וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייהטסו FX קונספט רומז על רכב פנאי של טויוטה?

27.8.2015 / 7:51

דייהטסו הציגה באינדונזיה קונספט לקרוסאובר קומקפטי שמשווק במדינות מתפתחות. האם מכאן יצא הקרוסאובר החדש של בעלת הבית טויוטה?

דייהטסו FX  קונספט. אתר יצרן
דייהטסו FX קונספט/אתר יצרן

הרבה לפני הג'יפונים המפונקים שרובצים על כבישי ישראל, כיכבו בין מדרכות ת"א לדיונות בראשון לציון ג'יפונים קטנים של דייהטסו, בהם הפרוזה החביב והקשוח ולאחריו העכבר העירוני טריוס, שאולי סימן במידה מסוימת את העידן המצועצע של הקרוסאובר הקטן והאופנתי של ימינו.

על מנת לפגוש היום ברכב חדש של דייהטסו צריך להפליג לקצה השני של העולם. מלבד יפן, הוא נפוץ בכמה מדינות מתפתחות ושווקים רווחים לכלי רכב שימושיים וקומפקטיים שגובים מהצרכן עלות סבירה. לראייה, אחת המדינות שגויסה לצורך השקת רכב קונספט של דייהטסו היא אינדונזיה שהציגה בתערוכת הרכב הקטנה שלה את ה-FX קונספט.

ה-FX קונספט, ככל הנראה, חולק את מידותיו עם מאזדה CX-3, מולו גם מוצב וכן מול הונדה HR-V. נשמע מעניין, אלא שלדייהטסו חסרים את האמצעים הטכנולוגיים לעמוד בקו אחד עם הקרוסאובר המערבי, ולכן צצו כל מיני תאוריות באירופה שה-FX יוליד רכב פנאי של טויוטה, בעלת הבית של דייהטסו, שימוצב מתחת ל-RAV4, שהמשיך וצמח בגודלו בכל דור חולף.

בנוסח הנוכחי שלו, ה-FX שולח כ-80 כ"ס ממנוע 1.2 ל' לגלגלים האחוריים, כן האחוריים, וזאת באמצעות תיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות. עיצובו החיצוני לעומת זאת אינו כה ארכאי, כשלזה נורות LED קבועות, חיישני תאורה, גג פנורמי, ושלושה צגים דיגיטליים פנימיים שמעטרים את חלל הפנים שלו.

בטויוטה, אכן נמצאים בעיצומן של הכנות לרכבי פנאי חדשים, אחד מהם פותח במסגרת שיתוף הפעולה עם מאזדה (תרומה של מנועי סקיי-אקטיב). קשה לדעת בשלב זה אם הדיווחים נכונים לגבי ה-FX של דייהטסו, אולם לטויוטה משבצת פנויה שעשויה להתאים לרכב בגודלו.

לתוהים לגבי העלמותה של דייהסטו מהמפה המקומית, ההסבר נעוץ בתקינה האירופית. החל מ-2011 הפסיק היצרן לשווק את כלי הרכב שלו באירופה ולכן בהיעדרה של תקינה נקטע הייבוא גם לישראל.

עוד הרבה על דייהטסו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • דייהטסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully