וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי מאשרת על המסלול: רכב הפנאי בנטיאגה יהיה המהיר מסוגו בעולם

6.9.2015 / 13:22

פורשה קאיין על הכוונת. רכב הפנאי של בנטלי, בנטיאגה יעפיל למהירות של 301 קמ"ש ויוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה. קבלו טעימה מהביצועים

צילום מסך

לקראת הבכורה הרשמית שלו במסגרת תערוכת פרנקפורט, בנטלי מדווחת באופן רשמי שרכב הפנאי החדש בשורותיה, בנטיאגה, יטפס למהירות של 301 קמ"ש, כך על פי פרסומים של 'בלומברג.' אם לא די בכך, הוא גם צפוי להיות היקר ביותר בעולם, במחיר שיחל ב-200 אלף יורו ויאמיר בגרסאות מסוימות גם לרבע מיליון יורו.

מנוע ה-12 צילינדרים של בנטיאגה, פיתוח על בסיס בנטלי קונטיננטל GT ספיד צפוי לחלץ יותר מ-600 כ"ס ו-100 קג"מ מ-6.0 ל' טורבו ויאיץ בו ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. נתונים אלו מדרגים אותו בראש טבלת רכבי הפנאי המהירים ביותר בעולם, כאשר הוא מדיח מהפסגה את פורשה קאיין טורבו אס עם 283 קמ"ש, מרצדס GLE AMG עם 280 קמ"ש, וגם ריינג' רובר SVR צונח כמה מקומות שכן זה יאלץ להסתפק ב-260קמ"ש בלבד. גם ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT החדש מאבד נשימה ב-257 קמ"ש.

פולקסווגן החלה לשחרר מידע אודותיו בהדרגה כדי ליצור סערה תקשורתית סביבו כשיצא לאור בעוד כמה שבועות. גם ההכרזה על מהירותו המרשימה היא צעד אסטרטגי שנועד הן לגרום ליריביו להיות ערניים לקיומו והן למשוך קליינטורה בהיקפים גדולים מאי פעם. בפולקסווגן מקווים שיוכל לשחזר חלק מההצלחה המסחרית שגרפה פורשה עם קאיין, על אף שבתחילה נמתחה כלפיה ביקורת.

בנטלי בנטיאגה. בנטלי, צילום מסך
בנטלי בנטיאגה על המסלול בדרך ל-301 קמ"ש/צילום מסך, בנטלי

מחירו של בנטיאגה לא ישחק תפקיד משמעותי, לפחות עבור מי שנמנים על קהילת בנטלי; במחירים שיחלו ב-180 אלף יורו כאמור, פולקסווגן ינסו להגדיל את מכירות בנטלי ל-15,000 יחידות עד שנת 2018. אשתקד מסרה החברה כ-11,000 כלי רכב.

מקור השם בנטיאגה מגיע מהיער הסבירי "טאיגה". בדומה לרכבי פנאי יוקרתיים אחרים, הוא יוכל להתמודד עם דרכים לא סלולות ולעמוד בתנאי נהיגה תובעניים בכביש ובשטח. יריבים עתידיים שינסו לערער את מעמדו יגיעו מכיוון ב.מ.וו שמתכננת קרוסאובר חדש וסופר מפואר ב-2018, רולס-רויס וגם למבורגיני שמפתחת את "אורוס".

סין, ועוד מספר מדינות במזרח ככל הנראה תהיינה הזירה המרכזית לעימותים בין היצרניות לעיל, שם מעדיפים רכב ספורטיבי שאינו מוגבל רק לאספלט מפולס.

עוד באותו נושא:
בנטלי מולסאן ספיד: לימוזינה מעולם אחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully