וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: היעד הבא - פורמולה 1?

8.12.2014 / 9:29

בכלי התקשורת בבריטניה, טוענים שפולקסווגן שוקלת להשתתף בסבב הפורמולה 1. פנו למנהל קבוצת פרארי לשעבר כדי לקבל תמונה מלאה לגבי כדאיות

פולקסווגן. AP
פולקסווגן. שוקלים להשקיע בפורמולה 1/AP

מסתבר שהדיונים שערכו באודי על השתתפות בסבב הפורמולה 1 ב-2016 הדליקו את הקברניטים בחברת האם פולקסווגן. על פי דיווח שפורסם ברשת ה-BBC, מספר ראשים בקבוצת הראלי של קונצרן הרכב הגרמני פנו למנהל קבוצת הפורמולה 1 של פרארי לשעבר, סטפאנו דומינצ'לי - שגויס לחטיבת אודי בנובמבר, כדי שזה יכין עבורם מצגת עם התכנות כלכלית. בפולקסווגן ביקשו מהאיטלקי המנוסה לציין עבורם את היתרונות והחסרונות והאם הוא ממליץ להם לנטוש את עולם הראלי ולהתמקד בפורמולה 1.

המוטיבציה של פולקסווגן היא ככל הנראה בעיקר כלכלית. על פי רשת ה-BBC, מרצדס, שקטפה לאחרונה את אליפות היצרנים הוציאה בשנת פעילות אחת כ-160 מיליון דולר, בעוד ההכנסות מהופעתה בטלוויזיה הניבו רווחים של 2.8 מיליארד דולר לאורכה של עונת מירוצים בודדת. לשם השוואה, פולקסווגן הקציבה עבור מיזמי הספורט המוטורי שלה כ-400 מיליון דולר ב-2014, אבל הרווח מפרסום היה דל למדיי - 30 מיליון דולר.

אדי ג'ורדן, שהיה פעם מנהל קבוצת ג'ורדן F1, ומשמש כיום כפרשן הבכיר של ה-BBC למירוצי הפורמולה 1, אומר שהכניסה לסבב היא רק עניין של זמן: "פולקסווגן-אודי היא קבוצת הרכב השנייה בגודלה בעולם, ולכן זה טבעי שמקומה יהיה בפורמולה 1. זוהי פלטפורמה מצוינת לקונצרן להדגים את היכולות הטכניות שלו".

בגרמניה מהמרים שאם פולקסווגן אכן תפנה משאביה לסבב הפורמולה 1, בעתיד הקרוב (2016) או הרחוק (סביבות 2018), היא עשויה לרקום מערכת יחסים עם קבוצת רד-בול האוסטרית, אם כי ג'ורדן טוען שחטיבת המירוצים של פולקסווגן מעדיפה להקים קבוצת מירוצים מהיסוד. "הם ירצו לבנות מכוניות גרמניות, בגרמניה, עם האנשים שלהם", כך מוסיף.

כך או אחרת, התכניות הללו מותנות בהסדרת היחסים המתוחים בין שני השועלים הוותיקים בתעשייה, הבוס הגדול של הפורמולה, ברני אקלסטון (83) לבין פרדיננד פייך (77) - ראש קונצרן הרכב הגדול באירופה, שמעולם לא הסתירו את סלידתם אחד מהשני. במטה החברה של פולקסווגן בפוולסבורג, גורסים שעד שמישהו מהשניים לא יפרוש מתפקידו, פולקסווגן לא תתחייב למסגרת תחרותית נוספת מלבד מירוצי ראלי כאלה ואחרים (לא כולל את חטיבותיה השונות כמובן).

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully