וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס G קוד: קרוסאובר קומפקטי

5.11.2014 / 9:07

בזמן שבאודי שוקדים על ה-Q1, מרצדס מגיבה עם קונספט בשם G-קוד מונע על ידי מערכת הנעה היברידית. הצצה לעתיד סגמנט הפנאי

מרצדס G קיוב. אתר יצרן
מרצדס G קוד. רכב פנאי חדש וקטן עם מנוע היברידי, או אולי מימני/אתר יצרן

באירוע השקת מרכז הפיתוח החדש של מרצדס בסין, חשפה החברה הגרמנית את ה-G קוד קונספט, רכב ראווה קומפקטי שמסמן את תחילתה של שפת עיצוב חדשה וכן מכין את הקרקע לקראות בואו של קרוסאובר יוקרתי שיתחרה בנישה שתכלול את אודי Q1, ג'יפון פרמיום שגם הוא כאמור בשלבי פיתוח מתקדמים.

הדגם עוצב ותוכנן על ידי שתי חטיבות העיצוב של מרצדס בסין וגרמניה, ולדברי מעצב העל גורדון וואגנר, הוא משלב רוח טכנולוגית עם רכיבים יוקרתיים כפי שנהוג בדגמי המותג. "סגנון חיים מודרני של הצעירים באסיה", כך מגדיר אותו ראש החטיבה. ה-G קוד מאופיין בשבכה קדמית בולטת שהינה רמז ראשון לסגנון שתפיץ דיימלר בשנתיים הקרובות. המבנה המעוגל והספורטיבי (פסטבק) נשען על מראה קרבי-רטרו וחישוקי 21 אינטש גדולים. מאחור, קצת דמיון ל-S קלאס קופה וקרוב לשפה התחתונה זוג מפלטים.

במידותיו, הוא שווה ערך לכל קרוסאובר עירוני שפגשנו בשנים האחרונות. הפלטפורמה הקיימת מבוססת על מרכב חמש דלתות, כאשר אורכו בדגם התצוגה כ-4.1 מ', ומכאן שהוא קצת יותר קטן מה-GLA, רכב הפנאי הצנוע ביותר שקיים בהיצע. רוחבו 1.9 מ', וגובהו 1.5 מ', ובתא הנוסעים סידור הושבה לארבעה אנשים עם מערכות מידע ובידור חדישות שתכנסנה לשימוש בעוד מספר שנים.

במרצדס ממעטים לפרט אודות מערכת ההנעה. אולם, הצפי הוא לחיבור מערכת הנעה אקולוגית היברדית או מונעת מימן וחשמל. מרצדס צברה הרבה ניסיון עם מערכות תאי דלק ולכן זו אופציה שבכירי החברה לא פוסלים על הסף לקראת 2017. אחד הדגמים הראשונים שיחנכו את המערכת הזו הוא ה-B קלאס.

מול ה-G קוד יתייצב בעתיד ה-Q1, האח הקטן ביותר במשפחה הקרוסאוברים היוקרתיים של אודי. דגם זה נולד מתוך ה-אודי קרוסליין קופה קונספט שנחשף בפריס 2012. את ה-G קוד נראה על הכבישים לא לפני סוף 2016. אודי עשויה לחשוף את הנשק שלה לפני כן.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully