וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגדה חוזרת: פורד מוסטנג שלבי 350GT

18.11.2014 / 9:27

פורד שלבי מוסטנג GT350 חמושה במנוע האטמוספרי החזק ביותר בהיסטוריה של הסדרה. "הענקנו למכונית הזו את הטוב ביותר"

אתר יצרן
"כל שינוי שעשינו היה חייב להיות מותאם למנוע המדהים הזה מלפנים"

פורד חשפה ביממה האחרונה את המוסטאנג שלבי GT350 החדשה - גרסה קיצונית ותחרותית של מכונית הקופה המיתולוגית שלה. היא פותחה כמחווה למכונית המקורית מ-1965 ובדיוק כמוה, חמושה במנוע עתיר כוחות סוס ומערכות שכויילו לנהיגה ספורטיבית הן במסלול הסגור וכן על הכביש הציבורי.

השלבי GT350 מבוססת על פי מיזם של קרול שלבי המנוח (שנפטר לפני כשנתיים), שביסודו הסבת מכונית כביש רגילה (באופן יחסי) לגרסת כביש חורכת אספלט. בפורד מספרים שהדור השישי של הדגם (שיגיע לישראל בקרוב) סייע להם רבות בהטמעת תכונות נהיגה "אירופיות" המתאימות לכבישים כפריים, כך שהיא מסוגלת לטרוף רבע מייל במהירות דמיונית כנראה וכן לכבוש את שוחרי הנהיגה הרחק מעבר לארה"ב.

הפנינה, היא ללא ספק חטיבת הכוח שהשלבי GT350 אוצרת בחזיתה. האמריקנים לא הסתפקו במנוע טורבו בסיסי או V6 מתוגבר, אלא ציידו את השלבי האמתנית ב-5.2 ל' V8 אטמוספרי המחלץ תפוקה מרבית של 500 כ"ס ו-55.4 קג"מ בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. זהו המנוע המתקדם ביותר שאי פעם הותקן בשלבי GT, שכן הוא פותח בדומה למנועי מירוץ עם גל ארכבה עם מישור שטוח המאפשר את קירור המנוע מהר יותר ומשפר את היניקה והפליטה.

מלבד כיול ממוקד של מערכת המתלים, השלבי GT350 זכתה לבקרת הבלימה החזקה ביותר שיש לחברה על המדפים; על כוח הבלימה שלה אחראית 'ברמבו' האיטלקית שסיפקה לאמריקנית דיסקים בקוטר 394 מילימטרים עם שש בוכנות מלפנים וארבע בוכנות מאחור. "מבחינת כושר בלימה - היא מפגינה יכולת אבסולוטית, גם בהיבט של דעיכה ותחושת מדוושת הבלם", כך מהנדסיה. על ביצועים רשמיים לא חותמים בפורד, לפחות עד הבכורה במסגרת תערוכת לוס אנגל'ס בסופ"ש.

תא הנוסעים הוא מלאכת מופת בפני עצמו, אבל מצער שלא נחשף לחלוטין בתמונות. הצוותים שתכנננו את הקבינה, מספרים על ימים ולילות בהם ניסו להתאים לשלבי את המושבים הטובים ביותר שיספקו אחיזה ונועם לזמן ממושך. הבחירה נפלה כאמור על מותג 'רקארו' וכדי שיהיה לנהג קל יותר להשתחל פנימה, התוקן גלגל הגה חצי שטוח. מסביב לנוסעים, כל הבקרות הקיימות בתפעול צג מרכזי בגודל 8.5 אינטש.

ראג' נאיר, מנהל פרוייקטים בפורד: "כשהתחלנו לעבוד על המכונית, שאפנו לייצר את המוסטאנג הטובה ביותר לדרכים צדדיות. כל שינוי שעשינו היה חייב להיות מותאם למנוע המדהים הזה מלפנים. בחנו אותה בכמה מהכבישים המאתגרים ביותר בעולם ואנחנו מאמינים שנהגים רציינים ימצאו כאן חבילה מרתקת".

המוסטאנג החדשה תחל את דרכה בקרוב באירופה, ומאוחר יותר תופץ גם לישראל. היא מצוידת במספר מנועים, כולל 2.3 ל' טורבו עם 310 כ"ס, גרסת GT לה 435 כ"ס וכן מנוע V6 עם 300 כ"ס. פורד מסרה 9.2 מיליון דגמי מוסטאנג מאז הוצגה המכונית ב-1964.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully