרסת ה-LMX לימיטד.

ה-R8 LMX תהיה לגרסה החזקה ביותר של מכונית הספורט הגרמנית בכל תולדותיה הסדרה - אקורד הסיום, אם אפשר לקרוא לזה כך. היא מבוססת על מרכב הקופה של ה-R8 GT ונשענת על הכיול המקורי, כלומר עצמות עצה כפולות, ספוילר קבוע, ושלדת אלומיניום בשילוב מערכת בלימה עם דיסקים קרמיים בשני הסרנים. תחת שלדתה, היא תפיק ממנוע ה-V10 בנפח 5.2 ל' 570 כ"ס (550 כ"ס) ו-55 קג"מ ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות דרך תיבת הילוכים S טרוניק עם שבעה יחסי העברה בחיבור להנעה כפולה (קוואטרו).

הביצועים הם רק נספח אחד בחשיפתה. הסיפור מאחרי ה-R8 LMX הוא הכרזת אודי על המכונית הראשונה שלה שתהיה בעלת תאורת לייזר בטיחותית בעקבות הצגת הקונספט בקוואטרו ספורט-ו-A8. אודי הייתה הראשונה לשבץ תאורת LED לפני חמש שנים, ולפי שעה הקדימה את ב.מ.וו במירוץ לאימוץ תאורת לייזר מטריקס בכלי רכב (ב.מ.וו תחל למכור ה-i8 החשמלית מעט אחריה).

הטווח המרבי של תאורת הלייזר כמעט כפול מהסטנדרט ומגיע ל-600 מטרים. יחידות התאורה הקדמיות "יורות" קרניים בהירות וחזקות (עד 5,500 קלווין), אך כאלה שאינן מסנוורות כלי רכב, על ידי שימוש ב-4 דיודות לייזר אקטיביות. מערכת הניהול של ה-R8 LMX תוכננה לחלק את המשאבים לפי צורך/תנאי נהיגה, ולכן הלייזר נכנס לפעולה ומחזק את תאורת ה-LED במהירות של 60 קמ"ש ומעלה בלבד.

אודי פתחה את הטכנולגיה יחד עם חטיבת המירוצים, והיא זו שגם תופקד על השקתה במסגרת מירוץ 24 השעות בלה-מאן על סיפונה של ה-R18 קוואטרו לייזר לייט ב-14 ביוני הקרוב. "אודי הייתה דומיננטית מאוד במירוצי הסיבולת בצרפת. לצד טכנולוגיית ה-TDI המצוינת שלנו, תאורה בוהקת וחזקה בלילה תעניק לנהגים שלנו יתרון משמעותי", כך פרופ' אולריך הקנברג, ראש מחלקת פיתוח באודי.

ה-R8 LMX שמגיעה עד 320 קמ"ש מרביים, תיוצר ב-99 עותקים בלבד, ומכאן שהחגיגות באודי תהיינה די צנועות. המחירים יחלו בכ-200 אלף יורו, וברשימת התוספות חישוקי 19 או 20 אינטש, ריפודי אלקנטרה, דיפוני קרבון ועוד. אל תחכו לה בבני ברק.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully