וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושבת הנהגת על סקודה אוקטביה RS?

שירלי ליאני, מאמר אורח

18.11.2014 / 8:11

בחודש השני למבחן הארוך טווח לסקודה אוקטביה RS, העברנו את ההגה שוב לידי הנהגת שירלי. מה היא חשבה על הסופר משפחתית ואיך הפך מפגש ראשוני לשעה של היעלמות?

מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני
"תחושה מסחררת ומשכרת של מסוגלות על הכביש, כזאת שיודעת לתת לך ביטחון בנהיגה"

גיל 37 תפס אותי לא מוכנה. אני לא בכושר כמו שקיוויתי, ריצה בגינה אחרי הזאטוט משאירה אותי ללא אויר ולמרות המשקל הנמוך שלי, הלב לא מתקשר טוב עם הריאות המעושנות. לפני חודשיים קובי חזר עם סקודה RS ועדכן אותי כי זה הרכב שילווה אותנו בחודשים הקרובים במסגרת מבחן ארוך טווח. במבט ראשון מעבר לצבע הכחול המהמם והג'נטים הענקיים, עוד לא ראיתי בה משהו מיוחד. החלטתי לעשות סיבוב ראשון עם עצמי כדי להכיר מעט את החבר החדש. נכנסתי למושב הנהג ורגע לפניי שקוביי נופף לי לשלום, הוא ציין כי עליי לנהוג בזהירות עם הדוושה של הגז כי הרכב חזק!!

התנעתי, יצאתי לאיטי מהחנייה ועליתי על 431 לכיוון מערב. בעודי נוהגת ולוחצת את דוושת הגז הקסם החל. הרגשה כזאת לא חוויתי הרבה זמן, הרכב פשוט רץ בנתיב. הרגשתי כמו נערה מתבגרת בשיא הכושר הגופני שלה, כזאת שיכולה לרוץ את סיבוב ביה"ס בשיעור ספורט 5 פעמים ולא להתעייף, כמו בלון שבאמצע הניפוח מילאו אותו בהליום והוא עף לשמים. תחושה מסחררת ומשכרת של מסוגלות על הכביש, כזאת שיודעת לתת לך ביטחון בנהיגה.

מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני

סיבוב היכרות הפך לשעה של נהיגה

"העקיפה נגמרת כל כך מהר שהדאגה היחידה היא המהירות הגבוהה שה-RS מגיעה אליה בסיומה. לכו תסבירו לשוטר שזו לא אני, זו היא ש..."

בלי ששמתי לב מחוון המהירות עבר בקלילות את ה-130 קמ"ש, אבל מצלמות לא היו באופק אז נתתי לעצמי ליהנות עוד קצת. העיקול ביציאה לכביש 4 מעולם לא הרגיש כיף כמו באותה הפעם. כשהייתי צריכה להאט (פתאום כולם נוסעים לאט מדי כשנוהגים ב-RS הזאת), התגובה של הרכב הייתה מידית ולחיצה על דוושת הבלם עצרה את האוטו בחדות. כל הסיפור של לספור 21, 22 מהרכב מקדימה הרגיש כמו המלצה של מורה לנהיגה שרק רוצה לבטח את עצמו אבל לא כמו משהו שמחויב המציאות.

במהלך הנהיגה הרגשתי כמו איילה בכביש, כזאת שיכולה לזנק ולצאת לעקיפות ולדעת כי הרכב משתף איתה פעולה ויודע בדיוק מה צריך לעשות עכשיו. כבר לא צריך לתכנן את העקיפה ולחשב אם נספיק לעשות את זה לפני שיגמר הקו המקווקו. העקיפה נגמרת כל כך מהר שהדאגה היחידה היא המהירות הגבוהה שה-RS מגיעה אליה בסיומה. לכו תסבירו לשוטר שזו לא אני, זו היא ש... ובכל זאת, חזרתי הביתה ודיווחתי כי מבחינתי אני בכושר!

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מבחן סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני

חדר ילדים ומחסן על גלגלים

"ההאצות בכביש גרמו לשלישיה לזמר משמחה, וככל שהכביש היה מפותל יותר, כך קריאות העידוד הקצביות "אמא! אמא!" היו תכופות יותר ומלאות התרגשות"

למחרת בבוקר הצטרפו אליי לנסיעה 3 הילדים, כסאות הבטיחות התמקמו בגאווה בכיסאות הספורטיביים והמרווחים של הסקודה. תיקי בית ספר ועגלת התינוק נכנסו ל"חדר" המטען והרגישו בנוח לזוז מצד לצד במהלך הנסיעה. זה לא תא מטען, זה מחסן! הורדתי את הילדים במוסדות החינוך והמשכתי לעבודה - שני דברים הציקו לי באותה נסיעה:
1. כמה חבל שיש כל כך הרבה פקקים בכביש
2. כמה חבל שאני עובדת כ"כ קרוב

באותו היום החלטתי לפנק את הילדים וללכת איתם לקניות אחה"צ - כאמא יציאה לקניות עם 3 ילדים זו מטלה שבקלות אני משאירה לבעל, אבל העובדה כי אין לי סיבה לעבור דרך הבית על מנת לרוקן את הבגאז של הרכב (יש מקום לכל מה שצריך ועוד קצת), והידיעה כי ככה אוכל להרוויח עוד כמה קילומטרים של נהיגה שינו את הפרדיגמה. החלטתי לנסוע לסופר מרוחק על מנת שכ-ו-ל-ם יוכלו ליהנות מהחוויה החדשה שלנו. ההאצות בכביש גרמו לשלישיה לזמר משמחה, וככל שהכביש היה מפותל יותר, כך קריאות העידוד הקצביות "אמא! אמא!" היו תכופות יותר ומלאות התרגשות.

החום לא הכביד על הנוסעים הצעירים, שהרגישו כי סוף סוף ישנם רכבים שמתחשבים גם ביושבי הספסל האחורי ודואגים להם לפתחי מיזוג נדיבים. כמו בכל חניון טיפוסי בשעות אחה"צ, גם לנו לא הייתה ברירה אלא להשתחל לחנייה ברוורס, אבל, וזה אבל משמעותי, מערכת חיישני הרוורס והמצלמה הפכו את המשימה לקלה ומהירה, למרות אורכו המוגזם של הרכב.

כל כך שמחתי לגלות כי המושבים של הרכב לא רק שהם ספורטיביים ומפנקים אלא גם כהים ומתנקים בקלות, הילדים שלנו שככל הנראה לא שונים מהשאר, לא סיגלו עדין מערכת יחסים פעילה עם הפח של הרכב, והעובדה כי מגבון סטנדרטי יכול בקלות להעלים את סימני הדרך האירה את עיניהם ובעיקר את עיניי.

מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני

לוקחים את הדרך הארוכה לחופשה

"אין יום אשר במהלכו גברים "מביני עניין" לא עוצרים אותי ברמזורים משותפים ושואלים איך הרכב"

בסופ"ש הראשון שהגיע הפצרנו בקובי שנצא לפיקניק מפנק בצפון הארץ, (אם אפשר באזור מטולה, דרך רמת הגולן), נשלחתי כרגיל למושב האחורי, ולמרות שבשכנות אליי התמקמו שני מושבי בטיחות, לא היו לי או לגב תלונות מיוחדות.

הרכב הזה בהחלט מאיר עיניים ומשמח את הנוהג בו, הוא נותן ביטחון בכביש ומבחינתי זה שווה כל שקל! מאז אין יום אשר במהלכו גברים "מביני עניין" לא עוצרים אותי ברמזורים משותפים ושואלים איך הרכב. ואני כמו טווס שמחה לענות להם ,במקצועיות יש לציין, כי אם הם מחפשים רכב שכיף לנהוג בו מבלי לוותר על זמן האיכות עם המשפחה - אז שיזמינו לבת הזוג ומהר!

אומרים שקל מאוד להתרגל לטוב, ומי שאמר את זה ידע על מה הוא מדבר. אחרי חודשיים של נהיגה בסקודה, ולאחר שכבר חציתי את גיל 37, אני חייבת לציין שהתרגלתי לטוב שבה וכך גם שאר יושבי הרכב. לכולנו ברור שהנסיעה תהיה נעימה, חלקה, מהירה ואפילו חסכונית.

סקודה אוקטביה RS יוצאת למבחן ארוך טווח

חודש ראשון עם סקודה אוקטביה RS

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully