וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי שוקלת להתחרות בפורמולה 1

27.10.2014 / 9:57

אודי עשויה להשתלב בסבב הפורמולה 1 ב-2016 ותנסה להחתים נהגים בכירים, בהם אלוף העולם לשעבר פרננדו אלונסו

אודי לה מאן. אתר יצרן
מכונית הלה-מאן של אודי. ייתכן שהשנה הקרובה תהיה האחרונה של הקבוצה במירוצי הסיבולת/אתר יצרן

באודי דנים בימים אלה אם כדאי לבצע מפנה חד באסטרטגיה הכלכלית ולהתחרות בפורמולה 1, כך מדווחים כלי התקשורת בגרמניה. על פי הפרסומים השונים, מנהלי חטיבת המירוצים של חטיבת היוקרה מרגישים שמיצו את כישוריהם במסגרות ה-DTM (מכוניות תיור) והלה-מאן (סיבולת) שם שלטו ביד רמה לאורך שנים ויותירו את הבמה לפורשה. אם אכן תתממש התכנית, ינסו באודי להחתים שורה של נהגים מנוסים, בהם גם הספרדי פרננדו אלונסו.

באודי הודפים בינתיים לחץ מתון שמפעילים בעלי הבית בפולקסווגן, שפועלים לשכנע את מהנדסי החברה לנטוש מאחור את מכוניות הלה מאן, שהניבו לאודי 15 שנים של הישגים חסרי תקדים והובילו לפיתוחים פורצי דרך בתחום ההנעה ההיברידית והנעה על טהרת החשמל (אי-טרון). כחלק ממסע השכנועים, בפולקסווגן הבטיחו לאודי לאחד את צוות התיור וצוות הלה-מאן, להשאיר את רוב העובדים ולשחרר הרבה כסף כדי להבטיח שמכונית ה-F1 תהיה תחרותית.

בניגוד למה שמקובל לחשוב, אודי מעולם לא נרשמה ב-FIA במסגרת מירוצי פורמולה 1 שהחלו רשמית ב-1950. לפני מלחמת העולם השנייה, פעלה חברת המירוצים תחת 'אוטו-יוניון' שהשתתפה במירוצי 'גרנד-פרי' מוסדרים. היא זכתה באליפות ב-1936 עם ה-טייפ C, ובין נהגיה היו אגדות כמו טאזיו נובולארי, ברנד רוזמייר והאנס סטוק (שגם בנו, האנס יואקים סטוק התחרה בעבר בפורמולה 1). אם אודי אכן תיקח חלק בפורמולה 1, היא תצית מחדש יריבות עתיקה עם מרצדס לאחר 75 שנים.

פרט נוסף ועסיסי, שאולי יסלול את הדרך סופית לפורמולה 1, הוא החתמתו האפשרית של פרננדו אלונסו. הספרדי של פרארי שזכה עם רנו פעמיים באליפות העולם, יעזוב השנה את האיטלקים לטובת מקלארן, מהלך שטומן בחובו חוזה לשנה אחת בלבד, לפי דרישתו של הנהג בן ה-33. במקלארן טרם הסכימו לתנאים אלו, ולכן אלונסו בוחן אפשרות נוספת להתחרות במכוניות הלה-מאן של אודי בשנה הבאה. מעבר זה נראה הגיוני, משום שאודי שכרה לאחרונה את ראש מחלקת המירוצים של פרארי, סטפנו דומינצ'לי לו מערכת יחסים הדוקה עם אלונסו.

באותה נשימה, ראוי להזכיר כי דווח ביולי האחרון שבפולקסווגן בוחנים אם לאחד את כלל המותגים תחת 'אוטו-יוניון' כדי להפריד את חטיבת פולקסווגן מיתר היצרניות (כ-10) שבבעלות הקונצרן. עושה רושם ש-2015 תהיה שנה רצופת שינויים דרמטיים בפולקסווגן ואודי. האם ההיסטוריה חוזרת?

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully