וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופות החול: כנגד כל המכשולים, טל ויינברג מנצח את "ראלי אשלים"

16.8.2015 / 9:31

ההתארגנות למרוץ הראשון של 2015 נמשכה 8 חודשים וב??א?ס?ה את כולם, כולל כותב שורות אלה. אבל בסופו של דבר נערך בחולות אשלים מרוץ מסודר, יש מנצחים וככל הנראה, יהיו עוד מרוצים ב-2015. חזון העצמות היבשות?

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
צריך להקשיב לרעם ה-V8 ולראות את ספיגת הזעזועים של "הצרעה הכתומה" של טל ויינברג, כדי להבין את פוטנציאל המהירות של הרכב המדהים הזה/ניר בן טובים, רמי גלבוע

כדי להתחיל בנימה חיובית ולפרגן לאלה שעמדו בפרץ, אנו שמחים לדווח שביום שישי נערך בחולות שונרא מרוץ שטח חוקי, בהשתתפות כשלושים כידונאים ונהגים. לאחר מסלול המכשולים הביורוקרטי אותו עברו המארגנים ובהתחשב בדרישות המופלגות של 'חוק הספורט המוטורי', פלא שמישהו בכלל הצליח לנהוג בחולות הלוהטים! אבל מסתבר כי השמועות על מותו של הספורט המוטורי בישראל, היו מוקדמות מדי.

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
כנגד כל הסיכויים, עמדת הזינוק שיגרה את המשתתפים ל-114 קילומטרים תובעניים, במרוץ הראשון של 2015/ניר בן טובים, רמי גלבוע

הדברים נראו פחות אופטימיים ב-11:30, לאחר המתנה מתסכלת של חמש שעות ועיכוב נוסף בהזנקה. המתחרים הזועמים כבר החלו להעמיס את רכבי המרוץ על הנגררים, בכוונה לצאת להפגין אל מול ביתה של שרת הספורט החדשה; הם קיוו שמירי רגב תתחבר לספורטאים המביאים גביעים בינלאומיים, ומשמיעים את 'התקווה' על פודיומים ברחבי הגלובוס. אבל בדיוק אז סיימה המשטרה לערוך 'הסתננות יחידים' מסביב לבקרי המסלול, האור הירוק ניתן באיחור של ארבע שעות, והמתחרים נערכו לזנק בטמפרטורת 35 מעלות – ובמכוניות המרוץ, אין מזגנים!

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ההמתנה לזינוק הייתה ארוכה ומתסכלת. בשלב מסוים התעורר 'מרד נהגים', אבל הם התעשתו, ואיפשרו למרוץ להתקיים/ניר בן טובים, רמי גלבוע

נראה כי הבעיה העיקרית היא שחוק הספורט המוטורי מטיל על הרשויות יותר מדי סמכויות והחלטות; תן למארגן מרוצים לקחת החלטות ואחריות, הוא יעשה זאת במהירות ומקצועיות. תן לשוטר או פוליטיקאי לקחת אחריות להזנקת מרוץ, והוא יקרוס תחת החרדה שתאונת הדרכים הבאה תתרחש בדיוק במשמרת שלו, ואז יהיו טענות וחקירות, ושימועים, והנה הלכה לו הפנסיה... לכן, בשום מקום בעולם אין לרשויות ממשלתיות אחריות ישירה על ניהול המרוץ. יש כללים ותקנות, מארגני הראלי מנהלים אותו במקצועיות (הקיימת גם אצלנו) ויאללה, יוצאים לדרך!

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
לאחר חמש שעות עיכובים, הצעות לגידור המסלול והתגנבות יחידים של יס"מניקים/ניר בן טובים, רמי גלבוע

כשהמנועים רועמים, המוזות שמחות

ראשונים הוזנקו הכידונאים לשלוש הקפות מסלול באורך 38 קילומטרים; המתינו להם 114 קילומטרים תובעניים עם פניות חדות, באמפים אימתניים, וישורת ארוכה בה עוברים טובי המתחרים את ה-150 קמ"ש. במקצה הכידונאים השתתפו 8 אופנועים, 5 טרקטורונים וחמישה RZR'ים. הם ניסרו את השבילים ברעמת מנועים – אופנועי 2 ו-4 פעימות, טרקטורונים מושחזים, ורייזרים אוטומטיים. האופנוען המהיר ביותר היה גב סלע שסיים שלוש הקפות ב-1:22 שעות, עם 27:41 דקות להקפה המהירה ביותר. רוכבRZR המהיר ביותר היה רוני פישמן עם 1:29 שעות. דורון וינטר המתאושש מפציעה עצר שעונים על 1:34 שעות, ברוך שובך!

עוד באותו נושא

מי הרג את הספורט המוטורי?

לכתבה המלאה
ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
רוני פישמן מחליק את הרייזר מסביב ל'שלדה השרופה'. ה-RZR המהיר ביותר/ניר בן טובים, רמי גלבוע

לאחר מקצה הכידונאים נשמעה נהמה גדולה כאשר זינק לדרכו טל ויינברג, עם הבאגי קלאס-1 הכתום. "הצ?רעה הכתומה" היא ה- קלאס-1 המהיר ביותר בישראל, וטל יודע להוציא ממנו את המיטב. ה-V8 מנגן כמו פגניני, והמתלים מתמודדים בקלות עם נחיתות מגובה רב ובינוני. בזמן שנהנינו לשמוע את רעם המפלטים השיג טל את התוצאה הטובה ביותר במרוץ, 1:16 שעות (שש דקות מהיר מהאופנוען הטוב ביותר). בישורת האחורית רשם מד המהירות 180 קמ"ש, חוויה מרגשת בשביל כורכר משובש

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
מקום שני בקטגוריה עם חמישה צילינדרים, ירון כהן עם הטרופי טראק/ניר בן טובים, רמי גלבוע

הטרופי טראק של ירון כהן עצר את מחוגי השעון על 1:25 שעות, 9 דקות לאחר ווינברג; בהקפה השלישית נותקו שלוש משמונה הבוכנות, וירון נאבק כדי להביא את הטרופי טראק הפצוע אל הסיום. שי שמעוני נהג את הטנדר 1T כמיטב יכולתו, אבל הבאמפים הרצחניים לא עשו לו טוב; הוא סיים ב-1:28 דקות, זמן מצוין לקטגוריה. דדי שפרונץ סיים ב-1:40, אילן פטורי ו-רן סיטון קבעו 1:24 מצוין עם הבאגי T1 2X4.

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
שי שמעוני קבע זמן מצוין עבור הטנדר "גתוס-כל גדר"/ניר בן טובים, רמי גלבוע

שני באגי 'קלאס-1' זינקו, אך לא סיימו את המרוץ; אלירן יפרח איבד את מיכל העיבוי, לא לפני שקבע את ההקפה המהירה במרוץ 24:22 דקות (אלירן התחרה גם במקצה ה-RZR ולא סיים). לאייל לביא נקרעה רצועת המנוע בהקפה השנייה, סוף המרוץ. בקטגוריית הטרקטורונים נרשמו זמנים מוזרים, שלא אפשרו לקבוע דירוג מסודר ואמין.

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
לבאגים 'קלאס-1' יש פוטנציאל דיונות מצוין, אבל הם לא סיימו את שלושת ההקפות. אלירן יפרח ביצע את ההקפה המהירה ביותר/ניר בן טובים, רמי גלבוע

לעתיד טוב יותר?

עמותת ראלי-רייד ישראל מתכננת לארגן השנה עוד שלושה מרוצים: באר מנוחה, צאלים, הנחלים הגדולים. מרוץ אשלים הוכיח שלמרות כל הקשיים (להם אחראיים המשטרה והאבטחה, פוליטיקאים, המארגנים וחלק מהמשתתפים), יש עוד תקומה לספורט המוטורי בישראל. רשות הספורט תרמה מתקציביה, ושלושה אנשים התנדבו יומם ולילה כדי לארגן את המרוץ – רפי כהן, ניצן שקל ואלי שחר. עזרו להם וותיקי עולם המרוצים בישראל: ניר בן ארי, וויקו אסולין, מישל גדז' ואחרים.

מסלול מירוצים חוקי יוקם בערד בתוך שנתיים?

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
כדי לסמן את המסלול בבוקר, לנהל את המרוץ בצהריים ולפרק בערב את המתקנים, חלק מהמארגנים בילו 20 שעות על הרגליים. כבוד ותודות!/ניר בן טובים, רמי גלבוע

כמי שמלווה את הספורט המוטורי בישראל עשרות שנים, אני יכול להעיד שבשנים הפרטיזניות שלפני חוק הספורט המוטורי, נערכו כאן אירועים גדולים ומדליקים – החל במרוצי 'חרמון אילת', ליגות ניווט (מסע מעולם אחר, נעם היימן) ועבירות (ליגות יוקוהמה ויונדאי), מרוצי באחה של כמה ימים, ועוד. היום יש לנו מלחמות יהודים בין ארגוני נהגים ועמותות שונות, וחוק הספורט המוטורי אינו עושה טוב לאף אחד. אבל החוק כאן ועלינו ללמוד לחיות איתו - ובמקביל לנסות לרתום את שרת הספורט, כדי להתאים את החוק למציאות ולהקל על העמותות.

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ראלי בישראל/ניר בן טובים, רמי גלבוע

משמחת אותי העובדה שיש עדיין מתחרים המוכנים להשקיע מזמנם ומכספם, ויש משוגעים המתנדבים לארגן אירועים כאלה, על חשבונם זמנם ודלקם האישי. אבל אי אפשר לקיים ספורט מוטורי על בסיס תשוקת הספורט ורוח ההתנדבות בלבד. אנו חייבים לפתח כאן תשתית ספורטיבית שלא תדחק את המתחרים הישראלים אל הבלקן ואירופה, ותמשוך ספונסורים המבינים את חשיבות הספורט המוטורי. בואו נקווה שיוסי ניסני מ'הרשות לנהיגה ספורטיבית' יתחיל לעשות את תפקידו, שקצינים ומנהלים יפסיקו להערים קשיים על המארגנים, ושלמתחרים יישארו כוחות וכספים כדי לשמור על הגחלת!

ראלי בישראל. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ראלי בישראל/ניר בן טובים, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully