וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואדרוסייקל: סכנה בטיחותית בדרך לארץ

משרד התחבורה אישר לייבא ארצה 1,000 מכוניות "קאוודרוסייקל" זעירות. מכון Euro-Ncap מצא בהן ליקויים בטיחותיים חמורים. "אין כאן בטיחות מינמלית"

המכוניות הזעירות נכשלות כשלון חרוץ במבחני הריסוק האירופיים. מכון Euro-Ncap ערך סבב למספר כלי רכב ננסים בתת-קטגוריית החשמליות הקטנות עם ארבעה גלגלים, או "'קוואדרוסייקל," ומצא ליקויים בטיחותיים בעלי השלכות מסוכנות לשלום הנוסעים. לאחרונה אישר משרד התחבורה בישראל ייבוא של כ-1,000 קוואדרוסייקל לישראל במסגרת פיילוט שיימשך כשנה, אולם מוטב יהיה לשקול זאת שוב לאור מסקנותיו של המכון.

הקוואדרוסייקלים רשאים לנסוע בערים ואינם מחיביים את הנהגים ברשיון. כלי רכב אלו חולקים דמיון עם כלי רכב קטנים דוגמת סמארט פור טו או טויוטה IQ (לא נמכרת בארץ), אולם לא חלים עליהם תקני בטיחות החלים על מכוניות רגילות. חלקם מגיעים עד ל-100 קמ"ש, אם כי הממוצע הוא כ-46 קמ"ש ברוב המקרים וסידור ההושבה הוא ל-2.

מבחן הריסוק בדק 4 כלי רכב, והוא נערך על פי קריטריונים נפרדים משיטת הכוכבים הקלאסית. על קו המבדקים התייצבו טזארי זירו, רנו טוייזי 80, ליג'יה IXO וקלאב קאר ויליג'ר. לפי נתוני המכון, כל המכוניות, ללא יוצא מן הכלל הפגינו נחיתות במבחן ריסוק קדמי במהירות של 50 קמ"ש, כאשר תא הנוסעים קרס לגמריי. בובות הניסוי דיווחו חזרה על פגיעות קשות בעמוד השדרה, בגוף הצלעות ובראשים. בחלק מהדגמים חגורת הבטיחות נתלשה ממקומה וחיישני הבובות העידו על פגיעות קטלניות.

מבין ה-4, רנו טוויזי הייתה היחידה המצויידת בכרית אוויר וזכתה בשל כך לביקורת טובה יותר, אך גם לה חולק ציון מתחת לכל ביקורת.

בוחני המכון, בראשם מיכאל ואן רייטיגן, אומרים שמוטב לצרכנים לשקול היטב אם להכנס לכלי רכב כזה. "זה מדאיג. מאחר ומבחני ריסוק אינם מחויבים בחוק, קוואדרוסייקלים הפגינו כאן רמת בטיחות מחפירה. הם אולי לגיטימים לשימוש בכביש, אבל הם לא עומדים ברף מינימלי של בטיחות". עוד מוסיף רייטיגן כי הוא מבקש מכל היצרנים להם קוואדרוסייקלים בהיצע, לחזק את המעטפת ההגנתית. "הרבה אנשים פונים לאלטרנטיבה זולה ואקולוגית, אבל חייבים להבטיח את שלום הנוסעים".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully