וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונספט בהתהוות: פולקסווגן קרוס קופה GTE

12.1.2015 / 14:45

רכב התצוגה המוכר של פולקסווגן, הקרוס קופה ממשיך להתפתח - מציג כעת מנוע V6 עם הינע היברידי משולב לכל הגלגלים ורמת פאר גבוהה. עכשיו, לא רק החיסכון בתמונה, גם הביצועים

פולקסווגן קרוס קופה קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן קרוס קופה קונספט/אתר יצרן

כך יראה מחליף הטוארג? רגע לפני התחלת יצורו של רכב פנאי גדול עם 7 מושבים, פולקסווגן שוב מעלים למרכז הבמה בתערוכת דטרויט הקרובה (12-25 בינואר) את ה'קרוס-קופה', רכב התצוגה שנחשף עוד בסוף שנת 2011 בתערוכת טוקיו ובמרץ 2012 בתערוכת הרכב בז'נבה. אז מה חדש כאן הפעם? כשמתעמקים בשורות ההסבר הארוכות של היצרנית הגרמנית, מגלים שהקרוס קופה הוסיף לשמו את הכינוי GTE, עבר שורה של עדכוני עיצוב ברוח התקופה וכן משמש בסיס ניסוי למנוע חדש שיופיע ברכבי החברה בקרוב.

הקרוס קופה GTE קיבל חזית חדשה ומודרנית יותר מזו שהוצגה בעבר, עם פגושים מלוטשים וכונסי אוויר בסגנון מכוניות הפורמולה 1. שאר חלקי הרכב נותרו ללא שינוי ניכר, לרבות החלק האחורי המפוסל ויחידות התאורה החדות. הקרוס קופה מבוסס על שלדת ה-MQB החדשה של פולקסווגן ואורכו 484.7 ס"מ כך שמדובר ברכב שמכסה שטח דומה לזה של הטוארג הנוכחי, אך על פי ההערכות, הרכב אשר יגיע לייצור יהיה ארוך מ-5 מטרים וקרוב למידותיו של ה-Q7 מבית אודי.

פולקסווגן קרוס קופה קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן קרוס קופה קונספט/אתר יצרן

החידוש העיקרי נמצא מתחת למכסה שבחזית. בעבר נמצא שם מנוע טורבו דיזל שחובר לשני מנועים חשמליים ויחד הם הפיקו 306 כ"ס. אולם כעת, שוכנת שם יחידת כוח שונה לגמרי - מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר וגם אליו משודכים שני מנועים חשמליים. מנוע הבנזין יתרום מצדו 280 כ"ס ו-35.6 קג"מ והמנועים החשמליים יפיקו 53 כ"ס ו-22.4 קג"מ בגלגלים הקדמיים וכן 114 כ"ס ו-27.5 קג"מ בגלגלים האחוריים ולמעשה יצרו הנעה לכל הגלגלים. הכוח החשמלי יגיע מסוללת ליטיום-יון בהספק של 14.1 קו"ש וההספק של המערכת כולה יחד בשיאה יעמוד כעת על 360 כ"ס (כאמור, 306 כ"ס בדור הראשון). הכוח הזה יביא אותו לביצועים מקסימליים של 209 קמ"ש והאצה למאה קמ"ש מעמידה בכ-6 שניות.

הקרוס קופה GTE יוכל לנוע על טהרת החשמל למרחק של 32 קילומטרים בעזרת המנוע בגלגלים האחוריים. כאשר הסוללה מתרוקנת או כאשר הנהג מעוניין להגביר את מהירות הנהיגה מעל ל-120 קמ"ש, מנוע הבנזין יתעורר ויכנס לפעולה, בצורה חלקה מאוד, לדברי פולקסווגן. במצב נהיגת שטח כאשר הסוללה מרוקנת, מנוע הבנזין יפעיל את המנוע החשמלי הקדמי וזה יתפקד כגנרטור להטענת הסוללה ולמעשה, גם את הגלגלים האחוריים, ללא חיבור מכאני ישיר בינם לבין מנוע הבנזין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פולקסווגן קרוס קופה קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן קרוס קופה קונספט/אתר יצרן

תא הנוסעים של הקרוס קופה GTE נראה חללי למדי ובעיקר יוקרתי. אמנם מדובר עדיין ברכב שאינו מיועד לייצור, אך פולקסווגן מספרים כי ישנה כוונה ברורה לשמר את התחושה ומאפייני העיצוב גם ברכב שיגיע בקרוב לייצור. עוד נמצא בו מושבי ספורט חובקים וכן שני מסכים, אחד בגדל 10.1 אינץ' המשמש להפעלת מערכת האינפו-טיינמנט ושני בגודל 12.3 אינץ' יתפקד כלוח מחוונים אינטראקטיבי עבור הנהג.

עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully