וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו מכונית מירוץ: אודי R8 קומפטישן

29.10.2014 / 9:31

ה-R8 קומפטישן היא הגרסה החזקה ביותר שהפיקה החברה הגרמנית מאז הווסדות הסדרה. המכסה מוגבלת ל-60 עותקים

אודי  R8 קומפטישן. ניר בן טובים
אודי R8 קומפטישן. רק אם ממש חסרים לכם עוד עשרות כוחות סוס באורווה/ניר בן טובים

אודי תחשוף במסגרת תערוכת לוס אנגל'ס את ה-R8 'קומפטישן', הגרסה החזקה ביותר בייצור סדרתי של מכונית הספורט הגרמנית, מאז נחשפה לפני שמונה שנים. תהיה זו מהדורה נדירה שתוצע למכירה במכסה מוגבלת ובמחיר שיפורסם רק עם נעילת התערוכה בארה"ב. לשאלה מדוע היא כל כך מיוחדת, משיב ראש פיתוח אודי בארה"ב, סקוט קיואו: "היא הדבר הקרוב ביותר שיש לנו למכונית ה-R8 לה-מאן שניצחה כמעט בכל מירוץ בו השתתפה".

הקומפטישן מצוידת באותו מנוע המשרת את למבורגיני מספר שנים (תחת חטיבת פולקסווגן, בעלת הבית). מבעד למעטפת פועמת תחנת כוח V10 בנפח 5.2 ל' שכוילה לחלץ תוספת של כ-50 כ"ס בהשוואה לקופה הרגילה, ומכאן שעקומת העוצמה המרבית התייצבה על 570 כ"ס. השדרוג בשרירים מניב האצה משופרת ל-100 קמ"ש שתסתיים לאחר 3.2 שניות בלבד ועד 320 קמ"ש מרביים. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 הילוכים ופקדים מגלגל ההגה. ה-R8 החזקה ביותר שנמכרת כיום היא ה-GT ספיידר, לה 560 כ"ס.

מלבד החיזוקים במנוע, ה-R8 קומפטישן מאובזרת בקישוטים ודיפונים בלעדיים מתרכובות קרבון (סיבי פחמן), בהם מרבדים אפרפרים-כהים בתא הנוסעים, ספוילר אחורי קבוע, תא המנוע, בתי מראות הצד, הכנפיים, הספוילר הקדמי והדפיוזר האחורי. השילוב עם חישוקים מושחרים וקאליפרים אדומים יוצר את הניגוד הוויזואלי שמזכיר לדברי החברה את מכונית הלה-מאן של החברה. אודי תמכור כ-60 עותקים של ה-R8 קומפטישן לאחר תערוכת הרכב בעיר המלאכים. המחיר עתיד לחצות בכמה עשרות אלפי יורו את הגרסאות הבכירות של ה-R8 הנוכחית.

ה-R8 עוצבה ותוכננה ב-2005 על ידי וולטר דה-סילבה (לשעבר פיאט ואלפא רומיאו), והיא מיוצרת במפעל נקרסולם בגרמניה. נכון לאוגוסט האחרון, ייצרה החברה הגרמנית כ-55 אלף עותקים. בישראל נמכרה בעבר אודי R8 במחירים שהחלו ב-900 אלף שקלים. הדור השני של ה-R8 נמצא בימים אלה במבחנים על מסלולי המירוץ בגרמניה, ויכלול כאופציה מערכת הנעה היברידית המבוססת על למבורגיני אסטריון קונספט.

אודי R8 מתיחת פנים 2012. אתר יצרן
מתיחת הפנים האחרונה של ה-R8. הדגם הבא מתקרב/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully