וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' במבחן דרכים

רנו מתייצבת בגזרת הליסינג עם מגאן סטיישן מצוידת מנוע בנזין טורבו ערני משודך לתיבה דו-מצמדית. אפשר לוותר על הדיזל?

רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן. ניר בן טובים
רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' בנזין במבחן. צרפתייה נעימה?/ניר בן טובים

רנו מגאן אסטייט משדרת נינוחות כפי שלא הקרינה סדרת מגאן מיום היווסדה. זה מלמד משהו על צומת הדרכים אליו נקלע המותג הצרפתי לפני כעשור, כשהמגאן והקליאו - כל אחת בתקופתה, יחד עם גרנד סניק, שוחררו מתכנית שיקום ויצאו לעולם שמעז לבחון אותן בצורה קצת פחות עוינת - הרבה יותר סלחנית.

הרפורמה שבוצעה במגאן נעוצה בחלקה בפלואנס, אלא שבארץ נרקח מין תמהיל כזה שגורם למחלוקות לגבי מי הגיעה מאיפה. הפלואנס, למקרה שאתם עדיין מגששים באפלה מורכבת בטורקיה, בעוד המגאן יוצאת מספרד. זהו בידול הכרחי שנובע מהחלטות שיווקיות שכן קיימים פערים בולטים באיכויות ביניהן, ואין ויכוח שהאסטייט שייכת לזן הבכיר כמו גם מגאן קופה.

המפגש הראשון שלנו עם מגאן אסטייט החדשה באירופה, נעשה על גבי סיפונה של גרסת הדיזל. זו עשתה עלייה לישראל אשתקד כדי לסלול את הדרך ולבסס את ההיצע האסטרטגי של קרסו מוטורס, כפי שעשה הפלואנס דיזל לפניה. עד כה, נמסרו 1,000 יחידות, והנה, כצפוי, אנו מתכנסים לבחון את גרסת הבנזין החשובה שהגיעה זה עתה לארץ; המנה העיקרית לשוק המקומי, שקמל מול מיסים דרקוניים שהורגים את כדאיות הסולר למגזר הפרטי.

השוק המקומי פותח זרועותיו

רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן. ניר בן טובים
רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן/ניר בן טובים

אם תביטו ימינה ושמאלה, סביר שתפגשו לפחות סטיישנית ליסינגית אחת או יותר, אצל השכן, בקניון, ברחוב ובאזור התעשייה. ביניהן, רנו מגאן אסטייט היא לפחות לטעמנו, בין הנעימות ביותר למראה בקרב ערימות הציים. היא אמנם אינה מזוותת בדמות "חללית" כמו הסיוויק, אך יש בה קווי מתאר שירתקו כמה מבטים מהסביבה.

העיצוב החיצוני רווי באלמנטים מוגדלים בחלק הקדמי, בהם הלוגו, בתי התאורה והפגוש שמכיל את נורות ה-LED הדקיקות, אולם המעבר לחלק האחורי חושף דקורציה מרעננת וספורטיבית דו-קומתית, שמכניסה קצת יותר עניין לשגרה היומית ליד מתחם הקניות. גם הפרופיל גולש מקצה אחד לשני ללא קיטועים מכערים, וחישוקי הסגסוגת המשותפים למגאן קופה המוזלת הולמים את המלתחה התכולה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

זריקת ריענון

רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן. ניר בן טובים
תא הנוסעים. התיישן בכבוד, ועדיין איכותי ברוב רבדיו. מערכות הבידור טובות ונוחות לשימוש/ניר בן טובים

בוגרי מגאן ופלואנס לא יזדקקו לדברי הסבר מלומדים אודות תפעול מערכות הפנים של מגאן אסטייט. אכן, מכונית מתוחת פנים ומחודשת קיבלה את ישבנינו, אך כזו שעדיין שומרת אמונים לארכיטקטורה בת 5-6 שנים, ומותירה את הנהג והנוסע בתהייה, האם לא הגיעה העת לשיפוצים? לשיטת רנו, מה שעובד לא ממש צריך לשבור, אלא שבקונסטלציה שכוללת את קיה סיד SW למשל, שמתהדרת בקונסולה אלגנטית ומעניינית נכפה על האסטייט להסגיר את קמטיה (גם אם איכות החומרים עדיין גבוהה - והיא בהחלט ברמה הנדרשת).

הגרסה הנבחנת היא היקרה בהיצע: 'אקפרסיון PSR'. המפרט שופע ברכיבים ונדיב באמצעים, ומספק את צרכי רוב נהגי ההי-טק, וכולל תוספות כגג-שמש כפול ונפתח חשמלית, מפתח חכם והנעה בכפתור, יחד עם כל התמיכות הסטנדרטיות, בהן בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, חיישני גשם, חיישני אורות, צג מגע מולטימדיה מרכזי, כניסת USB, קישורית בלוטות', מראות חשמליות מתקפלות ועוד.

המרווחים באסטייט תפורים לכל מיני משימות ואילוצים: משפחות, עבודה, חיות מחמד, הובלות וכל מה שניתן להעלות על הדעת, ויתרונות אלה שבים ומחזקים היכן נקודות העוגן של מרכבי הסטיישן לעומת ה-4 דלתות הקלאסיות. המושבים באסטייט נוחים מאוד, מרופדים היטב ומרקמם רך, וחסרים רק בתמיכה לגוף הצלעות בעת סיבובים חדים.

האסטייט קצרה מכמה מתחרותיה בהן האוקטביה והאסטרה, ובפערים של 10-12 ס"מ, אולם בסיס גלגלים של 2.70 מ' - גדול ב-5 ס"מ מקיה סיד, מציע מרחבי תנועה לגפיים והכתפיים, הראשים ונגישות קלה לכניסה ויציאה מכל הדלתות. תא המטען גדל עד 1,600 ל' מ-486 ל' (38 ל' נוספים תחת הרצפה) ללא קיפול המושבים, ושפת הטעינה לא תערים קשיים מיוחדים להעלאת מזוודות, אופניים וכדומה.

מנוע מפתיע, גם הביצועים

רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן. ניר בן טובים
מנוע 1.2 ל' טורבו ו-132 כ"ס. חזק וגמיש ולא מתקשה מול עליות תלולות/ניר בן טובים

מנועי 1.2 ל' טורבו קטני נפח מושתלים בקליאו, במגאן קופה ובקפצ'ור. אך אם להיות גלויים, לא היינו ערים לעובדה שהמנוע בחזית סוחט תפוקה גבוהה יותר משלושת המוזכרות לעיל, שכן לרוב לא מתחוללות קפיצות על עקומת הכוח בתוך המשפחה למעט בגרסאות ספורטיביות. הפתעה נעימה חיכתה לנו בהמשך.

עם 1,197 סמ"ק בלבד, מחלצת היחידה הקטנה הזו 132 כ"ס ב-5,500 סל"ד, ו-20.9 קג"מ המושגים מטווח של 2,000 סל"ד. למנוע יש הרבה מה לירות כבר בתחתית סקאלת הסל"ד והתיבה על 6 המהירויות שלה רהוטה, מפתחת תאוצה מהירה וחלקה מ-3,500 סל"ד ובנחישות גורמת למכונית לצבור מומנטום ועזוז.

ביציאה מהמקום, מדדנו 10 ש' ל-100 קמ"ש, ו-80-120 קמ"ש הראה שעון העצר כי האסטייט סוגרת עניין ב-7 שניות. בכבישים מהירים בתוואי משתנה, מיזוג המנוע-תיבה די משכנע, ומגיב ביכולת חריפה מצד אחד ובשיוט מוקפד ומרגיע מצד שני. בשום שלב, לא תאלצו להשתרך אחרי משאיות מזדחלות במעלה כבישים תלולים, שכן האסטייט יוצאת לעקיפות בהורדת הילוכים מידית ומסיימת אותן בביטחון.

בערים ובפקקים, התיבה הדו מצמדית דורשת טיפה הסתגלות בגלל החלקות של המצמד. אך דבר זה נכון בעיקר כשעוברים מהאטה להאצה חפוזה המאלצת את התיבה לארגן את המחשבות ומהר, או אז אתם עשויים להפעיל לחץ אגרסיבי על המצערת ולהרגיש, בקטנה, לוחמת הגה סמלית מטעם הגלגלים הקדמיים שיחפשו אחיזה.

על כל איכויות האספלט, האסטייט מורחת את הכביש בשמן ארומטי משל הייתה בעיצומו של עיסוי. מערכת המתלים כוילה לספוג מהמורות בצורה מיטבית, והיא לא רק מבודדת את הנוסעים מכל המתחולל מבעד לחלונות, היא גם מצליחה לצלוח כמעט את כל חטאי הסלילה הישראלית באין מפריע. 600 ק"מ הלוך וחזור? איפה תרצו להתחיל?

יכולת מוכחת, על חשבון צריכת דלק

רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן. ניר בן טובים
רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן/ניר בן טובים

השלדה הצייתנית של המגאן מסוכלת רק בשל היגוי לוקה מעט בתקשורת, שבלית ברירה מנסה להתמודד עם הקרון הזה שדבוק לו לסרן האחורי. האסטייט אמנם לא כבדת משקל עם כ-1.4 טון ממוצעים למכונית משפחתית, אך ניכר כי המתלים מתאמצים לשמור אותה מפולסת כשהגוף מתחיל לנוע מצד לצד. היא אינה נמרחת או נימוחה, אך מעבירה תחושת ריחוף בשל אופי הבולמים ומהלכם. הבלמים בתוך כך, עושים עבודה מצוינת.

אם בוחנים אותה ביחס למכונית סדאן, גם במרכב סטיישן האסטייט היא מכונית שמצליחה לשדל את הנהג לבצע כמה תעלולים ולבדוק היכן גבולותיה, פשוט כי המעטפת לא מתקפלת מול עומסים מוגזמים ומרסנת את מפלס החרדה. בקרת היציבות תמיד בהיכון, אבל גם בניתוק חלקי, תגלו שהצרפתייה השמנמנה נכונה להיענות, והמנוע מקפיד לשלוח גלים של מומנט בדיוק ברגע בו אתם מדביקים את הרגל לרצפה ומתיישרים.

בסיום המבחן, נותרנו עם דילמה: אחת מנקודות התורפה בקרב מכוניות מוגדשות טורבו, הוא ניצול המנוע תחת מאמץ. 132 כ"ס מתורגמים במגאן אסטייט לביצועים מצוינים שיותירו עליכם חותם. אולם מנגד, מסתבר שיש לכך השפעה לא מבוטלת על צריכת הדלק; האסטייט סיימה את המבחן בממוצע של 11 ק"מ לליטר, כשמחוץ לעיר היא כמובן שומרת על נתון משביע רצון של כ-18 ק"מ לליטר. קצת מאכזב.

132 אלף שקל. מה עם הסתייגויות?

רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן. ניר בן טובים
רנו מגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו אוטומטית במבחן/ניר בן טובים

למגאן אסטייט הבעיות הקטנות והמציקות שלה שנגזרות בעיקר מהזדקנות הדרגתית של המשפחה. ובכל זאת, כשמסתכלים על התוצאה הסופית, זוהי חבילה דינמית ומושכת שנעים לשהות במחיצתה; יש בחזקתה מנוע חזק וגדוש במומנט, תיבה דו מצמדית טובה, ותחושה של מכונית מכוילת שמשדרת ביטחון, נימוסים, שלווה ואחריות כלפי הנהג והנוסעים.

נסכם בכך, ולאור נתוני צריכת הדלק, שחייבים לעמת אותה מול המתחרות על מנת להכריז על הצמד או השלישיה המומלצת. אך כשלעצמה, המגאן אסטייט 1.2 ל' טורבו ב-132 אלף שקלים זוקפת לזכותה הרבה מחמאות. מתברר שמכונית סטיישן עממית, איננה מילה נרדפת לכדור שינה.

עוד מבחני דרכים בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully