וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלכה על גלגלים: מרצדס S600 מייבאך

22.11.2014 / 9:06

החגיגה לאוליגרכים בעיצומה. מרצדס הקימה לתחייה את מותג מייבאך המפואר תחת סדרת ה-S קלאס החדשה, עם ערימת פינוקים ומנועים חזקים

אתר יצרן

מרצדס הכריזה השבוע בארה"ב על חזרתו לחיים של מותג 'מייבאך' המלכותי לאחר כמה שנות השבתה. זוהי בשורה חשובה למאגר הקליינטים האמיד של דיימלר שהביע מורת רוח מכך שנגזל מהם סמל יוקרה בלעדי בשיעורם של בנטלי או רולס רויס. אולם, מייבאך לא תעמוד במרצדס כמותג עצמאי כי אם כתת מותג בתוך משפחת ה-S קלאס, ולכן היא תימכר בתור מרצדס-מייבאך, בדומה למרצדס-AMG.

מיתוג כזה עשוי להותיר אצל האוליגרכים ושועי העולם טעם של אכזבה, אבל מאחר והמכונית פותחה על בסיס ה-S קלאס, סביר שביקורת תשמר על המינימום. מרצדס השתילה למייבאך S600 כל מה שאפשר לדמיין עם ירידה דייקנית לפרטים הקטנים ביותר. מרחבי הפנים של ה-S600 מפוצלים בין הנהג לנוסעים במרחקים עצומים, ואין ספק שאת מרב תשומת הלב הקדישו המעצבים והמתכננים רק לחלק האחורי שם בעצם נבחנת מכונית מפוארת ברמתה.

במספרים, המייבאך ארוכה בכ-20 סנטימטרים מה-S קלאס הסטנדרטית ובסיס גלגליה הוא 3.36 מ', ולכן היושבים מאחור נהנים ממרחבי מחייה ועבודה לא פחות טובים מתנאי משרד. את הישבנים מאכלסים כורסאות עור ענקיות עם איוורור וחימום, הדום נשלף לרגליים, מסכים נפרדים לכל נוסע, מערכת כריזה קולית (חלילה ירימו את קולם בעודם נובחים הוראות לנהג) ומערכת קירור וצינון למשקאות ומזון. וזו רק תחילתה של המגילה המלאה.

בראיון לכלי התקשורת בבריטניה, סיפרה אולה קלאונס, ראש מחלקת שיווק ומכירות, כי הכתובת הייתה מרוחה על הקיר בעקבותיה של ה-S קלאס החדשה. "ידענו שהיא חסרה לאנשים, ובהחלט היו מי שהתחננו בפנינו שנחזיר את מייבאך לשורותינו. אני חושבת שהיא סוג של מפלט עבורם".

המנועים של מייבאך כולם משותפים ל-S קלאס מטבע הדברים. ההיצע כולל שלוש תחנות כוח עם 330 כ"ס, 450 כ"ס ו-530 כ"ס, בחיבור לתיבות הילוכים אוטומטיות והנעה כפולה 4 מאטיק מסורתית. צפו לזמני האצה מרשימים כשבגרסה הבכירה מדברים על 0-100 קמ"ש ב-5 שניות בלבד ועד 252 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

השוק העיקרי של מייבאך אינו באירופה או בארה"ב, כי אם בסין חובבת הלימוזינות. זהו שינוי חד בתפישה של מרצדס כלפי המותג שהוקם ב-1909 נוכח הצמיחה הכלכלית במזרח הרחוק. פרט מעניין נוסף הוא, שבמרצדס לא פוסלים כיום לנצל את שיקום מייבאך לסדרות צנועות, כמו למשל ה-A קלאס או אפילו על אחד מרכבי הפנאי של החברה. "אני לא רוצה להיות דוגמטית לגבי החוקים והכללים", אומרת אולה. "לא חשבנו על כל אפשרות ל-10 השנים הבאות, וכרגע הפוקוס הוא על המכונית הזו. משפחת ה-S קלאס בכל אופן צפויה עוד להתרחב", כך מוסיפה.

המחיר יהיה גבוה בכ-40 עד 50 אלף יורו מכל גרסת S קלאס קיימת, כלומר לפחות 200 אלף יורו, שהם כרטיס כניסה הרבה יותר זול למועדון מייבאך בהשוואה לסיבוב הקודם בין 2002-2013.

מייבאך, הסיפור האמיתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully