וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע למקצוענים: מקלארן 650 ספרינט

מקלארן 650 ספרינט רותמת את כל היכולות של גרסת הכביש למהדורת מסלול קיצונית, קלה וסופר מהירה. שלכם בתמורה ל-200 אלף יורו

מקלארן 650 ספרינט. אתר יצרן
מקלארן 650 ספרינט. דיאטה למסלול המירוצים/אתר יצרן

כשמקלארן מפיקה גרסת מסלול ייעודית, הדבר מעלה דימויים של קרבות פורמולה 1 מימים עברו, בהם היה שורר מתח גדול לקראת כל מירוץ בו שומאכר (פרארי) והקינן (מקלארן) היו נפגשים על הגריד לעוד 72 סיבובים. מחוץ לחומות המסלול, מנהלות שתי החברות מאבקים על ליבם של נהגי המירוץ ששמים פעמיהם ל"ימי מסלול" בתשלום, ועבורם יוצאות את המפעל מכוניות מכוילות כמו פרארי 458 סטרדלה או במקרה דנן, מקלארן 650 ספרינט.

הספרינט היא האחות המתונה של ה-GT3 מקלארן, וכנגזר מכך היא קצת יותר רגועה ונשלטת. למרות זאת, היא עדיין עמוסה בקישוטים ספורטיביים שלא מותירים הרבה סימני שאלה אודות כוונתה או יכולתה. מקלארן הפשיטה אותה מתא הנוסעים הסטנדרטי והתקינה מושבי ספורט וכלוב הגנה תקני של ה-FIA. "תחשבו עליה כמכונית שמגשרת בין ה-GT3 לדגם הרגיל (650S), בלי הרבה פשרות בתחום הביצוע", כך ראשי החברה.

המנוע לא עבר שום שינוי מהותי. המערכת של המקלארן 650 ספרינט מחלצת מ-3.8 ל' טורבו כפול תפוקה מרבית של 641 כ"ס בחיבור לתיבת 6 הילוכים חצי אוטומטית (סיקונסאלית) מתופעלת דרך פקדים מגלגל ההגה. אולם, בזכות הפחתה של כמה עשרות קילגורמים ממשקלה, נתוני ההאצה יהיו טובים במעט מגרסת ה-S, אם כי אין לצפות לניתוץ שיאים; 0-100 ב-3 שניות לערך ועד 340 קמ"ש לערך.

מקלארן ארזה את הספרינט עם חבילה אירודנמית היקפית, שכוללת כנפיים וספויילרים, ספליטר קדמי, וכן נעשו שדרוגים בבקרת ה-ProActive Chassis על מנת לחזק את האחיזה על גבי מסלולי מירוצים. אגב, במידה והמכונית "כבדה" מידי לטעם הנהג הנגוע, ניתן להחליף את הזגוגית הקדמית בכזו העשויה תרכובות פוליקרבונט.

כדי להיות בעליה של הספרינט יאלצו המעוניינים להיפרד מ-200 אלף יורו. יקר? לא ממש בהתחשב בכל שמקלארן תציג יחד איתה בפבל ביץ' קליפורניה את ה-P1GTR, שמחירה מתחיל ב-2 מיליון דולר.

הלקוח הראשון של ה-P1

עוד הרבה על מקלארן בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מקלארן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully