וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו XV: חודש שישי ואחרון במבחן ארוך טווח

רגע לפני שאנו מסכמים את ששת החודשים עם סובארו XV ומחזירים אותו אל היבואן, הוא עובר במוסך טיפול תקופתי. כמה עלה?

מבחן ארוך טווח חודש שישי סובארו XV. קובי ליאני
סובארו XV. נפרדים אחרי חצי שנה/קובי ליאני

שישה חודשים חלפו להם במהירות, כך נדמה במסגרת מבחן הארוך טווח שערכנו לסובארו XV. רכב הפנאי של סובארו בילה גם הוא עמנו תקופה ממושכת שבה מתחנו את יכולותיו בכל צורת שימוש. אבל מסתבר, שלא רק אנחנו בחנו אותו, אלא גם הוא הצליח במידת מה לשנות אותנו. לטובה כמובן. ממשפחה שנהגה לבלות את מרבית זמנה על הכביש, בעיר ובדרך לפארקים מוסדרים, טיולים בשבילים אל פינות החמד של הארץ הפכו להעדפה ברורה. זאת כמובן בזכות היכולת שלו לרדת בצורה נחושה מעבר לאספלט הכבוש, בבטחה ומבלי לסכן את הפלסטיקה היקרה.

בחודש השישי, הבאנו את הצבירה הכללית של הקילומטראז' לכדי 16,640 בסל הכל, כאשר בהתאם להוראות היצרן, אל המוסך הגענו ב-15,000 קילומטרים לצורך ביצוע הטיפול התקופתי. הביקור במוסך תואם לבוקר ערב חג הפסח. אך למרות שנדמה היה לנו שנגיע למוסך עמוס, תור של ממש לא היה שם והרכב התקבל מיד.

בטיפול עצמו הוחלפו כמקובל מסנן השמן, האוויר והמזגן, שמן המנוע ומולא נוזל שמשות ייעודי. העבודה ארכה שעה ועשרים דקות, בהן נבדקו גם הבלמים (פירוק מלא של כל הגלגלים), המרכב, המתלים ועוד. למען האמת, רק הניקוי שעבר הרכב, גם בגלל החג וגם בגלל רמת השימוש שלנו בו (ילדים זה הדבר מספר 1 בלכלוך רכב) ארך זמן ארוך יותר. בסוף השירות, הוצא לנו חשבון על העבודה על סך 871 שקל, כולל מע"מ - סכום סביר לכל הדעות.

מבחן ארוך טווח חודש שישי סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח חודש שישי סובארו XV/קובי ליאני

ממצאים עד כה:

תא נוסעים: המרחב בתא הנוסעים של ה-XV סיפק אותנו מאוד, גם לשימוש משפחתי עם 3 ילדים, כאשר מלפנים ממוקמים שני ההורים ומאחור שלושה ילדים, שלושתם עם מושבי בטיחות. בניגוד לחשש המוקדם, למרות שהמושבים הגיעו ברכב המבחן בצבע בהיר, הם שרדו את האתגר המשפחתי, את הסנדלים המאובקים והמגפיים הרטובות, בניקוי קל. תא המטען אינו מהגדולים ומזכיר יותר מכונית קומפקטית בנפחו, ובכך למעשה נבדל ה-XV מהקרוסאוברים המתחרים.

עם זאת, פחות אהבנו את מערכת השמע שמגיעה בגרסה המאובזרת. זו מציעה איכות שמע סבירה בלבד, לא הצלחנו לנגן דרכה מוזיקה בחיבור הבלו-טות' והחיבורים החיצוניים אליה מוגבלים לשקע USB (שפעל רק לסרוגין) ולכבל חיבור לאייפון 4 בלבד. על חיבור ה-AUX נאלצו לוותר משום מה ברכב זה (קיים, אך אינו פעיל). מעבר לכך, רמת איכות הדיפון הפנימי גבוהה ולמרות החיים הקשים שהעברנו אותו, לא שמענו אף צקצוק מהפלסטיקים.

מנוע: כמקובל בקבוצה, ה-XV מצויד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר שמפיק 150 כ"ס. המנוע מציע גמישות טובה בתפוקת הכוח, כאשר רק תיבת ההילוכים הרציפה במצבה האוטומטי מסרסת מעט את מה שהוא יכול להציע. בתפעול ידני של התיבה (מנופים מאחורי ההגה), הביצועים משאירים תחושה נחושה יותר. מבחינת צריכת הדלק, ה-XV שמר על ממוצע של 12 קילומטרים לליטר בנהיגה רגועה.

ביצועים: הוא לא שובר שיאי מהירות או מעניק תאוצות חריגות, אבל כן מצליח לשמור על קצב טוב בכל סוג נסיעה ואינו איטי מרוב מתחריו לקבוצה. מחד, אין לו שום בעיה לנסוע במהירות עירונית ובנינוחות גמורה ומנגד, לשעוט במהירויות תלת ספרתיות גבוהות מבלי להפגין חולשה או חוסר יציבות. הבלמים של רכב המבחן הרגישו לנו חלשים וספוגיים על הכביש, אבל דווקא בשטח, הם היו לא פחות ממצוינים עם עבודה טובה מאוד של מערכת ה-ABS.

נוחות נסיעה והתנהגות: אחד התחומים שה-XV טוב בהם מאוד, הוא עבודת המתלים. על הכביש, המרכב המוגבה של הרכב מצליח להתמודד היטב עם שינויי כיוון ולהישאר מרוסן והדוק גם בקטעים מפותלים ומהירים. מנגד, בשיוט, המתלים ספגו היטב את המהמורות ויצרו נסיעה רכה ונעימה. יחד עם מושב תומך, הצלחנו לגמוא עמו כמעט 1,000 קילומטרים בנסיעה רצופה וללא קושי. בשטח הדרישות שונות ומעדיפות מתלים בעלי מהלך ארוך וגם שם הסובארו נתן מענה ראוי. עם מרווח גחון של 23 ס"מ הוא עבר מעל מכשולים מכובדים ומערכת ההנעה הכפולה הקבועה בפיקוח האלקטרוניקה, אפשרו לו לצלוח שטח מורכב שכלל גם הצלבות מוחשיות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אז מה היה לנו?

ה-XV של סובארו אינו הקרוסאובר המפואר ביותר, או הגדול ביותר וגם אינו הזול ביותר, אבל הוא מציע מה שהאחרים לא מעזים - יכולת שטח של ממש ולחלק מכם, בין אם תיקחו אותו במסגרת עסקת ליסינג או תשקיעו בו את ממונכם, זה מספיק כדי להעדיפו. במהלך התקופה ששהה אצלנו, לא ארעה בו אף תקלה, מלבד צריכה של ליטר שמן יחיד, בסמוך לביקור המתוכנן ממילא במוסך לצורך הטיפול התקופתי. בזכות היכולות הרבות שלו, את ה-XV כדאי בהחלט להכניס אל רשימת המכוניות שכדאי לבדוק לפני ההחלטה.

עוד על סובארו בוואלה! רכב

מבחן ארוך טווח חודש שישי סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח חודש שישי סובארו XV/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully