וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין: מכונית הפאר חוזרת

אסטון מרטין תחייה את הלגונדה המפוארת אחרי 25 שנה, ותמכור אותה רק לפי הזמנה מיוחדת ב"איזורים בהם קיים לה ביקוש"

אסטון מרטין לגונדה. אתר יצרן
אסטון מרטין לגונדה חוזרת, בגדול מאוד/אתר יצרן

אסטון מרטין סגרה לאחרונה חבילה כלכלית כ-100 מיליון לירות שטרלינג למיזמים מיוחדים שמטופלים תחת חטיבה חדשה בשם Q. היא השתמשה בעבר במקורות מסוג אלה כדי לייצר דגמי על ייחודיים כמו ה-ONE 77, אבל התכניות שלה לעתיד מדברות על מכונית מפוארת מן העבר שקמה לחיים חדשים - אסטון מרטין לגונדה.

הלגונדה, שזכורה בעיקר בזכות הדגם ב-1976 על בסיס כותר שנרכש על ידי החברה ב-1946, הייתה מכונית סאלון 4 דלתות שנמתחה ל-5 מטרים והקדימה את זמנה במובנים רבים. לצד סדרת ה-DB הספורטיבית, אסטון ניצלה את הפלטפורמה לחנוך טכנולוגיות חדשניות בהן תצוגת LED ומחשב ניהול דרך. אולם, המערכת המנועית - מנוע V8 בחיבור לתיבת הילוכים של קרייזלר, הניבו ביצועים בינוניים וצריכת דלק דמיונית. לכך התווספו תקלות רבות במערכות האלקטרוניות שלמעשה חרצו את גורלה לאחר כ-15 שנים בלבד ועותקים שהסתכמו בכמה מאות (מהם נותרו עשרות).

הלגונדה החדשה, תצא לכבישים ב-2015 עם מנוע שנלקח מהראפיד בנפח 5.9 ל' V12 בעל הספק מרבי של 550 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות לערך. הכוח יעבור לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים של ZF עם ששה יחסי העברה. על פי ההתכנות של אסטון מרטין, הלגונדה תשמור על הנוכחות המכובדת של המכונית המקורית, ותציע פינוקים בלי סוף לצד יכולות כביש גבוהות.

"היא עוצבה ופותחה ברוחן של הלגונדות הקודמות", כך אומר לכלי התקשורת בבריטניה בכיר החברה מארק רייכמן. "זו מכונית סופר-סאלון שתשמר גם את האתוס סביב הלגונדה מסוף שנות ה-70 והיא נושאת בגאווה את הכיתוב על המרכב המלכותי שלה". סייג אחד או שניים לגביה מסגיר רייכמן, ואלה מתקשרים לזמינות הגאוגרפית ופעולת הייצור. "המכירות תהיינה על פי הזמנה בלבד, והיא תופץ רק למדינות המזרח התיכון, שכן באיזורים אלה קיים ביקוש מיוחד ללימוזינות מפוארת מסוגה".

קו ההרכבה של הלגונדה יעמוד במפעל המרכזי בגאיידון שהוסמך בעבר לייצר את ה-ONE 77 הנדירה. המחירים כפופים למשתנים רבים שייכנסו למכונית בהתאם לדרישת הלקוח, אולם הבסיס אמור להשתוות במחירו לדגמים בכירים של מרצדס S קלאס באירופה, כלומר בסביבות ה-100 אלף יורו לפחות.

צריך להזכיר באותה נשימה שאסטון מרטין פיתחה קונספט פנאי שנשא את השם לגונדה ב-2009, אבל טרם התקבלה החלטה סופית אם לאשר את המכונית. בכל זאת, רכב פנאי של אסטון מרטין זה משהו שעשוי להתקבל בדחייה (אפילו שלמבורגיני נתנה אור ירוק לפרוייקט כזה) ופורשה חוגגת שנים עם הקאיין.

עוד הרבה על אסטון מרטין בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully