וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות: מצלמת אקסטרים נילוקס F60 EVO

28.12.2014 / 8:26

כדי לצלם אקסטרים, צריך גם להראות קשוח? כן, אם שואלים את נילוקס. במשך חודשים התנסינו ב-F60 EVO החדשה, אשר שיפרה איכות, העלתה אפשרויות, הוסיפה אפליקציה ועוד

קובי ליאני

שוק מצלמות האקסטרים ממשיך להתרחב ובעיקר להתחדש. אחרי שגו-פרו השיקה את הדור הרביעי, גם נילוקס האיטלקית מיישרת קו עם הדור הבא של ה-F60 אותה בחנו לפני מספר חודשים. הדור החדש עונה לשם F60 EVO ולמרות השם הקרוב, המצלמה נראית ומתנהגת אחרת לגמרי עם שלל אפשרויות תפעול שהופכות אותה למקצועית, אך לידידותית בהרבה. בחודשים האחרונים השתמשנו במצלמה זו שניתנה לנו על ידי 'ברקום' היבואנית במרבית כתבות הוידאו שלנו, העמדנו אותה בתנאים קשים של חום, קור ומים ואלה רשמינו ממנה.

לא רק נראית קשוחה

"המצלמה החדשה קיבלה מערך חדש וגדול של מתגים על גבה אשר מאפשרים הפעלה נקודתית וקלה של מגוון אפשרויות חדשות"

כשפותחים את האריזה של ה-F-60 EVO החדשה נבהלים לרגע מהמצלמה האגרסיבית שמבצבצת ממנה. אריזת המגן החדשה של ה-EVO גדולה ומסיבית, עם הבלטה מיוחדת של מיקום עדשת הצילום. בנילוקס מסבירים את השינוי בצורך לתת לעדשה נקודת צילום רחבה ככל הניתן כדי לשפר את האיכות. עם זאת, המצלמה עצמה קטנה ועדינה למדי כך שהמסגרת יוצרת הגזמה מוחשית.

עוד מבחינים מיד כי המצלמה החדשה קיבלה מערך חדש וגדול של מתגים על גבה אשר מאפשרים הפעלה נקודתית וקלה של מגוון אפשרויות חדשות ולא רק דרך ממשק ההפעלה הקונבנציונלי. כך למשל מוצאים מתג הדלקה וכיבוי (ניתן כעת לכבות גם כאשר המצלמה בתוך אריזת המגן על ידי לחיצה על שני מתגים בראשה), מתג להדלקת חיבור Wi-Fi, מתגים לתנועה קלה בתפריטי הבחירה הרבים ועוד.

ממשק ההפעלה של המצלמה שפועל באמצעות המסך האחורי מציע מגוון התאמות לצורכי הצלם - החל מרזולוציית הצילום והמהירות (FULL HD 1080p ובמהירות של 60 תמונות בשנייה) ועד רוחב הצילום, זום דיגיטאלי, קצב צילום סטילס, איזון לבן ועוד מגוון אפשרויות. אהבנו במיוחד את האפליקציה הייעודית (מבוססת אנדרואיד) של מצלמה זו שמאפשרת להפעיל אותה באופן מלא דרך הסמארטפון, לשמור את קבצי הצילום על גבו ואף לאחד צילום של מספר מצלמות יחד. מצלמה זו מסופקת גם עם מיקרופון חוטי חיצוני ועבורנו לפחות, התועלת גדולה מהצורך להקליט דיבור בצילום.

גוף המצלמה מציע גם פתח צדי נוסף לשימוש עם מקורות שמע חיצוניים או לשיפור יכולת השמע של המצלמה כשהיא בתוך אריזת המגן, בתנאים יבשים כמובן. שכן, המגן החיצוני לא רק מגן עליה מגשם, אלא מאפשר שימוש בה מתחת למים עד עומק של 100 מטרים.

מצלמת אקסטרים נילוקס F60 EVO. קובי ליאני
מצלמת אקסטרים נילוקס F60 EVO/קובי ליאני

עליה באיכות התמונה

"הזרוע עצמה שונתה כך שהיא מחד נעשתה קשוחה וחזקה יותר (ולכן גם יציבה יותר בתנאי קיצון וזעזועים), אך אינה יכולה עוד לשנות את זווית הצילום ב-90 מעלות כפי שניתן היה בזרוע הוואקום של ה-F60 הרגילה"

את המצלמה קיבלנו עם מספר תושבות - כידון אופנוע, מדבקות חד פעמיות וכמובן זרוע וואקום. בזו האחרונה עשינו את השימוש הרב ביותר, שכן זו השיטה הקלה ביותר לשימוש בצילומי רכב - הזרוע נצמדת חזק מאוד אל פח וזכוכית הרכב. אולם בדור החדש נילוקס, שינו גם את נקודות החיבור והצירים של הזרוע, כך שהמצלמה החדשה לא יכולה לפעול עם מתקוני ה-F60 ששווקה עד כה. כמו כן, הזרוע עצמה שונתה כך שהיא מחד נעשתה קשוחה וחזקה יותר (ולכן גם יציבה יותר בתנאי קיצון וזעזועים), אך אינה יכולה עוד לשנות את זווית הצילום ב-90 מעלות כפי שניתן היה בזרוע הוואקום של ה-F60 הרגילה.

חוסר הגמישות הזה פגע מעט בשימושיות של המצלמה והדבר חייב שימוש בפריימים אורכיים בצילומים מסויימים או בהתפשרות בפריים שאינו מיושר מספיק. איכות הצילום השאירה אותנו מרוצים מאוד. המצלמה מייצרת חומרי וידאו בהפרדה גבוהה, עם צבעים טובים וגם חדות מרשימה למרות התנאים הקיצוניים שבהם היא עובדת. הצמצם של המצלמה יודע לעבור ממצב של אור חזק לחושך במהירות וגם הצילום בתנאי חשיכה היה יותר ממספק. הוידאו המשודר באתר, מוצע באיכות נמוכה יחסית למה שהמצלמה מסוגלת להפיק, אבל בתמונה המצורפת ניתן לראות את איכות הצילום - מדובר בתמונת מסך מתוך סרטון הוידאו המקורי. ה-EVO מאפשרת גם לראשונה שימוש כמצלמת תיעוד נסיעה על דשבורד הרכב עם חיישן G להפעלה אוטומטית - יתרון בקרב מצלמות אקסטרים. סוללת המצלמה מאפשרת משך עבודה של כשעתיים רצופות.

את הנילוקס F-60 EVO ניתן לרכוש במגוון חנויות לפעילות אקסטרים ואופנועים או דרך היבואנית באופן ישיר ומחירה עומד על 2,290 שקל. זרוע וואקום או מיתקון לכידון אופניים יעלו לכם עוד 199 שקלים כל אחד.

מצלמת אקסטרים נילוקס F60 EVO. קובי ליאני
מצלמת אקסטרים נילוקס F60 EVO/קובי ליאני

על הצד הטכני:

• עדשת f/2.7 עם זווית רחבה במיוחד בת 175 מעלות.
• עדשת HD התומכת בצילום וידיאו 1080P, 960P ו-720P.
• פונקציית צילום ב-16 מגה פיקסל עם תמיכה ברזולוציה מרבית בת 4608×3456.
• שליטה במצלמה באמצעות Wi-Fi באמצעות אפליקציות טלפון חכם.
• זום דיגיטאלי פי 10 גם תוך כדי צילום וידאו.
• צילום מהיר לצילום של עד 10 תמונות בשנייה.
• מצבי צילום שונים: צילום בודד, צילום מתמשך או צילום עצמי.
• פונקציית הקלטת קול לאורך זמן.
• פונקציית "קופסה שחורה" מובנית במכונית לצילום מתמשך בזמן אמת במהלך נהיגה.
• אפשרות לחיבור מסך חיצוני לצפייה בסרטונים ולהצגת תמונות.
• אפקטים משופרים בוידיאו במגוון תצורות פלט:
1920X1080P עם 60 פריימים לשנייה
1920X1080P עם 48 פריימים לשנייה
1920X1080P עם 30 פריימים לשנייה
1920X1080P עם 24 פריימים לשנייה
1280x960P עם 60 פריימים לשנייה
1280x960P עם 48 פריימים לשנייה
1280x720P עם 120 פריימים לשנייה
1280x720P עם 60 פריימים לשנייה
• תמיכה בכרטיס מיקרו SD עם קיבולת של עד 64GB.
• מיקרופון סטריאופוני מובנה ומיקרופון חיצוני להקלטות איכותיות.
• פלט HDMI ו-AV לחיבור קל למסך או טלוויזיה להצגה של הקבצים המוקלטים.
• צילום קבצי וידיאו בפורמט MP4
• הרצה מהירה קדימה ואחורה של קטעי וידיאו תוך כדי הצגתם.
• פונקציות חיישן ג'י פנימי לביצוע סיבוב אוטומטי וקופסה שחורה לשימוש במכונית.
• סוללת ליתיום נטענת מובנית
• עם מארז IP68 אטום למים עם עמידות בלחץ ברומטרי בעומקים של עד 100 מטרים עם שני כיסויים שונים.

עוד צרכנות ואביזרים בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully