וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס GS: מתיחת פנים ומנוע טורבו חדש

18.8.2015 / 8:09

לקסוס GS זוכה לרענון קוסמטי קל, ומתחדשת בגרסת בסיס עם מנוע 2.0 ל' טורבו. מתיחת הפנים תגיע לארץ במחצית השניה של 2016

ניר בן טובים

תערוכת המכוניות 'קונקורס דה אלגנס' בפבל ביץ' קליפורניה שימשה את לקסוס להזנקת מספר דגמים חדשים ומחודשים. לצד גרסאות אמריקניות בהן הלקסוס LX570, רכב הפנאי הבכיר של החברה (על גבול רכב שטח, מבוסס לנד קרוזר), חשפה חטיבת היוקרה של טויוטה מתיחת פנים למכונית הסאלון לקסוס GS, בערך כשנתיים לאחר שהוצג הדור הנוכחי.

החידוש העיקרי בלקסוס GS הוא המצאותו של מנוע בנזין טורבו 2.0 ל' שיתברג לצד סדרת ה-300 וה-GS450 ההיברידית כגרסת בסיס "זולה". היחידה המוגדשת פותחה עבור ה-NX טורבו וכיום זולגת לעוד מכוניות של מותג הפרמיום היפני, בהן ה-IS סדאן כאמור ואפילו ב-RC קופה. בלקסוס אף פעם לא הביעו תמיכה במנועי טורבו, אלא שנוכח שינויים טכנולוגיים בענף החליטו לשלבם בהיצע ובינתיים נראה שבהצלחה גדולה.

לקסוס מציגה את ה-RX החדש

מנוע הטורבו בטכנולוגיית "טווין סקרול" (מגדש בודד), מחלץ 240 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. הוא מאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות ועד מהירות מרבית של 220 קמ"ש. כלומר חסרים לו כ-70 כ"ס ביחס ל-GS350, אולם 35.6 קג"מ הזמינים מ-2,00 טורים תורמים לנהיגה מהירה וחלקה החל מרצפת הסל"ד. צריכת הדלק הממוצעת, נאמדת ב-9 ק"מ לליטר בנסיעה בעיר, ועד כ-12.3 ק"מ בנסיעה בינעירונית. דגם ההייבריד נותר כשהיה, אולם ה-350 מקבל תוספת כוח סמלית.

מבט על מסכת העדכונים הקוסמטית חושפת שבלקסוס בחרו בחיפוי מודגש לשבכת "שעון החול" ההפוך והגדילו את פתחי האוויר בפגוש מלפנים. שינויים קלים ניכרים גם בקשתות הגלגלים ומאחור מסתכמים הליטושים בהשחרה של יחידות התאורה. הכול, בקו ישיר לנוסח המשפחתי של ה-RX וה-NX החדשים.

בנוסף לכך, נהגי ה-GS יבחינו בשנה הבאה גם בערכת תכונות שהוטמעה בבקרת הבידור המרכזית ובאגף המידע. זה מתחיל בלוח מחוונים חדש בגודל 4.2 אינטש, ונמשך לצג ראשי 12.3 אינטש בו מותקנת עבור שאר העולם מערכת הניווט המתקדמת של לקסוס. יתר המתגים והבקרות לא השתנו, אולם מעטפת ההגנה כוללת כאופציה גם את ה-'לקסוס פלוס', עם בקרת בלימה אוטומטית כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב ועוד.

לקסוס GS המחודשת יוצאת לכבישים לאחר תערוכת פרנקפורט. מהיבואנית לישראל 'לקסמוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי המכונית תגיע לארץ במחצית הראשונה של 2016, אך טרם התקבלה החלטה באם להציע בארץ את גרסת הטורבו.

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully