וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקלות הקטנות שמורידות את מחיר הרכב שלכם

8.9.2015 / 18:28

ריח של סיגריות, חלון מקולקל וחשבונית שהלכה לאיבוד. לא חשבתם על זה ממש אבל זה עולה לכם לא מעט כסף

אילוסטרציה. ShutterStock
רכב תקין יימכר מהר/ShutterStock

מתי נכון להחליף את הרכב שלכם? ובכן, אין נוסחה מדעית לכך אבל התפישה הרווחת היא מיד כשמתחילות לצוץ להן הבעיות המכאניות והבלאי. אמנם קשה לשים את האצבע על נקודת הזמן המתאימה אבל בכל זאת חשוב להיות עם היד על הדופק.

אין ספק, כולנו נעדיף לרכוש ולמכור רכב שמור ומתוחזק היטב גם אם הוא משומש. הבעיה היא שלא תמיד אנחנו מספיקים לראות ולהבחין בפגמים ובליקויים הקיימים ברכב במבט ראשון ואפילו שני. הבשורות הטובות הן שכיום, בשיטה החדשה של קניה ומכירה של רכב משומש הכל הופך להיות פשוט וקל יותר.

אבל גם אם בחרתם למכור באמצעות מתווכים, זה לא אומר שתוותרו על המחיר הגבוה ביותר שאתם יכולים לקבל. על הבסיס הזה, הנה לכם כמה טיפים לאחזקה ושמירה על מצב הרכב כדי שתוכלו למכור אותו במצב האופטימלי ולמקסם את התמורה בעדו.

רכב תקין, מרגיע את הקונה

רכב תקין הוא הבסיס לשביעות הרצון של הקונה המיועד של הרכב שלכם. האם הייתם רוצים לרכוש או לשלם סכום כסף גבוה על רכב שנוזל שמן, שהמזגן שלו לא מקרר, שהחלונות החשמליים לא מתפקדים, שהגיר חורק והבלמים גמורים? כנראה שלא.

אם הקפדתם על תחזוקת הרכב במשך הזמן שהוא היה בבעלותכם, סביר להניח שהוא יהיה נקי מתקלות, או בעל תקלות מינוריות שלא יגרמו להורדה במחיר או במקרה הרע, להורדה זעומה בלבד. הקונה לא יחוש שבעתיד הקרוב יצוצו שלל בעיות ותקלות יקרות ויהיה עבורו קל יותר לשלם את הסכום המבוקש.

שמרו קבלות וחשבוניות

ביצעתם תיקון ברכב? שמרו על החשבונית ועל פרוט העבודה, בטח במקרה שהוחלפו חלקים ומכלולים ברכב כמו למשל משאבת מים או רצועת טיימינג. אלו טיפולים ותיקונים יקרים וקונה ישמח לדעת שיש לו ראש נקי מהוצאות בעתיד הקרוב.

רק לפני חודש שמתם מצבר חדש ברכב או צמיגים חדשים? שמרו את הקבלות. בבדיקה יגידו אם הצמיגים בסדר או לא אבל קבלה שהם הוחלפו רק לפני 2,000 ק"מ שווה לקונה שלכם הרבה יותר. במרבית כלי הרכב, בעיקר אלו בני כמה שנים ולא יותר, ישנו ספר רכב שבו ניתן להחתים את המוסך על ביצוע טיפולים שגרתיים ברכב כהוכחה על ביצועם.

בכל זאת, אנחנו ממליצים לכם לשמור את כל החשבוניות והקבלות של התיקונים שביצעתם ברכב. אוסף חשבוניות כזה שממחיש את היסטורית התחזוקה (טיפולים ותיקונים) של הרכב שווה לבדו אלפי שקלים - הוא מספק לקונה מידע מלא על עברו של הרכב וגם על עתידו - מה עלול לקרות בעתיד וכמה אמורה לעלות התחזוקה השנתית שלו. זה גם יוכיח לו שהרכב טופל ונשמר ויסמן "וי" לזכות האמינות והמידע שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מוסך. ShutterStock
בצעו בדיקה מקיפה טרם המכירה/ShutterStock

טפלו בבעיות הקטנות

כל אחד ואחת מאתנו מכירים את הרכב שלהם ולומדים לחיות עם "השטיקים" הקטנים שלו, כמו התקלות הקטנות של הנעה קשה בבוקר, או כפתור כזה או אחר שמתפקד רק כשנותנים מכה קלה.

אלה לא דברים שניגש איתם למוסך אבל הקונה הפוטנציאלי של רכבכם רואה בהם תקלות לכל דבר ויחשוש מהם או לחילופין, יבקש להוריד את מחיר הרכב. ההמלצה שלנו היא שתיגשו עם הרכב למוסך ובקשו מהמכונאי לתת את חוות דעתו על הרכב – שיפרט בפניכם את הליקויים שבו, שינסה לתת לכם תחזית מה עתיד הבודק במכון הבדיקה "לגלות" על הרכב וגם כמה יעלה לכם לבצע ברכב יישור קו. לרוב, ביצוע תיקון רוחבי שכזה שמחיה את הרכב מחדש, מספיק כדי לשדרג את החוויה כולה מהרכב, ושווה להשקיע כמה שקלים ביישור הקו ולהרוויח אותם חזרה במחיר שתקבלו עבורו.

רכב נקי נראה טוב יותר

קשה להתווכח על זה, טוב מראה עיניים מכל דבר אחר ורכב נקי ושמור גם משדר מצב מכאני טוב. ולהיפך, רכב מוזנח מבחינה חיצונית ופנימית יוצר, עוד לפני הבדיקה, רושם של מצב מכאני רע או מוזנח. שטיפה שבועית של הרכב, ניקוי תא הנוסעים והימנעות מאכילה ועישון בו, כל אלה הם דברים שקל לעמוד בהם, ושומרים על מראה הרכב וערכו.

הילוך 6, דלק, מוסך, סוכנות. ShutterStock
מסרו את כל המידע על הרכב/ShutterStock

ואם כבר דיברנו על עישון

ריח סיגריות הוא אחד הריחות הכי לא נעימים שאפשר למצוא במכונית. עישנתם ברכב? דעו שצמצמתם מאוד את סיכויי הרכב להימכר שכן ריח הסיגריות מעורר דחיה אצל רבים והוא קשה עד כמעט בלתי ניתן להעלמה. ריח העשן נדבק בריפוד ובחומרי הדיפון ואנשים שלא סובלים ריח של סיגריות עשויים פשוט לוותר על הרכב גם אם הוא מתוחזק כראוי. גם ה"כוויות" במאפרה, לא ממש יגבירו את החשק של אנשים לרכוש אותו. השתדלו לא לעשן בכלל ובטח שלא ברכב, בפרט.

אל תסתירו ליקויים

בין אם אתם מוכרים את הרכב באופן פרטי, ובין אם אתם נעזרים בשרות מקצועי של חברה כמו SWICH אל תנסו להסתיר תקלות ובעיות. ראשית, החוק קובע חובת גילוי על כל בעיה ידועה לכם. הסתרת בעיות מהותיות כמו למשל תאונה או כשל מכאני יכולות להביא לביטול העיסקה גם לאחר שהיא הושלמה. שנית, בדרך כלל, הרוב מתגלה וחבל שאמינותכם ושמכם הטוב ייפגע. מסרו לקונה או לחברת המסחר את כל הפרטים הידועים לכם לגבי מצב הרכב וההיסטוריה שלו ותגלו שזה הרבה יותר משתלם מאשר לנסות ולהסתיר דברים.

בקשו מחיר הוגן

בישראל קיים מחירון רכב שמקובל על רוב העוסקים בתחום. מחיר זה אמור לשמש כבסיס למשא ומתן על מחירו הסופי של הרכב. מעטים כלי הרכב שהשווי שלהם גבוה מעל הנקוב במחירון ושווי רבים אחרים נמוך מהמחירון. לאור כל שנכתב לעיל, נסו להעריך בעצמכם, כמה שווה הרכב שלכם. הכוונה היא לא כמה הייתם רוצים לקבל עליו (הסכום ודאי גבוה למדי), אלא כמה הייתם אתם מוכנים לשלם עליו.

קניה ומכירה של רכב אינם עסקה רגילה של רווח והפסד. רכב הוא מוצר צריכה מתכלה אשר מאבד כל הזמן מערכו. אל תנסו להפוך לסוחרים ליום אחד. המטרה שלכם היא למכור את הרכב כמה שיותר מהר כדי להתקדם לרכב הבא. דין פרוטה כדין מאה ולמרות שחשוב להעריך כסף, לפעמים התעקשות על כמה מאות או אלפי שקלים יעלו לכם יותר בסופו של דבר.

וואלה! NEWS בשיתוף סוויץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully