וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי ולוסטר בסכנה?

סימן שאלה מרחף מעל דור שני לולוסטר, נוכח היקף המכירות הדל בשנתיים האחרונות. מתיחת פנים תסגור את הסיפור בשנה הבאה?

יונדאי ולוסטר. אתר יצרן
יונדאי ולוסטר. עוד שנתיים וזהו?/אתר יצרן

דיווחים מכלי התקשורת באוסטרליה מצביעים על סיום דרכה של יונדאי ולוסטר בתוך פחות משנתיים לאחר מתיחת פנים בעוד כמה חודשים. משמעות הדבר, כי הדור הראשון יהיה כנראה האחרון. המכונית האסטימטרית שהצליחה לנער את תדמיתה השמרנית של יונדאי מסכמת עד כה 4 שנים ו-60 אלף מסירות מסביב לעולם אשתקד, לא בדיוק הנתון לו ציפו ביצרנית הדרום קוריאנית.

הולוסטר בעלת מבנה הקופה הייחודי (דלת אחת מצד הנהג ושתי דלתות מצידה השני) הגיעה בנקודת מפנה בה גם קיה החלה לחדד את עיצוביה ולפנות לצרכנים צעירים. הולוסטר פותחה כאלטרנטיבה משפחתית עם מנוע 1.6 ל' (141 כ"ס) בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או דו-מצמדית, ולאחר מכן זכתה גם לגרסת מוגדשת טורבו עם כ-186 כ"ס ו-202 כ"ס (לא בישראל) .מתיחת הפנים שלה תיישר קו עם סנטה-פה ו-i10, אולם לא ידוע אם יחול שדרוג כלשהו תחת מכסה המנוע.

עתידה של הולוסטר מותנה לכאורה בחוזקה הכלכלי שיגיע לאחר רענון אמצע-החיים, אולם מסתמן שהיא נקלעה לצומת דרכים. "שום דבר עוד לא הוחלט, אבל יש דיונים על עתיד הדגם הזה ונראה לאן נמשיך", כך אחד מבכירי יונדאי אוסטרליה. "אנחנו שמחים, קודם כל שהיא פתחה לאנשים את העיניים והציגה חשיבה שונה למבנה הקומפקטי - מהבחינה הזו היא הייתה מכרעת עבורנו ועבור הענף. ישנם זמנים בהם דגם נמדד לא לפי הכנסותיו אלא לפי השפעתו, וזה בהחלט מה שקרה עם הולוסטר", כך מוסיף.

בישראל נהנתה הולוסטר מקבלת פנים חמה. העיצוב תרם נכבדות להשתלבותה המהירה, אבל הביצועים לא אכזבו והיא מצאה הצלחה בצד הפרטי והן בענף המוסדי. היא נמכרת כיום במחירים התחלתיים של 120 אלף שקלים ועד 176 אלף שקלים לדגם טורבו סופרים.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב
מבחן: יונדאי ולוסטר נגד פורד פוקוס

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully