וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני הקפיאה את מיזם "אסטריון"

22.7.2015 / 7:46

בלמבורגיני יפנו את המשאבים לרכב הפנאי אורוס כדי להגדיל את הכנסות החברה בטווח המיידי. מכונית העל ההיברידית אסטריון בסימן שאלה. האם בגלל עיצובה?

אתר יצרן

גם אם נחטט עמוק בהיסטוריה של למבורגיני, יהיה זה מאמץ כביר למצוא מכונית שאינה נחשבת בעיני שוחרי הרכב בעולם ליצירת מופת. אפילו רכב השטח LM002 מ-1989 התקבל בהבנה על ידי מעריצי המותג שהעריכו את האומץ לפזול אל טריטוריה יוצאת דופן במהותה בהשוואה למסורת האמנותית באיטליה. אשתקד איפוא, למבורגיני ניסתה להוליד מיזם נועז לא פחות - למבורגיני אסטריון, מכונית GT היברידית. אולם הפעם, נראה שהיא מתקשה להמריא על אף התמיכה הנרחבת שזכתה לה.

על פי דיווחים בכלי התקשורת בגרמניה, האסטריון GT שהוצגה בתערוכת פריס 2014 וגרפה ביקורת חיובית מצד המבקרים והעיתונאים, הוקפאה למועד לא ידוע. הנימוק? בלמבורגיני רוצים להתמקד ברכב הפנאי אורוס נוכח הצמיחה המהירה שנרשמה בשנים האחרונות בסגמנט רכבי הפנאי. האורוס עתיד לצאת ב-2017, ולפחות בשלב זה, נדמה שהאסטריון תתרום רק את מערכת ההנעה ההיברידית שלה למכוניות החברה לקראת 2019.

האסטריון GT אינה דומה לאף מכונית שלמבורגיני ייצרה בשנים האחרונות, ויש מי שטוענים כמובן שלמבורגיני משעה את אסטריון בגין עיצובה השנוי במחלוקת. אכן, הקשר בינה לבין הורקאן או ונאנו האגרסיביות מסתכם בעיקר בלוגו בחזית והמטרה העיקרית הייתה למשוך לחברה לקוחות חדשים.

להבדיל מהן, האסטריון היא מכונית על "מרוסנת" ומפנקת, בעלת כיול מתלים סלחני, המצוידת במנוע 5.2 ל' היבירידי המפיק מעל 900 כ"ס, ומאיץ בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.2 שניות ומאפשר לה להעפיל למהירות של 320 קמ"ש. היא גם לא שתיינית כבדה בזכות מנוע הכלאיים ומחזירה כ-25 ק"מ לליטר. הסוללות מספיקות ל-50 קילומטרים נסיעה חשמלית טהורה ולמהירות מוגבלת של 125 קמ"ש.

מכוניות קיצון היברידיות היו עד לא מזמן מחזה נדיר. כיום, הן חלק בלתי נפרד מהתעשייה, החל בפורשה שהזניקה את הספיידר, מקלארן P1 וכלה בלה פרארי. החשיבות של האסטריון לקבוצה זו כנראה פחותה בשל הגדרתה כ-GT ולא כמכונית "על" מן השורה. יחד עם זאת, מוטב יהיה ללמבורגיני לפקוח עין מה מתחולל בגזרה; בוגאטי כבר הכריזה לאחרונה שיורשת ויירון (Chiron) תישא בקרביים מנוע היברידי עם כ-1,800 כ"ס, כך שהבולונוזים לא יוכלו לשבת על הגדר זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully