וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן M קקטוס קונספט - יורדים לחוף הים בסטייל צרפתי

3.9.2015 / 8:31

סיטרואן חושפת גרסה פתוחת גג של רכב הפנאי המעוצב קקטוס כמחווה למאהרי הקלאסי. את הגלשנים מתקינים על הגג, המנוע מסתפק ב-110 כ"ס

אתר יצרן

אם יש משהו וודאי שצפוי להתרחש בכל תערוכת רכב, הוא שסיטרואן תופיע עם רכב קונספט אחד לפחות. השנה, נפלה בידם הזדמנות מצוינת לרתום את עיצובו האקצנטרי של C4 קקטוס לרכב רעיוני שגם נראה מדליק, עשוי בעתיד להתפתח למשהו מעשי, וגם חולק כבוד לרכב ייחודי לא פחות ממנו - סיטרואן מהרי 2CV ("דה-שבו" המיתולוגי).

מהרי שווק קרוב ל-20 שנה בין 1968 ל-1986 והוא נמכר בכמעט 145 אלף יחידות. הרעיון היה לקחת סיטרואן דיאן 6 ועליה לפתח רכב עם אופי קייצי (שמותאם גם לשימוש צבאי). גרסת הנעה כפולה שהופיעה ב-1980 זכתה להצלחה מפתיעה בקהילת הצרכנים, ובזכות מתלים גבוהים ועמידות, מנוע זעיר ומשקל זעום (550 ק"ג) הפך מהרי להיות פופולרי בקרב רובצי החופים בצרפת. גם היום, ניתן לעתים לפגוש אותו באיזורי הרייברייה (ולא פעם במצב מקורי ושמור באדיקות).

מכונית הראווה נושאת את האות M לציון הקשר ביניהם, ומשם המשיכו המעצבים לשרטט מעין "באגי" מודרני בעל מאפיינים דומים למהרי לפי תרשימים של סיטרואן "אייר-קרוס" קונספט שנחנך בתערוכת שנחאי. זה לא נגמר כמובן רק בצללית, הקקטוס M קונספט נטול דלתות מאחור, הוא מוגבה היטב מעל הקרקע, מעל הראשים אין תקרה והותקנו קורות כדי לשאת גלשנים. עוד בדומה למהרי, תרכובות המכונית עשויות פלסטיק, והגישה לחלק האחורי מונגשת לנוסעים באמצעות "שקעים" ברצפה שמקנים להם נקודות עיגון ואחיזה בשטח טעינה בסגנון טנדר.

סיטרואן M קונספט קקטוס. אתר יצרן
סיטרואן M קונספט קקטוס/אתר יצרן

תא הנוסעים של M קקטוס עמיד לחלוטין בפני מים. סיטרואן עטפה את הקונסולה והמושבים בחומרים מונעים ספיגה ואת הרצפה מכסים שטיחוני גומי שבצידיהם נקזים למים שעלולים להצטבר ומופנים לנקודות "בריחה" מתחת לרגליים. מבט על המספרים היבשים, מורה ש-4 נוסעים ירגישו בנוח על סיפונו, שכן רוחבו כ-1.80 מ' ובסיס הגלגלים 2.60 מ'.

מבחינת הנעה, הקקטוס M מקבל את מנוע ה-פיור טק של קונצרן PSA, כשלזה 110 כ"ס מ-3 צילינדרים טורבו בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. לדברי סיטרואן, המנוע צורך כ-20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

מנהל חטיבת העיצוב, פרדריק דוונר: "בדרך כלל לוקח משהו כמו שנה לפתח מכונית קונספט. לנו זה ארך ששה חודשים בלבד. לקחנו C4 קקטוס קיים וייצרנו את הדבר המופלא הזה שאתם רואים לפניכם. זה בטוח שיא עולם!".

בסיטרואן מסרבים להכריז על גרסה רשמית של ה-M קונספט מסיבות מובנות. אולם, מאחר וה-C4 קקטוס מצליח למשוך הרבה תשומת לב (גם מבחינה מסחרית), ו-PSA מעוניינים להגדיל את היצע הקרוסאוברים, ייתכן כי דעתם תשתנה בחודשים הקרובים. זו בהחלט תהיה תוספת צבעונית למשפחת הקקטוס.

עוד באותו נושא:
סיטרואן C4 המחודשת במבחן דרכים
סיטרואן נפרדת מהמתלים שהפכו אותה לאגדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully