וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארץ: אופל מריבה החדש

אופל מריבה, קרוס-מיניוואן משפחתי עם 5 מושבים, מצויד במנוע טורבו בנזין, תיבת הילוכים אוטומטית ופתרונות שימושיים. המחיר, החל מ-112 אלף שקלים

יח"צ - חד פעמי

שנים של המתנה הסתיימו היום (ב'), כאשר יבואנית אופל לישראל חברת שלמה, החלה לשווק בחופינו את הקרוס-מיניוואן הקומפקטי מריבה. במסיבת עתונאים שהתקיימה הבוקר בתל-אביב, נחשף הרכב המשפחתי החדש שינסה לנגוס בפלח המשפחתיות הקלאסיות (סדאן) ויתחרה גם בסגמנט B, בו משתתפים בין השאר ניסאן נוט, טויוטה ורסו, רנו סניק ועוד.

המריבה פותח על מנת ללטוש עיניים למספר קטגוריות בעת ובעונה אחת, ומשם נגזרת הגדרתו כמיניוואן פנאי שנתפר למשפחה בת 5 נפשות. הוא מבוסס על פלטפורמת אופל זפירה מקוצרת, וגולת הכותרת במבנה היא המצאותן של דלתות "התאבדות" מאחור שנפתחות בצורה הפוכה. תצורה זו (FlexDoors) מקלה על כניסה ויציאה וכן על התקנת מושבי ילדים.

במידותיו, המריבה מנשק 4.3 מ', רוחבו 1.81 מ', הגובה נישא ל-1.61 מ' ובסיס הגלגלים 2.64 מ'. נפח תא המטען נע בין 400 ל' במצב רגיל ועד 1,496 ל' עם קיפול השורה השנייה. משקלו כ-1.5 טון.

תחת מכסה המנוע שוכנת חטיבת ה-1.4 ל' טורבו בעלת הספק מרבי של 120 כ"ס ב-4,200 סל"ד ו-17.5 קג"מ המושגים מטווח של 1,750 סל"ד. המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות המניבה האצה ל-100 קמ"ש ב-11.9 שניות ועד 185 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת היא 13.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. דגם הדיזל (שאולי נצפה כאן מידי פעם בענף המוניות, אינו על הפרק כרגע בשל מיסוי גבוה).

בפעימה זו, מוצע המריבה ברמת אבזור אחידה. הוא כולל כסטנדרט בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, משענת יד מרכזית מתכווננת, תאי אחסון רבים, ומאחור שלושה מושבים נפרדים נעים על מסילות. ערכת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, בלימה, סיוע לזינוק במדרון, עוגני איזופיקס, מתג לניתוק כרית האוויר בצד הנוסע ועוד.

חסרון מסוים במריב,ה הוא היעדרותה של מערכת מולטימדיה (ניתנת אופציה להתקנה מקומית ב-2,500 שקלים) וכן בקרת בלוטות' מקורית (גם בהתקנה מקומית).

* בקרת המולטימדיה בסרטון אינה נמכרת בארץ

תמחור אגרסיבי

המריבה מוצע בישראל במחיר שבהחלט פותח עבורו הזדמנויות להגיע לציים וללקוח הפרטי. אסי שמלצר, מנכ"ל שלמה, השיק את המיניוואן ב-112 אלף שקלים, והכריז כי מדובר ב"מחיר מנצח", שכן הוא פולש למספר קבוצות בהן גם תת-משפחתיות שנחשבות ללהיט בקרב ציי הרכב. "דגמים כמו אופל מוקה עדיין נחשבים יקרים יחסית, ולכן המריבה בתג מחיר אטרקטיבי הוא רכב שאנחנו מאמינים בו". להערכת שמלצר, תמסרנה כ-500 יחידות בשנה. "מדובר ברכב משפחתי אירופאי שמושק במחיר נמוך יותר משמעותית מהרכבים המשפחתיים הפופולריים", כך הוסיף.

אילן טל, מנכ"ל מותג אופל הוסיף כי כל מצבת הדגמים מתחזקת על רקע השבתת חטיבת שברולט באירופה (מנוהלת על ידי GM כאמור), ובשנים הקרובות תהיינה מצטרפות חדשות למשפחה וטכנולוגיות הנעה חסכוניות. "יש לנו היצע מרשים, וכמעט כל דגם שאפשר לייבא אנחנו מביאים".

את המריבה פגשנו באירופה כשאופל ישראל יצאה לדרך חדשה. השלוחה בישראל עדיין נעה בין עליות ומורדות, אולם נראה שלפחות הסגמנט המשפחתי מתגבר נוכחות באופן ככל שניתן.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully