וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצפצף פה: נורות אזהרה ברכב שחשוב להכיר

26.3.2015 / 7:36

לוח המחוונים ברכב מציע מידע רב לנהג, אבל מעבר למהירות הנסיעה ומרחקה, שלל נורות יתריעו בפניכם על תקלות, ליקויים או שירות שחייב להתבצע. קבלו את שלוש הנורות הראשונות

נורות אזהרה בלוח מחוונים. ShutterStock
אל תתעלמו מנורות אזהרה בלוח המחוונים. זה מסוכן וגם עלול לעלות ביוקר/ShutterStock

זה קרה לכולכם מתישהו במהלך השימוש ברכב – נורה חשודה נדלקה בלוח המחווניום ולא ממש ידעתם מה משמעותה או מה עליכם לעשות עם ה"מידע" החדש. להמשיך הביתה ובהקדם לטפל, להזדרז למוסך או לכבות מיד את המנוע כדי למנוע הרס כללי? בסדרת כתבות, בסיועו של ארז מוספי, מדריך ראשי במרכז ההדרכה של לדיקו, יבואנית Bosch בישראל, נציג בפניכם את כל הנורות, מסביר את המשמעות שלהן והצבעים השונים ואולי נחסוך לכם נזקים יקרים, אז קראו, זכרו ולמדו אחרים.

נורת התרעה על המערכת האלקטרונית (ABS):

אם נורה זו נדלקה, יתכן ומדובר בבעיה בטיחותית חשובה, שכן נורה זו מציינת כי קיימת תקלה חשמלית במערכת למניעת נעילת גלגלים, ה-ABS. מרגע שהיא נדלקה, המערכת אינה פועלת. כלומר, המשמעות היא שבטיחות הרכב נפגעת ולנהג לא תהיה יכולת לבלום ולשמור על היגוי בסוגי הכביש השונים. נדלקה לכם מנורה כזו? גשו בהקדם למוסך לבדיקה מעמיקה של מערכת הבלמים - אחת המערכות החשובות ביותר לבטיחותכם ברכב וטיפול נכון בה יכול להציל חיים. הרכיבים שנכללים בה: רפידות בלם, צלחות בילום, נוזל בלמים ומערכת אלקטרוניקה וחשמל.

נורת רפידות הבלם:

במרבית כלי הרכב החדשים מותקן חישן שחיקה ברפידות הבלם. כאשר הרפידה נשחקת כמעט עדו סופה, החישן מתריע באמצעות נורה זו בלוח המחוונים על הצורך בחידוש הרכיבים במערכת הבלימה – צלחות הבלימה, רפידות, נוזל בלם (אחת לשנתיים) וכו'. נדלקה המנורה? גשו בהקדם למוסך לצורך החלפת הבלמים ברכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נורת בקרת מנוע

נורת צ'ק-אנג'ין, בשפת העם והיא מעידה על תקלה כללית במנוע, או בעיקר בתחום זיהום אוויר - כאשר המערכת מזהה כשל אפשרי בממיר הקטליטי למשל. לנורה זו יש שני מצבי התרעה בצבעים - כתום שמעיד על ליקוי שמצריך ביקור בהקדם במוסך, ואדום שמעיד על ליקוי חמור שמצריך ביקור דחוף במוסך ועל כך שמומלץ שלא להמשיך בנסיעה ברכב, אלא לגרור אותו למרכז השירות הקרוב.

נורת התראה של לחץ אוויר בגלגלים

כל כלי הרכב משנת 2014 ואילך מצוידים בחיישני לחץ אוויר בצמיגים שתפקידם למדוד ולהתריע על שינוי בלחץ האוויר בצמיגים ובעיקר על ירידה בלחץ. צמיג שנמצא בחוסר אוויר, גם בשיעור קטן, יסבול משחיקת יתר ומעליה משמעותית בסיכון לפיצוץ במהלך הנסיעה. רק מעט כלי רכב (בעיקר מתוצרת ארה"ב) צוידו במערכת זו לפני שנת 2014. נדלקה המנורה? גשו בהזדמנות הראשונה אל עמדת מילוי האוויר בתחנת הדלק הקרובה וודאו כי כל צמיגי הרכב מנופחים בלחץ הראוי.

בנוסף, חשוב שנציין כי יתכן ובמהלך החלפת הצמיגים ברכב או תיקון תקר (פנצ'ר), ניזוק חישן לחץ האוויר והוא אינו פעיל. במקרה זה, יתכן ומערכת ניטור לחץ האוויר תתריע באופן תמידי בחיווי זה או שלא תתריע כלל על ירידת לחץ האוויר בצמיגים. בביקור הבא שלכם במוסך, וודאו שחיישני הלחץ נמצאים בכל הצמיגים וכי כולם פעילים ותקינים.

עוד נהיגה ובטיחות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully