וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: טויוטה חתומה על רבע מהפטנטים בענף ההיברידי

23.8.2015 / 8:16

למעלה מ-85% מהפיתוחים שנרשמו בענף הרכב בשנה האחרונה היו בתחום טכנולוגיות הנעה חלופיות. טויוטה מובילה את המגמה

טויוטה פריוס. אתר יצרן
טויוטה פריוס. משפחתית היברידית/אתר יצרן

בין השנים 1999 ל-2015 חלה גדילה מסיבית בכמות כלי הרכב ההיברידים שנעים על כבישי העולם. בארה"ב, נמכרו למעלה מ-3.5 מיליון כלי רכב היברידים לאורך תקופה זו (מהם יותר ממיליון דגמי טויוטה פריוס). מגמה זו, מקבלת חיזוק משמעותי בשנה האחרונה, על רקע פרסום מחקר של האוניברסיטה למדע יישומי בגרמניה. לפי ממצאיה, 18 יצרניות רכב שלקחו חלק במחקר, אחראיות ל-57,000 פטנטים בתחום הנעה אלטרנטיבית בשנת 2014, צמיחה של 7% לעומת השנה שלפני כן.

"הטרנדים בתחום הפטנטים מעידים כי בשנים האחרונות, יצרניות רכב רבות שינו באופן קיצוני את המיקוד הטכנולוגי שלהן בהיבט של מערכות הנעה, והן מחפשות פתרונות טכניים מעבר למנוע הבעירה הפנימי, בעיקר הנעה היברידית וניידות חשמלית", כך אומר ראש המחקר ד"ר סטיבן ברצל.

קרב דינוזאורים: טויוטה לנד קרוזר נגד מיצובישי פג'רו

למרות התחזקות בתחום הנעה חשמלית טהורה, מנועי כלאיים - שילוב בנזין (בערה) ומנוע חשמלי עם סוללות - מובילים את התעשייה. למעלה מ-85% מהפטנטים פותחו תחת הקטגוריה "הנעה היברידית". היצרנית לה הנתח השמן ביותר היא טויוטה, עם 26% מכלל הפטנטים שנרשמו.

"פטנטים יכולים להוות אינדיקטורים מוקדמים לזיהוי טכנולוגיות ומגמות חדשניות ויכולים לספק רמזים הנוגעים לאסטרטגיות הטכנולוגיות של יצרניות הרכב", מוסיף ברצל.

טויוטה מוכרת כיום סגל רחב של מכוניות עם הנעה היברידית, החל בטויוטה פריוס, פריוס פלוס, יאריס, אוריס, וכלה בחטיבת היוקרה לקסוס, שבארץ ממשיכה לרשום צמיחה מתמדת במכירת מכוניות פאר היברידיות. המתחרה הישיר של טויוטה בקבוצה זו היא הונדה, אולם זו צמצה את הפצת הונדה אינסייט ומסתפקת כיום בעיקר בהונדה ג'אז ההיברידית והונדה אקורד היברידית.

מיזם נוסף שיוצא לדרכו בימים אלה בעולם ומקושר להנעה אלטרנטיבית, הוא מיזם המימן טויוטה מיראי, מכונית תא דלק עם כ-150 כ"ס וטווח נסיעה אופטימלי של 500 קילומטרים. מחירה צפוי להיות גבוה לפחות בצעדיה הראשונים, כאשר המחירים באירופה יעמדו על כ-60 אלף יורו.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully