וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר שטח: עם עזרה קטנה, לנד רובר דיפנדר טורף את הכביש

30.8.2015 / 11:28

על רקע מסע הפרידה של לנד רובר בבריטניה, יזמה סדנת JE מהדורת שיפורים מיוחדת לרכב השטח האייקוני עם 475 כ"ס

לנד רובר JE MOTRWORKS. יצרן, ניר בן טובים
לנד רובר שיודע לקרוע גם את מסלול המירוצים/ניר בן טובים, יצרן

על הפרידה של לנד רובר מהדפינדר המיתולגי והקשיש אתם יכולים לקרוא בהרחבה בקישור בעמוד, אבל למי שחושש שהדיפנדר אמר את המילה האחרונה שלו, מוטב שיביט על שוק ה"אפטר מרקט" של רכב השטח האגדי שכבש כמעט כל פסגה בעולם, וימשיך לככב הרחק מעבר לאספלט שנים אחרי שמתחריו ירימו דגל לבן.

הדוגמא האחרונה ל"סופר דיפנדר" מגיעה מסדנת 'JE מוטרוורקס' שהקימה את המטה המרכזי שלה בקובנטרי ומאחריה ניסיון של כ-15 שנה בהרכבת דיפנדרים חריגים. למיזם של הסדנה קוראים "זולו", והוא מובחן מדיפנדרים משופרים אחרים בכך שהוא היחיד מסוגו שהוכשר לתקוף מסלולי מירוצים מבלי לגרום לנהג לאבד את ההכרה מחרדות.

זולו עמוס ברשימה ארוכה של שיפורים, החל במנוע, הצמיגים, המתלים ובגם בצד החזותי. נקודת ההתחלה הייתה בניתוח לב שהסיר את יחידת ה-130 כ"ס התקנית (2.2 ל' טורבו דיזל), ובמקומה הותקן מנוע 4.7 ל' V8 עליו הולבש מגדש-על המחלץ 475 כ"ס ו-67 קג"מ. מנוע השמונה צילינדרים הרועם משודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות עם תפעול טיפטרוניק והנעה כפולה (שנותרה אגב מקורית לחלוטין).

נהיגה ראשונה: לנד רובר דיסקברי ספורט החדש

לנד רובר JE MOTRWORKS. יצרן, ניר בן טובים
לנד רובר JE MOTRWORKS/ניר בן טובים, יצרן

פרטים על ביצועים טרם פורסמו. JE מבטיחה שיחד עם המפרטים היא תשחרר נתונים ותאמת אותם רק עם הלקוח, אך באופן חופשי מספרת על מערכת מתלים של "פוקס רייסינג" הכוללת בולמים שכוילו למסלול וקפיצים שיכולים לטפל בהעברות משקל קיצוניות. על 4 הגלגלים בלמים ענקיים של AP רייסינג עם 6 בוכנות לקליפר שיכולו להאט את המפלצת הבריטית הכבדה. גם דפרנציאל מוגבל החלקה בנמצא.

מבחינה חיצונית, ה"זולו" דיפנדר נבדל מאחיו הרגילים על ידי בודי קיט עליו שובצו נורות LED, חישוקי 18 אינטש עם צמיגים ממוקדים לנהיגת מסלול, פתחי יניקה מלפנים ומאחור ושבכה מאלומיניום. הקבינה כפי שניתן לראות, דרשה תשומת לב מיוחדת - בכל זאת מדובר בתא נוסעים שלא ממש השתנה בשנים האחרונות; על הקוקפיט הוותיק הולבשו ריפודי עור בהירים ואיכותיים, הותקן גלגל הגה ספורטיבי, התווסף בלם יד חשמלי, שטיחים מדלת לדלת, דיפוני עור על הדלתות, וכל דגם של "זולו" מגיע עם לוחית פנימית ממוספרת.

JE מציעה ללקוחות עוד הרבה הרחבות לדיפנר זולו, כולל מושבי ספורט של 'רקארו', מערכת פליטה משודרגת, דיפוני קרבון (סיבי פחמן) ועוד. מכסת הייצור מוגבלת ל-25 יחידות בלבד. המחיר? 125 אלף לירות שטרלינג.

עוד הרבה על לנד רובר

  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully