וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייהטסו קופן החדשה: דיפונים מתחלפים

הקופן הספורטיבית והקטנה יוצאת לחיים חדשים ומעמידה לבחירת הלקוח את הזכות לעצבה בטעמו האישי. חבל שלא נראה אותה מחוץ ליפן

דייהטסו קופן. אתר יצרן
דייהטסו קופן החדשה. חמודה וידידותית לסביבה/אתר יצרן

מכוניות קיי-קארס זערוריות הן די מדליקות. אם להוציא רגע מהמשוואה תקנים אירופיים, יש הרבה היגיון בלשלב אותן במרכזי הערים ובתמורה למחיר הגיוני. הן מצוידות במנועים קטני-נפח, זיהום האוויר הנפלט מהן אינו גבוה יחסית ומידות ננסיות מבטיחות השתחלות קלילה למקומות חניה. ובכל זאת, כפי שדיווחנו לאחרונה במסגרת חגיגות סוזוקי, טרם נמצאה הנוסחה הכלכלית שתעלה אותן ארצה.

הרבה מכוניות קיי-קארס נראות כמו פחית על גלגלי קטנוע, אבל דייהטסו הצליחה לפני עשור וקצת לחלץ מהתבנית הזו את הקופן רודסטר החביבה. אפילו הבריטים די התהלבו ממנה דאז, שכן היא הזכירה להם בזעיר אנפין את מאזדה מיאטה. הקופן האריכה ימים עד 2012 ובעתות משבר נגנזה, אולם בשנה האחרונה, הציגה החברה (בבעלות טויוטה) את הקופן דור 2 בתערוכת טוקיו כדגם ראווה, וממש בימים האחרונים החלה לשווק אותה ביפן עם הרבה שינויים וצעצועים.

היא מבוססת על פלטפורמת D, משמע שלדה עירומה וקלה עם אפשרויות אבזור בהן גם 13 דיפונים מתחלפים על פי רצונות הנהג. "מכונית כזו עוד לא הייתה עד עכשיו - אפשר ממש לעצב אותה בטעם אינדבדואלי גם אחרי שרוכשים אותה", כך מסביר נשיא החברה היטושי הוריי.

הקופן תמשיך לעשות שימוש במנועי 3 צילינדרים (10 קג"מ) בנפח שינוע בגזרת ה-700 סמ"ק, וכן במנוע ה-1.3 ל' עם כ-90 כ"ס. הכוח יעבור לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים או רציפה 7 מהירויות קבועות מראש, כאשר המיאוץ בגרסה ה"בכירה" ל-100 קמ"ש יעמוד על כ-9.5 שניות והמהירות המרבית תהיה כ-173 קמ"ש. צריכת הדלק היא כ-18 ק"מ לליטר בממוצע.

הירושי מוסיף, כי הקופן החדשה תגיע לשיאה כשלושה או ארבעה חודשים לאחר השקתה הרשמית, ועל מנת לשמור על רעננותה, החברה תפיץ מידי פעם ניוזלטרים ללקוחות אודות מגוון הדיפונים החדש שניתן להתאים לה. "יש לנו סטים שלמים ומוכנים לפחות עד סוף 2015", כך מדגיש. המחיר טרם נקבע סופית, אבל בהחלט נראה שהיא תשאר בסביבה עוד הרבה זמן ומי יודע, אולי ביום מן הימים תפרוץ את גבולות יפן ותנדוד גם לישראל. רק נקווה שבמחיר הראוי.

עוד הרבה על דייהטסו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • דייהטסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully