וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונספט בשטח: דגמי ג'יפ מדליקים, לפסטיבל פסחא במואב

27.3.2015 / 7:46

מואב היא בירת ה-4X4 האמריקנית, בה נערך פסטיבל Easter Jeep Safari. חברת Jeep מנצלת את המפגש הממגנט אליו אלפי ג'יפאים, להצגת קונספטים נחשקים - ללקק את הגוז'ונים

ג'יפ מואב. אתר יצרן
כל מה שרצינו למצוא ב-Jeep, ולא ידענו לבקש/אתר יצרן

אם תזדרזו מאוד, עוד יש לכם סיכוי להגיע לפסטיבל הג'יפאות הגדול ביותר בעולם, שיימשך עד 5 לאפריל. עבור אלה מאיתנו שלא יספיקו להגיע בזמן למטוס, נספר שהעיירה הקטנה מואב (יוטה) היא מקדש ה-4X4 הגדול ביותר בארה"ב. במדבר האדום שסביב העיירה מתפתלים שבילי הג'יפים המפורסמים ביותר בעולם, Hell's revenge, Poison & Spider ואחרים. ג'יפאים מושבעים מבקרים במואב בכל עונה, בעבור נהיגת השטח וכדי ליהנות מהנופים האדומים שמסביבה.

ג'יפ מואב. אתר יצרן
משטחי הסלע הענקיים משמשים כר משחקים נרחב לג'יפים סדרתיים ולמפלצות עבירות. בזמן הפסטיבל זוחלים על הסלעים למעלה מאלף ג'יפים, והעיירה שוקקת באווירת הוללות/אתר יצרן

כך בכל השנה, אבל בתחילת האביב מתפוצצת העיירה באירוע ג'יפאות אדיר; הרחובות המנומנמים מתעוררים לקול מפץ מפלטים, כ-1500 ג'יפים רוחשים בשבילי ה-Slick Rock, בתי המלון ואתרי הקמפינג מתמלאים עד אפס מקום. הררי בשר נצלים על הגריל, חביות בירה מתרוקנות מדי לילה, וזה הזמן בו בוחרת Jeep להציג את דגמי הקונספט החדשים שלה. מסורת רכבי הקונספט החלה ב-2002, ומאז הציגה Jeep כחמישים רכבי תצוגה, המפותחים בשיתוף פעולה הדוק עם סדנאות Mopar ו-Jeep Performance Parts.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'יפ מואב. אתר יצרן
רכבי התצוגה נשארים בעיירה הקטנה, אבל הרנגלרים הסטנדרטיים כובשים את המדבר. כאן 'אנלימיטד' נטול דלתות, עם הרבה בירה בצידנית ובעורקים/אתר יצרן

רוב הדגמים לא יגיעו לאולמות המכירה אבל הם מאפשרים ליצרן האמריקני לבדוק את תגובת הקהל, ולהעביר לייצור מסחרי את הרעיונות הטובים ביותר. רכבי התצוגה גם מעניקים השראה לסדנאות מתמחות המפתחות רכבי שטח מדליקים ביותר – באמריקה לא צריך לקבל אישור ממשרד התחבורה כדי להרכיב צמיגי 40 אינץ', להגביה את המרכב או להאריך את השלדה. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות! שבעה רכבי קונספט הוצגו השנה במואב, ואתחיל בכלי המגניב ביותר:

Jeep Staff Car

כמו דגמי התצוגה האחרים המתוארים מטה, גם "מוביל הגייסות" המיליטנטי מתבסס על רנגלר אנלימיטד סטנדרטי. מוביל הגייסות ידבר לליבם של ג'יפאים בעלי נוסטלגיה צבאית אבל אני מתחבר אליו דווקא בגלל פשטותו המופגנת, ותצורת הברזנט המושלמת – המהנדסים הסירו אפילו את קורת B החוצצת בדרך כלל, בין שתי הדלתות! קשת התהפכות מספקת בטחון מסוים. המושבים נראים נוחים למדי, אם כי משענת הגב נמוכה מאוד – הוא ייראה מדהים בלי הברזנט, ועם חלון קדמי המופשל על מכסה המנוע (לא אופרציה פשוטה ברנגלר מודרני).

ג'יפ מואב. אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן

מוביל הגייסות משוח בגוון Sandstorm מאובק, נועל צמיגי שטח קרביים 35 אינץ' (הומאז' למלחמת קוריאה? מלחמת העולם?) על חישוקי ברזל גסים למראה, הגבהה 2 אינץ' עם בולמי פוקס, מנוע פנטהסטאר סטנדרטי המספק 285 כ"ס. סרני דנה-44, מספיק לנו. פגושי הברזל נושאים חמישה ווי גרירה היפר-מסיביים, פנסי האפלה משביחים את אווירת הקרביות, את חפירה וגרזן יסייעו בחילוץ או בהשמדת האויב.

ג'יפ מואב. אתר יצרן
אופק פתוח למדבר ללא קורת B, המוחלפת על ידי קשת התהפכות. לוח המחוונים סטנדרטי, כולל מסך המגע/אתר יצרן

Jeep Wrangler Africa

גג ברזנט זה רומנטי מאוד אבל למסעות חוצי עולם, צריך מרכב סגור עם גגון היכול לשאת אוהל גג וקרשים למדורה. רנגלר 'אפריקה' חמוש במנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר, המעניק עמידות ואוטונומיה גדולה. תא המטען גדול מהסטנדרטי בכחצי מטר, מאפשר להעמיס פנימה את כל ציוד המשלחת. צמיגי בוץ BF בקוטר 35 אינץ', צביעה בגוון Desert Tan, פגוש ייעודי, כננת, ג'ריקנים וזרקורי מדבר משלימים את החבילה המטיילת. כבלי פלדה המתוחים בין פינות הגג והכנפיים הקדמיות, יסיטו הצידה ענפים העלולים לחסום את השביל – באפריקה יש גם ג'ונגלים, לא רק מדבריות!

ג'יפ מואב. אתר יצרן
ה'אפריקה' המוארך מזכיר במידת מה דיפנדר 110 סגור אבל זהו רנגלר קלאסי, במיטבו – עם מנוע דיזל/אתר יצרן

Jeep Wrangler Red Rock Responder

בכל משלחת צריך גם רכב חילוץ, וג'יפ צובעים אותו השנה ב-Vibrance Responder Red (מי הקופירייטר שבא עם השמות האלה?...). לרכב הסיוע האולטימטיבי צמיגי 37" על חישוקי ביד-לוק וסרני דנה-60, מגירות נשלפות לכלים וחלפים, דלתות צד ובהן חבוי היי ליפט. מיגון גחון מסיבי משלים את חבילת החילוץ.

ג'יפ מואב. אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן

Jeep Chief

נערי החוף לא יאהבו את רכבי המסעות דלעיל, ויעדיפו את הצ'יף הצבוע בגוון Ocean Blue עם גג לבן ונוסטלגי. ההשראה לרכב ה-רטרו באה מדגמי ג'יפ צ'ירוקי משנות השבעים של המאה הקודמת. דלתות הצד מתפרקות (האחורית היא 'דלת-חצי' מוקטנת), המון קישוטי ניקל, ידיות ופריטים אחרים מגומרים ברמה של מעצבי-על. הגריל הקדמי משונן ומוכסף, הרצפה מצופה בפסי עץ עם דלת תא מטען הנפתחת אופקית - שיהיה קל להכניס את הגלשנים ומכלי החמצן. הריפודים צבעוניים וססגוניים, בסגנון נערי החוף של קליפורניה. מה שחסר זה רק יפיוף בלונדיני עם מכנסי גלישה ולידו, מלכת הכיתה המתאוששת מיום סוער על החוף. תיבת ההילוכים ידנית, אולי כדי להתמודד עם הדיונות של סנטה מוניקה?

ג'יפ מואב. אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן

Jeep Grand Cherokee Overlander

לא בא לכם טוב, לטייל עם רנגלר ספרטני? קבלו נא את רכב המסעות על בסיס גרנד צ'ירוקי. הוא חמוש באוהל גג בעיצוב 'צדפה', נפתח על ציר קדמי. מנוע דיזל 3.0 ליטר מספק את הכוח, חישוקי 18 אינץ' מעניקים צמיגים גדולים ומרווח גחון משופר.

ג'יפ מואב. אתר יצרן
פחות מדליק בשטח אבל הרבה יותר טוב על האספלט, גרנד צ'ירוקי מסעות/אתר יצרן

Mighty-FC

אלו רכבי התצוגה של מואב-2015 אבל לא נוכל לסגור את הכתבה, בלי להציג בפניכם את המשאית הקלהForward Control Mighty, שהוצגה ב-2012. המשאית תוכננה כהומאז' למשאיות החלוקה של שנות החמישים והשישים, והיא מתבססת על מכלולי רנגלר אנלימיטד. מתחת למראה ה'רטרו' מתחבאים שני סרנים פורטליים (כמו ביונימוג) עם צמיגי 40" על חישוקי ביד-לוק, המאפשרים נסיעה בלחץ אוויר נמוך במיוחד. בא לכם להתקין סרנים פורטליים ברנגלר שלכם? תכינו 25,000 דולר + משלוח, מיסוי והרכבה, שלא לדבר על מאבק חסר תוחלת במשרד התחבורה. אכן, ב-Moab הכל יותר קל!

ג'יפ מואב. אתר יצרן
ג'יפ מואב/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully